آزمایش هواپیماهای نظامی در مهراباد آرامش ساکنین منطقه را برهم زده است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای آرامش ساکنان حوالی فرودگاه مهرآباد به ویژه مردم تهرانسر حداقل از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح نباید پروازی انجام شود. احمد دنیامالی در مورد آلودگی‌های صوتی در منطقه تهرانسر بدلیل نزدیکی به فرودگاه مهرآباد و مشکلات ناشی از آن برای مردم این منطقه گفت: حوزه‌های شهری در اطراف فرودگاه مهرآباد شامل شهرک‌های آپادانا و اکباتان و منطقه بزرگ تهرانسر است که از نظر صوتی به جهت بلند شدن هواپیما فشار بیشتری بر روی منطقه تهرانسر وارد می‌شود.

 
وی با اشاره به اینکه مذاکراتی با مسئولان هواپیمایی درحال انجام است، تا برخی اقدامات در فرودگاه مهرآباد رخ ندهد، افزود: یکی ازاین اقدامات آزمایش‌هایی است که بر روی یک سری هواپیماهای نظامی انجام می‌گیرد که صدای خیلی وحشتناکی ایجاد می‌کند، خوشبختانه این تست‌ها در روز انجام می‌شود ولی به هر حال آلودگی صوتی ایجاد می‌کند.
 
دنیامالی با اشاه به راهکاری برای ایجاد آرامش در ساکنین این مناطق تهران به ویژه محله تهرانسر گفت: بحثی که ما داریم این است برای آرامش بیشتر ساکنان حوالی فرودگاه مهرآباد به ویژه مردم تهرانسر حداقل در ساعات شب پروازی انجام نشود تا در این مدت مردم بتوانند آرامش داشته باشند.
دنیامالی همچنین به مذاکرات خود با شهردار در این زمینه اشاره کرد و افزود: ما اعتقاد داریم که فرودگاه محلی با فرودگاهی که در آن پروازهای خارجی انجام می‌شود باید در کنار هم تعریف شوند.
 
رئیس کمیسیون عمران و شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران افزود: می‌توانیم یک ترمینال بزرگتری در کنار فرودگاه امام خمینی بسازیم که در آن ترمینال پروازهای خارجی انجام شود و در ترمینال فعلی که برای پروازهای خارجی است پروازهای داخلی صورت گیرد.
 
دنیامالی با ابراز امیدواری از اینکه ظرف یکی دو سال آینده فرودگاه امام خمینی صاحب مترو می‌شود افزود: در این صورت تردد هم دیگر بامترو امکان پذیر خواهد بود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و خوشبختانه در حال حاضر کار مترو در آنجا به خوبی پیگیری می‌شود.
 
وی تاکید کرد: البته این موضوع باید در دستور کار وزارت راه و دولت قرار بگیرد و کارهای کار‌شناسی را در این زمینه انجام دهند و پروژه‌ای نیست که برای یک یا دو سال باشد.
دنیامالی با تاکید بر اینکه انتقال فرودگاه مهرآباد باید در برنامه پنج ساله دولت پیش‌بینی شود، افزود: این کار منابع مالی زیادی می‌خواهد لذا ما فعلا برای ایجاد آرامش ساکنین در حوالی فرودگاه مهرآباد فقط باید یک سری روشهایی را بکار گیریم که از رنجشهای مردم در آن حوالی به دلیل آلودگی صوتی کاسته شود تا انشاله این طرح کلان در برنامه پنج ساله دولت لحاظ شود و منابع مالی آن تامین شود تا کار ساخت و ساز آن آغازشود و انتقال فرودگاه به تدریج صورت بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا