داعش و تکفیری‌ها مشرک به تمام معنا هستند

به گزارش فرهنگ نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع نمازگزاران حرم مطهر فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: خداوند منزه از هر عیب و نقصی است و برای اثبات این صفت ۲۰ ویژگی خداوند در آغاز سوره حدید آورده شده است.

وی افزود: روایت است که ۹۹ اسم خداوند در قرآن آمده که جزو اسامی اعظم هستند و هر کس با آن اسامی خدا را صدا بزند حاجتش مستجاب خواهد شد؛ علامه طباطبایی صفات و اسامی خداوند در قرآن را ۱۲۰ مورد می‌داند ولی هدف از بیان ۹۹ اسم نوعی توجه است، مراد صرف لقلقه زبان بودن نیست بلکه باید به آنها باور و اعتقاد قوی داشت.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه تفکر در مورد عظمت خداوند راهی برای شناخت اوست، گفت: شناخت حقیقی نفس نیز راهی برای خداشناسی محسوب می‌شود؛ شناخت نشانه‌های طبیعی و معرفت به اهل بیت(ع) از دیگر راه‌ها‌ محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: معرفت به اسامی خداوند که ۲۰ مورد از آنها در سوره حدید آمده هم جزو راهکارهای رسیدن به معرفت‌الله می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه همه موجودات عالم تسبیح خداوند را می‌گویند، خاطرنشان کرد: عزیز و حکیم دو صفتی هستند که در ابتدای سوره «حدید» آمده‌اند البته ۴۷ مرتبه در قرآن می‌بینیم که این عبارت در پایان آیات ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند عزیز است و عزت دارد یعنی قدرتمند بوده و نیازی به موجودات دیگر ندارد؛ حکیم است زیرا همه اعمالش بر روی حکمت و دلیل بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه انسان مالک هیچ چیز خودش نیست، عنوان کرد: خداوند مالک هستی انسان و همه چیز بندگانش است و دیگری تاثیری در این میان ندارد، انسان نباید به خود و دارایی‌هایش مغرور شود زیرا هر آنچه دارد از آن خداست.

رفیعی مضرات غرور را مورد توجه قرار داد و گفت: در طول تاریخ حوادث بیشماری را شاهد هستیم که انسان‌ها به دلیل غرور نابود شده‌اند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه مالک بودن خداوند را چهارمین صفتی دانست که در سوره حدید آمده است و افزود: زنده‌کننده و میراننده و قادر بودن بر همه چیز از دیگر صفاتی هستند که در این سوره ذکر شده‌ است.

وی با بیان اینکه سفارش شده است در ذات خداوند تفکر نکنید زیرا او نامحدود و عقل انسان محدود است، تصریح کرد: بشر هنوز نتوانسته به وجود خودش و حقیقت عالم هستی که ماده است پی ببرد چه برسد به اینکه به وجود غیر مادی پروردگار خویش آگاه شود، بر همین اساس تاکید شده به صفات خداوند بیندیشید.

رفیعی با تاکید بر اعتقاد به حقیقت صفات الهی گفت: اگر انسان پی به ذات این صفات ببرد و آنها را عمیقا در قلبش درک کند هیچگاه به خداوند بدگمان نخواهد بود و دیگری را قدرت برتر نمی‌داند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش ائمه اطهار(ع) برای آشنا کردن بندگان با صفات الهی افزود: متحجرین بی‌دین و خائن امروز به اسم داعش، تکفیر و… شیعیان را به شرک متهم می‌کنند در حالیکه موحد‌ترین مذهب جهان همین مکتب اهل بیت(ع) است.

وی داعش و تکفیری‌ها را مشرک به تمام معنا دانست و خاطرنشان کرد: امروز در می‌یابیم که امیرالمومنین(ع) چرا سر در چاه ناله می‌کرده است؛ به چه جرمی کودک سه ساله را در مقابل دیدگان والدینش سر می‌برند و همه این کارها را به نام اسلام انجام می‌دهند؟

رفیعی با بیان اینکه تکفیری‌ها اندیشه‌ای بدتر از یهودیت دارند، گفت: ائمه اطهار(ع) همگی به دنبال توحید و مروج آن بوده‌اند و سعی داشته‌اند پیروان خود را با خداوند آشنا کنند و این رویه را در گفتار و کردار نشان می‌دادند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه اباعبدالله(ع) را الگوی کامل اعتقاد به توحید و عاشورا را تجلی توحیدمحوری دانست و تصریح کرد: در آن دوران هم برخی گروه‌ها مانند داعش و تکفیری‌های امروز در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و ایشان را به شهادت رساندند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا