استمساک آمریکا به روشهای نوین آلوده به نیرنگ روانی

مصلح نمایی و خیرخواهی، نیرنگ جدید شیطان بزرگ در مذاکرات هسته ای!

به گزارش بصیر، فرصت تاریخی ،پایان دادن به انزوای اقتصادی و دیپلماتیکی ،بهبود زندگی مردم، آغاز رشد اقتصادی ایران با سرعتی چشمگیر . . . .

اینها عباراتی است که در متن یاد داشت اخیر آقای جان کری وزیر امور خارجه امریکا در روزنامه واشنگتن پست آمده است .

پس از مطالعه متن کامل مورد اشاره ،ناخود آگاه خواننده مطلب را به باز خوانی ادبیات رفتاری و گفتاری دور از شئون و عرف دیپلماتیک آمریکا و به زبانی صریحتر به یاد دشمنی ها و عناد وی می اندازد و تعجب و حیرت اولین واژگانی است که نسبت به گفته های مکتوب وزیر امور خارجه آمریکا در ذهن شکل می گیرد.

به لحاظ روانشناسی و شناسایی اهداف و مقاصد نویسنده متن مذکور ،آنهم از سوی یک به اصطلاح ابر قدرت و به قول ما مستکبر و دیکتاتور جهان ،این ادبیات ،ادبیاتی نیست که متعلق به یک زور گو باشد و معنا و مفهوم آن نشان عجز و ناتوانی از قلدری و انواع فشارها و تهدیدها بوده و استمساک وی به روشهای نوین آلوده به نیرنگ روانی و تزریق آن به افکار عمومی طرف مقابل برای ایجاد پهنه فشار عمومی به حاکمیت ایران است .

رنگ و لعاب دادن به برخی کلمات در دل عبارات سراب آلود مأیوس و دلسرد کننده و البته تشویش انگیز در افق اذهان ملت ایران در راستای پذیرش غیر مستقیم .

تعطیلی و رو به زوال هر آنچه که فناوری هسته ای برای ج.ا.ا است، مأموریت این متن می باشد.

در حالیکه اگر دقت کنیم به نحو ماهرانه ای مشاوران سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی آقای جان کری در تنظیم فونت یاد داشت اخیر نهایت تلاش خود را داشته اند که همواره آمریکا را موجودی مصلح و خیرخواه و مددکار و مرشدی عاقل نما در میان شش عضو مذاکره کننده جلوه دهند.

اما آیا همه واقعیت این است؟

چگونه میتوان به سیاست های کشوری اعتماد کرد که کارنامه حداقل نیم قرن اخیر او در قبال ایران یک روزنه امیدوار کننده در راستای دوستی نسبی و دارای منافع دو طرفه باشد .!!

رفتار های استعماری مستشاران نظامی آمریکا هنوز هم در یاد افسران جوان طالب خلاقیت ارتش رژیم پهلوی باقیمانده است که اجازه هر گونه ابتکار و رفع وابستگی را  نمی دادند .

در این ادبیات کودکانه وزیر وقت امور خارجه آمریکا که تداعی کننده یک خصومت طولانی است که حریف مقابل و کهنه کار پس از انواع تهدیدها ،جنایات و تشر های فراوان و انواع حیله ها و نیرنگ های رنگارنگ و متنوع در مسیر شکست رقیب ،نتیجه و ثمر نداده است.اکنون با ترسیم و گریم چهره ای آرام در پس صورت خبیث و مشت چندانی اش ،پربه ای زاهد نما و پرهیزکار شده است و نقش ریش سفید و کد خدای گروه۳+۳ و یا ۱+۵ را بازی می کند.

 

چگونه میتوان باور کرد؟ آیا امریکا این همان قداره بند عربده کشی نیست که۳۵ سال است به دشمنی خود ادامه می دهد؟

و چرا دشمنی؟

بخاطر از دست دادن مهمترین پایگاه و یا ایستگاه مرکزی استراتژیک سازمان جاسوسی و اطلاعاتی خود در خاورمیانه و منابع غنی تمام ناشدنی چپاول و غارتگری اش یعنی سرزمینی ژئوپلتیک به نام ایران است .

و چه ابلهانه است که از بستر دستور کار خبری رسانه های زرد فارسی زبان به یاد نیاوریم که در گذشته هیچ تحریمی علیه ملت ایران وجود نداشته است و شکل گیری هندسه تحریم ها صرفا بخاطر مسایل فعالیت های هسته ای ایران!!!

لازم است ژرف بیاندیشیم در خصوص این موارد بسیار مهم . این همان امریکاست که هنگام پایان تاریخ مصرف مزدوران دست نشانده خود در دنیا ذره ای رحم نکرده و ماجرای استفاده از دستمال کاغذی سرویس بهداشتی است و بس.

سرگذشت حکام جائر منطقه که دست نشانده های آمریکا در منطقه بودند را با عبرت بنگریم.

اما در این میان نزدیک به چهار دهه است که ایدئولوژی به نام انقلاب اسلامی، تمام قد در مقابل ابر قدرت های قلدر ایستاده است و پای بر حنجره خفاش خون آشام غاصبی به نام اسرائیل نهاده است و محوری مقدس بنام مقاومت در منطقه خاورمیانه آفریده است.

آقای جان کری ،ما یعنی افکار عمومی ملت ایران وعده های شما را باور نمی کنیم و به شما هرگز اعتماد نداریم.

به کدامین هزاران مصادیق دشمنی و کینه توزی سیاست های رذیلانه ادوار دولت های شما اشاره کنیم که سر تا سر براندازانه و نابود گرانه بوده است.

مگر این استراتژی شما نیست که نباید کشور های به قول شما جهان سوم ،در تمامی جوانب رشد کنند و همواره باید وابسته باشند؟

دروغ های زشت و سخیف شما آنچنان عریان است که فقط شرمساری را برای وجدان های بیدار مردم آمریکا ارمغان می آورد.

عبارت «جهان آشفته» چه اعتراف سهمگینی است در متن آقای جان کری !!!

درست می گویید آقای جان کری، جهان از سیاست های زور گویانه شما در آتش میسوزد و آشفته و نابسامان است. تجارت سیاه اسلحه و مواد مخدر و راه اندازی شورشهای محلی در کشور ها و پرورش خرده تبهکاران و باندهای جنایت کار چه سودی هنگفت را به کیسه پیمانکاران وزارت دفاع و سازمان جاسوسی سیا سرازیر می کند؟

آقای جان کری امروز شما ژست مترسکی پوسیده و سست بنیانی را در مزرعه به اصطلاح دهکده جهانی گرفته اید که به هر نسیمی و نوک پرنده ای به این سو و آن سو هی می شوید و صاحبان صهیونیست نجس شما به لطایف الحیلی می خواهند که آقایی و ابهت پوشالی و هیمنه تان را حفظ کنند.

شما هنوز صداقت گفتارتان در مراحل اولیه طرح اقدام مشترک روند مذاکرات ثابت نشده بود که چون حریفی دغل و فرومایه از جاده اصلی مذاکرات خارج و در مسیر های فرعی انواع بهانه های حقوق بشری را گرفته و چه گستاخانه نا خنکی نیز به مسایل دفاعی و موشکی ج.ا.ا زدید .

آقای جان کری هرچند که غرض از این نوشتار سعی در یاد داشتی، مقابل عاقل نمایی شماست و مجال ثبت اوراق بیشتری در رسوایی جنایت ها و سیاست های کشورتان علیه ایران نیست.

اما در پایان شما را به یاد مردی می اندازم که تمامی معادلات سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی و پروتکلهای صهیونیستی را برهم زد .

دعوت می کنم در مورد این مرد و ملت اش بیشتر مطالعه کنید.

سید روح الله موسوی خمینی ره ابر مردی که در تاریخ به لطف ارتباطش با خدا هر آنچه تحلیل کرد و گفت درست بود.

بیایید عاقلانه فکر کنید که آن روز ها نیز آقای ادوارد شواردنازه همتای شما در اتحاد جماهیر شوروی در دیدارش با رهبر ایران هرگز فکر نمی کرد که بلوک کمونیستی اشان فرو خواهد ریخت .

و دولت شما امروز در میان ملت های دنیا علی الخصوص سوریه ،عراق و افغانستان و . . . منفور است و چه پیش بینی پیامبرانه ای !!!!!

آقای کری واقعیت های پشت پرده سیاست های شما همان است که خود بهتر میدانید و فقط و فقط هراسان از گسترش قلمرو جغرافیای علم و فناوری و ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران هستید .

و چه خوش گفت آن مرد بزرگ که آموخت به همه ملت های مظلوم عالم که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند »

سعید صمیمی نژاد

تحلیلگر مسایل بین الملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا