باز هم “رعایت” حقوق بشر در کشور مدافع حقوق بشر/افسر پلیسی که زنی را به باد کتک می گیرد!

به گزارش بصیر، پلیس کالیفرنیا اعلام کرده در مورد تصاویر ویدئویی که در آن یک افسر پلیس زنی را روی زمین انداخته و به باد کتک می‌گیرد، تحقیق می‌کند. در این تصاویر افسر پلیس دست کم یازده بار با مشت به صورت این عابر که در میانه اتوبان قرار دارد می‌کوبد.

پلیس می‌گوید این زن با قدم زدن در وسط اتوبان جان خود و دیگران را در ساعت پر تردد بزرگراه به خطر انداخته بود و باید متوقف می‌شد.

اما دیوید تیاز، یکی از رهگذرانی که از داخل خودرو تصاویر این برخورد خشن پلیس را ضبط کرده به شبکه سی.بی.اس گفته: “(مامور پلیس) داشت او رو له می‌کرد. اگر ویدئو رو ببینید متوجه می‌شوید او دست کم پانزده بار محکم به صورت زن ضربه می‌زند. نه ضربه معمولی، بلکه محکم و به قصد ناکار کردن. و این به نظرم احمقانه است. واقعا در شگفت بودم که آیا هیچ راه‌حل دیگری برای مواجهه با این واقعه وجود نداشت.”

 افسر پلیسی که در این ویدئو دیده می‌شود تحت بازجویی قرار گرفته و اکنون به مرخصی اجباری فرستاده شده است. اما هنوز هویت او آشکار نشده است.

پلیس بزرگراه‌های کالیفرنیا هم اعلام کرده که مشغول رسیدگی به این موضوع است. همزمان گروه‌های حقوق‌بشری این اقدام پلیس را محکوم کرده‌اند.

این بخش از پلیس کالیفرنیا در بیانیه‌ای اعلام کرده: “به عنوان بخشی از سیاست داخلی پلیس بزرگراه‌های کالیفرنیا، هر بار که ماموران ما از زور در برخورد با افراد استفاده می‌کنند ما واقعه را مورد بررسی و مداقه قرار می‌دهیم تا دریابیم آیا واقعا استفاده از زور ضرورت داشته است یا خیر. در مورد این ویدئو هم چنین خواهیم کرد. با وجود این، از آنجا که هنوز تحقیقات ما در این باره ادامه دارد، بنابراین درست نیست که هم اکنون در مورد آن رسما نظر دهیم بدون این که کل واقعه را مورد تحقیق دقیق قرار داده باشیم.”

در ویدئو منتشر شده ابتدا دیده می‌شود که افسر پلیس تلاش می‌کند زنی را که با پای برهنه در میانه اتوبان در حال راه رفتن است بازداشت کند. اما زن به او توجه نمی‌کند و چند قدمی از او فاصله می‌گیرد؛ سپس مامور پلیس در واکنشی سریع، او را به زمین می‌کوبد و بلافاصله پی‌در‌پی به صورتش مشت می‌زند.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا