ستاره آرژانتینی که هیچوقت کارت دریافت نکرد/عکس

به گزارش بصیر، به استثنای دیگو مارادونا، هیچ بازیكنی در تاریخ فوتبال آرژانتین نتوانسته افتخارات ماریو كمپس را به دست آورد. ماریو آلبرتو کمپس در تاریخ ۱۵ ژولای سال ۱۹۵۴ در بل ویل در ایالت کوردوبا در آرژانتین به دنیا آمد.

پس از دیگو مارادونا، معروف‌ترین فوتبالیست آرژانتین است، فوتبال خود را در تیم اینستیتوتو دو کوردوبا آغاز کرد و در ۵ اکتبر سال ۱۹۷۳ در دیدار مقابل نیوولز اولد بویز اولین بازی خود در لیگ دسته اول فوتبال آرژانتین را انجام داد. در سال ۱۹۷۴ به تیم روزاریو سنترال رفت که و تنها در دو سال حضور در این تیم، ۱۰۰ گل به ثمر رساند.

کمپس بین سال‌های ۱۹۷۳ و  ۱۹۸۳ نزدیک به ۴۳ بار پیراهن تیم ملی فوتبال آرژانتین را به تن کرد و ۲۰ گل وارد دروازه حریفان کرد. او یکی از با‌اخلاق‌ترین فوتبالیست‌های جهان بود که در تمامی بازی‌های ملی حتی یک بار هم با کارت زرد یا قرمز داور مواجه نشد.

وی در سه جام جهانی حضور داشت و در سال ۱۹۷۸ به همراه تیم ملی آرژانتین در کشور خود قهرمان جهان شد. میزبانی آرژانتین از ابرقدرتهای فوتبال دنیا، برای ایرانیان خاطره انگیز است، جامی که تحت تاثیر کودتای رافائل ویدلا بود اما ایرانیان آن را به درخشش دانایی فر و حسن روشن به خاطر می آورند.

این بازیکن بزرگ در فینال این جام، ‌دو گل به هلند زد و در مجموع با شش گل زده، آقای گل جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین شده و هم‌زمان به عنوان برترین بازیکن جام نیز برگزیده شد.

 وی پس از استابیله، دومین بازیکن از آرژانتین بود که آقای گل جام جهانی می‌شد. کمپس در سال ۱۹۸۳ پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی را به دیگو مارادونا داد.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا