اختصاصی/ فرماندار فریدونکنار مطرح کرد

بهره برداری از دریا برای ۴ فصل/ در فریدونکنار شنای مختلط نداریم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، محمد حسین زاده لداری در جمع مدیران و مسئولین فریدونکنار و در جلسه طرح ساماندهی دریا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: نباید از طرح سالمسازی دریا نام ببریم چرا که دریای ما سالم است اما کمی نا بسامان که باید آنرا ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: در آمار مقایسه ای در تمام شرایط با شهرهای همجوار از نظر کمی و کیفی طرح های فریدونکنار قابل تحسین است و این مرهون زحمات همه مردم و مسئولین می باشد.

حسین زاده با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان باید شئونات اسلامی رعایت شود، اظهار داشت: انتظار داریم در تبلیغ شعائر اسلامی و موازین اخلاقی با قدرت در سواحل ظاهر شویم و شاهد روزه خواری علنی مسافرین در این شهرستان نباشیم.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه می خواهیم ساحل نمونه ای داشته باشیم، گفت: می توانیم برای جذب هرچه بیشتر توریست در ساحل این شهرستان طرح های دریا را به سرمایه گذار در بخش خصوصی واگذار نمائیم و این طرح ها برای مدت طولانی تری به آنها واگذار شود تا علاوه بر کسب سود و منفعت از سوی سرمایه گذار بهترین خدمات را برای ساحل و جذب توریست کسب نمائیم.

وی خواستار ارائه برنامه از سوی مدیران دستگاه های اداری و اجرایی شهرستان برای استفاده از دریا و ساحل برای هر ۴ فصل سال شد و گفت: اگر مسائل اقتصادی حل شود در تمام استان های شمالی کشور هیچ غریقی نخواهیم داشت.

حسین زاده یادآور شد: ۹۰ درصد مسافرینی که به این شهرستان وارد می شوند برای استفاده از دریا به ساحل می آیند و بیشترین افرادی که در دریای فریدونکنار غرق شده اند در ساعات پس از اذان مغرب بوده است.

فرماندار فریدونکنار با ابراز رضایت از اینکه تا به امروز در فریدونکنار شنای مختلط نداشتیم، گفت: متاسفانه در شهرستان های مجاور این موارد دیده شده است.

وی همچنین خواستار نصب بنر شنا ممنوع در مناطق خارج از طرح شد و اذعان داشت: در مسائل فرهنگی نیز باید پررنگ حاضر شویم و به دنبال ترویج فرهنگی اسلامی در سواحل باشید چرا که طرح های سالمسازی موجب غنای فرهنگی مردم می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا