موسسات خیریه: انگلیس حقوق معلولان را نقض می‌کند

به گزارش بصیر، این اتهام در گزارشی از سوی جاست فر ( Just Fair)، کنسرسیومی متشکل از موسسات خیریه ملی از جمله عفو بین الملل، کودکان را نجات دهید و آکسفام، مطرح شد.

این موسسات خیریه می‌گویند سیاست‌های ریاضتی دولت انگلیس و اصلاحات رفاهی از جمله مالیات موسوم به «مالیات اتاق خواب» حقوق افراد معلول را نقض کرده و مشکلات جدی را برای آن‌ها به وجود آورده است.

این گزارش همچنین گنجاندن حق داشتن زندگی مستقل در قوانین انگلیس را با هدف الزام آور کردن آن برای سیاستمداران خواستار شد.

این گزارش همچنین افزود ساختارهای حمایتی از شمار زیادی از افراد معلول از بین رفته و یا به دلیل کاهش بودجه مراقبت‌های اجتماعی از سوی مقام‌های دولتی محلی در معرض تهدید قرار دارند. این درحالی است که بنابر این گزارش کاهش مزایا شمار زیادی از معلولان را از کمک حیاتی برای داشتن زندگی عادی محروم خواهد ساخت.

آئویف نولان (Aoife Nolan) استاد حقوق بشر بین‌الملل دانشگاه ناتینگهام و از اعضای هیات امنای «جاست فر» می گوید سیاست‌های دولت انگلیس حقوق انسانی افراد معلول را نقض کرده است.

نولان گفت: « این سیاست ها نه تنها موجب نگرانی و دشواری‌های جدی شده بلکه آن‌ها در ارتباط با حقوق انسانی معلولان گام‌هایی معکوس غیر موجه‌ای  برداشته اند و این با چارچوب حقوق بشر سازمان ملل در تضاد است.»

در همین حال مایک پنینگ(Mike Pennin ) وزیر امور از کارافتادگان انگلیس با تکذیب این که دولت حقوق بشر بین‌المللی را نقض می کند ادعا کرد این اصلاحات با هدف «اصلاح یک سیستم رفاهی معیوب» اجرا میشوند.

این گزارش به سازمان ملل که در حال حاضر سرگرم بررسی عمل به تعهدات انگلیس در قبال افراد معلول است، ارائه خواهد شد.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا