اختصاصی/ به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت سید الشهدا فریدونکنار

همایش ائمه جماعات، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه این حوزه در روستای نوائی محله برگزار شد

DSCN8236

به گزارش بصیر، همایش ائمه جماعات، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه حوزه سید الشهدای شهرستان فریدونکنار با حضور فرماندهی سپاه فریدونکنار سید ولی میرشفیعی، حجت الاسلام نجار مسئول نمایندگی ولی فقیه، ائمه جماعات، هیئت امنا و فرمانده هان پایگاه در روستای نوائی محله علیا برگزار شد.

DSCN8246

ماهوراه یکی از معضلات شهرستان فریدونکنار

 

سید ولی میرشفیعی فرمانده سپاه فریدونکنار در حاشیه این مراسم، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از برنامه های محوری بسیج ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین فرمانده هان پایگاه های مقاومت، روحانی مساجد و هیئت امنا است.

وی تصریح کرد: این ارتباط و همراهی می تواند در سطح مساجد کمک کار خوبی باشد تا ما بر اهداف و برنامه هایی که در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی شهرستان داریم برسیم، این خرد جمعی در مساجد و در اجرای برنامه های فرهنگی که ما پیش بینی کردیم می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

میرشفیعی اذعان داشت: با توجه به هجمه های وسیع فرهنگی که دشمن به سمت دین مبین اسلام نشانه گرفتند و ما شبکه های ماهواره ای را به عنوان مهمترین معضل این شهرستان در نظر گرفته ایم، چنین همایش را برگزار نمودیم.

فرمانده سپاه فریدونکنار در ادامه یادآور شد: در این مراسم نشست بصیرتی و روشنگری و آسیب های شناسایی شده ماهواره و معضلاتی که از سوی استفاده کنندگان از این وسیله به وجود می آید را برگزار نمودیم و به دنبال آن هستیم تا این معضلات را به طور صریح بیان نمائیم و قبل از آنکه آسیب ها را بشناسیم باید به سراغ راه درمان آن برویم و این با همراهی روحانی مساجد و هیئت امنا و مهمتر از همه حضور فرمانده پایگاه میسر نمی شود.

میر شفیعی خاطر نشان کرد: امیدواریم به سمتی پیش برویم که همه آحاد ملت متوجه معضلات استفاده از ماهواره بشوند و بدانند که این وسیله چه تاثیری بر زندگی انسان در بخش فرد، اجتماع و خانواده دارد تا انشاالله بتوانیم به سبک و سیره زندگی اسلامی نزدیک شویم.

DSCN8272

جذب حداکثری جوانان به سوی مساجد

حجت الاسلام نجار فیروزجایی نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه شهرستان فریدونکنار نیز ر حاشیه این مراسم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده محترم حوزه سید الشهدا و روحانیون، فرمانده هان پایگاه ها و هیئت امنا حاصر در این مراسم، اظهار داشت: امام جماعات، فرمانده پایگاه ها و هیئات امنا سه محور هستند که در واقع هرکدام وظیفه مخصوص به خود را دارند اما در بحث مسائل دینی مکمل یکدیگر هستند و به طریقی کار یکدیگر را تکمیل می کنند.

وی با بیان اینکه باید محور این سه گروه جذب حداکثری جوانان ما به سوی مسائل دینی در مساجد باشد، اذعان داشت: به ثمر رسیدن کارهای فرهنگی قطعا به دست جوانان میسرتر است و حضور آنان در مساجد می تواند بسیار کمک کار باشد.

نجار خاطرنشان کرد: در حالیکه امروز دنیای غرب در بحث شبکه های ماهواره ای به دنبال از بین بردن اعتقادات جوانان این مرز و بوم هستند قطعا اینگونه جلسات و به کارگیری جوانان در انجام امور فرهنگی می تواند بسیار تاثیر گذار و مفید باشد.

DSCN8279

مسجد مهمترین عامل نابودی دسیسه های دشمنان

اسماعیل مظلومی فرمانده حوزه مقاومت بسیج سید الشهدا نیز در این مراسم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات بسیجیان این حوزه در ماه ضیافت الهی، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش برای تعامل بیشتر در جهت جذب جوانان محل در مسجد و حضور باشکوه تر آنان در این مکان مقدس بوده است.

وی عنوان داشت: در سال گذشته این همایش در روستای شیرمحله برگزار شد و امسال هم در روستای نوائی محله میزبان این عزیزان بوده ایم و از طیف های دعوت شده یک نفر به عنوان نماینده معضلات در این زمینه را بیان می کنند.

فرمانده حوزه سید الشهدا در ادامه تصریح کرد:از جامعه روحانیت حجت الاسلام الهی و تقی نیا، از هیئت امنا سید ذکریا حسینی، و از از فرمانده هان پایگاه های مقاومت آقای رشیدی به عنوان نماینده گروه های متفاوت در این جلسه به تاکید تعامل بیشتر این سه محور( روحانیت، هیئت امنا و فرمانده هان) برای جذب جوانان، داشتن برنامه های فرهنگی متفاوت و متنوع، برخورد های مناسب، دادن مسئولیت به آنان و اعتماد سازی مناسب پرداختند.

مظلومی یادآور شد: تمام اهداف مسئولین فرهنگی که در مساجد و محلات کار می کنند این است که جوانان را به این سمت و سو هدایت کنند چرا که مساجد عامل اتحاد و از بین بردن دسیسه های دشمن می شود و با حضور بیشتر جوانان در مساجد باعث رشد و تعالی این انقلاب و پیشبرد اهداف امام راحل و شهدا بزرگوار باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد در اینجا از فرماندهی محترم سپاه ناحیه شهرستان سرهنگ سید ولی میرشفیعی، حجت الاسلام نجار فیروزجایی نماینده ولی فقیه ناحیه، سید احمد میررمضانی معاون سازمان تبلیغات اسلامی، ابوالقاسم فرجی فرمانده حوزه بسیج اصناف و مخصوصا حضور روحانیت در این جلسه، تقدیر و تشکر به عمل آورم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا