مرفاوی: کی‌روش را بالا ببرید ولی چرا مربیان ایرانی را خراب می‌کنید؟

صمد مرفاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بازی تیمش برابر تیم ملی امید اظهار کرد: “بازی خوبی را برگزار کردیم. در هفته‌های گذشته تمرین‌های پرفشاری را پشت سر گذاشته‌ایم. بازیکنانمان از نظر بدنی سنگین هستند. این در حالی بود که بازیکنان تیم ملی امید شرایط بهتری نسبت به ما داشتند. در کل بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتیم و روی اشتباه‌های خودمان گل دریافت کردیم. از این نوع بازی‌ها باید باز هم برگزار کنیم تا بتوانیم خودمان را برای حضور در لیگ آماده کنیم.”

وی همچنین درباره امکاناتی که باشگاه برای تیمش فراهم کرده، نیز گفت: “مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم حل شود. ما برای حضور موفق در لیگ نیازمند امکاناتی هستیم و باشگاه هم در صدد فراهم کردن آنها هست.”

سرمربی باشگاه صبای قم در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به لزوم جوانگرایی در تیم ملی ادامه داد: “تیم ملی نیازمند جوانگرایی است. البته معتقدم این جوانگرایی باید کم‌کم صورت بگیرد. نباید فراموش کنیم مردم خواهان حضور موفق تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هستند. نباید جام ملت‌ها را فدای جوانگرایی کنیم.”

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به صحبت‌های علی کفاشیان مبنی بر این که “ما با مربی ایرانی در جام ملت‌های آسیا نتیجه‌ نمی‌گیریم”، گفت: “نظر ایشان محترم است اما ایرانی‌ها مرد روزهای سخت هستند. چطور در زمینه‌های دیگر می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم؟ من معتقدم ما باید قدر خودمان را بدانیم. اگر نمی‌توانیم در جام ملت‌های آسیا نتیجه‌ بگیریم، برای این است که برنامه‌ریزی درستی نداریم.”

مرفاوی در پایان درباره بیانیه کانون مربیان در حمایت از مربیان ایرانی، خاطرنشان کرد: “نباید به راحتی به خودمان توهین کنیم. اگر کی‌روش خوب است، که خوب است اما این دلیلی برای توهین به مربیان ایرانی نمی‌شود. ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودنمان افتخار می‌کنیم. اگر می‌خواهید کی‌روش را بالا ببرید مشکلی ندارد ولی ما را خراب نکنید.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا