دولت مکلف به بازنشستگی پیش از موعد عشایر و روستاییان شد

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می کنند با اصل طرح با ۱۷۸ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس ماده واحد طرح مذکور دولت مکلف است کلیه روستاییان و عشایری را که در سن بازنشستگی بوده و تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر می باشند در صورت تقاضای آنان و داشتن سابقه پرداخت حق بیمه اجتماعی و روستاییان و عشایر به مدت نه سال، بازنشسته نموده و متناسب با آن حقوق بازنشستگی به آنان پرداخت نمایند.

گفتنی است تبصره‌های طرح مذکور پس از اعمال تغییراتی به شرح زیر به تصویب نمایندگان رسید.

در تبصره یک در صورتی که افراد مذکور کمتر از نه سال حق بیمه پرداخت کرده باشند می‌توانند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه سنوات به صورت یک جا سهم خود و سهم دولت و به قیمت روز، بازنشسته گردند.

براساس تبصره ۲ این طرح شرط سنی برای بیمه گذاران جدید به حداکثر ۵۰ سال تغییر می یابد زیر سن بازنشستگی به ۵۰ سال تغییر می باید.

براساس تبصره ۳ این طرح فرزندان و همسر (همسران) بیمه شده متوفی که زیر نه سال سابقه دارد با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه تا نه سال به نرخ سال جاری از مستمری و امتیازات بازنشستگی برخوردار می گردند.

تبصره ۴ این طرح به شرح زیر است:

حقوق افراد بازنشسته از محل منابع صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تأمین خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا