لزوم دستور اوباما برای ترور خلیفه داعش

به گزارش بصیر، منابع آگاه به شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا اعلام کردند که برای ترور سرکرده داعش در عراق آن هم با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تنها شخص رئیس جمهوری آمریکا باید این دستور را صادر کند.

به گزارش پایگاه خبری سی ان ان؛ منابع آگاه در وزارت دفاع آمریکا پنتاگون اعلام کردند که برای انجام حمله هوایی به قصد ترور ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام موسوم به “داعش” باید از هواپیمای بدون سرنشین استفاده شود.

این منابع فاش کردند: برای انجام چنین عملیاتی تنها موافقت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا لازم است و وی تاکنون چنین موافقتی را صادر نکرده است.

این منابع پنتاگون افزودند: تصمیم برای ترور شخص ابو بکر البغدادی نیازمند موافقت شخص باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکاست و در این باره هیچ فرمانده نظامی ارتش آمریکا یا مسئول عالی رتبه امنیتی آمریکایی نمی‌تواند در این باره تصمیم گیری کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی این منابع وزارت دفاع آمریکا هم اکنون مقامات پنتاگون در حال بررسی راهکاری هستند که بتوانند از آن طریق باراک اوباما را برای صدور چنین فرمانی متقاعد کنند.

گفتنی است هم اکنون جایز‌ه‌ای معادل ۱۰ میلیون دلاری برای کسی که اطلاعاتی در زمینه محل حضور ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در عراق ارائه دهد که منجر به “دستگیری” وی شود تعیین شده است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا