قوامی: در حفظ اراضی با محدودیت مواجهیم/ضرورت تصویب قانون جامع

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هادی قوامی در نشست علنی امروز ( یکشنبه ۱۵ تیر) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با یک فوریت الحاق یک تبصره به ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات گفت: قرارگرفتن این طرح به صورت دوفوریت دردستور کار صحن علنی مجلس فوریت ندارد چرا که براساس آئین نامه‌ای که خودمان تصویب کرده‌ایم دو فوریت در شرایطی است که باعث فوت فرصت شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری سوابق قانونی مربوط به حفظ کاربری اراضی افزود: با این همه قانون گذاری آیا اینکه دوباره قانون حفظ کاربری اراضی را به صورت دو فوریت مطرح کنیم شفای درد است یا درد بیشتر از خود درد.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه قانون باید جامع و مانع بوده که در طول زمان بتواند دوام داشته باشد تصریح کرد: در حفظ اراضی با محدودیت مواجهیم، اما بهتر است این کار به تناوب انجام شود و در نهایت قانون جامع و مانعی در این زمینه به تصویب برسد.

وی ادامه داد:برای موضوعی که دارای حداقل ۸ مورد قانونی است طرح دو فوریت و اصلاح مجدد آن نیاز نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه تاکنون از این اصلاح فراوان قوانین چه نتیجه ای گرفته ایم گفت: بیش از ۷۰ درصد مصوبات مجلس مربوط به اصلاح قوانین موجود به صورت دو فوریت یا یک فوریت است.

وی تصریح کرد: اگر در طول یک سال به درستی به بحث قانون گذاری بپردازیم و کمیسیون‌ها فعال باشند حداقل یک تا پنج قانون را مصوب خواهیم کرد در حالیکه مصوبات ما عدد آن از ۳۰۰  هم گذشته و این دور تسلسل است .

قوامی با طرح این سوال که آیا نباشد اثرات تصویب قانون جدید را با سایر قوانین موجود بررسی کنیم ادامه داد: آیا این امر مستلزم وقت بیشتر و بهره گیری از ظرفیت های پژوهشی، کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید دوباره بر فوریت نداشتن طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات گفت: قطعا تصویب این طرح به صورت دو فوریت مشکل دارد و بهتر است قبل از آن چکش کاری لازم بر روی این طرح انجام و طرح به صورت عادی به قانون تبدیل شود تا در آینده نیازی به اصلاح مجدد نداشته باشد.

نماینده مردم سمنان در مجلس به عنوان دومین نماینده مخالف دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات نیز گفت:   کلیات طرح خوب است اما اشکالی که دارد موضوع دو فوریت آن است چرا که دو فوریت در شرایطی است که فوت زمان شود.

علیرضا خسروی افزود: چرا طرح هایی را مصوب می‌کنیم که هیچگونه درآمدی برای دولت ندارد و فقط به دنبال طرح هایی هستیم که برای دولت هزینه تراشی می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری اینکه مساحت ایران حدود ۱۶۴ میلیون مترمربع است تصریح کرد: چرا طرحی برای افزایش کیفیت مراتع و بیابان زدایی ارائه نمی شود و اگر کسی هم با بودجه خودش به دنبال احیای نقاط بیابانی است مانع آن می‌شویم.

گفتنی است لاریجانی رئیس جلسه با پیشنهاد نمایندگان با تبدیل دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات به یک فوریت موافقت کرد و گفت: ادامه بررسی در این رابطه و استماع نظر مخالف دوم نیازی نیست./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا