سابیا: برای پیروزی بر آلمان باید بی‌نقص باشیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا)، آرژانتین و آلمان امشب در فینال جام جهانی برزیل در ورزشگاه ماراکانا برابر هم به میدان می‌روند. آلخاندرو سابیا سرمربی آرژانتین پیش از دیدار برابر آلمان در نشست خبری خود گفت: قبل از هرچیز باید از دستیارانم تشکر کنم که کمک زیادی به من کردند. کادر فنی تیم ملی آرژانتین بسیار باتجربه است و من چیزهای زیادی از آن یاد گرفتم. تجربه آن‌ها از من بیشتر است و این خیلی به من کمک می‌کند. ما همه یک نفر هستیم. در واقع این من نیستم که آرژانتین را به فینال رساندم بلکه کمک دستیارانم باعث شده است که به این موفقیت برسیم. می‌دانیم که برابر آلمان بازی بسیار سختی انتظارمان را می‌کشد. تنها در یک صورت می‌توانیم قهرمان شویم این که یک فوتبال بی‌نقص برابر آلمان به نمایش بگذاریم. می‌دانم که اکنون انتظارات از تیم ما بالا رفته است. می‌خواهیم با یک بازی منطقی به انتظاراتی که از تیم ما وجود دارد، پاسخ دهیم.

 
سابیا ادامه داد: آلمان تیم کوچکی نیست. آن‌ها این موضوع را در بازی‌های قبلی خودشان اثبات کردند. قطعا بازی با آلمان دیداری بسیار بزرگ و تماشایی خواهد شد. آلمانی‌ها تیمی هستند که در تمام خطوط قدرتمندند و به خوبی توپ را در زمین به گردش درمی‌آورند. باید خیلی خوب باشیم که بتوانیم آن‌ها را در زمین شکست دهیم. حضور در فینال جام جهانی یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های دوران مربی‌گری من بوده است. فوتبال آرژانتین مدت‌ها منتظر چنین روزی بود. به همین خاطر خیلی خوشحالیم که در فینال حضور داریم و اکنون می‌خواهیم این خوشحالی را با قهرمانی دوچندان کنیم. بازی فینال جام جهانی انگیزه نمی‌خواهد چرا که خود به خود انگیزه همه بازیکنانی که در این بازی به میدان می‌روند بالاست. این جزئیات کوچک هستند که باعث می‌شوند تیمی به پیروزی برسد و تیمی شکست بخورد. مطمئنا می‌خواهیم تیم پیروز ما باشیم.
 
سرمربی تیم ملی آرژانتین درباره تاریخچه بازی‌های دو تیم گفت: من آدمی هستم که اصلا به گذشته دور فکر نمی‌کنم. ۳۵ سال پیش اصلا فکرش را نمی‌کردم که روزی سرمربی تیم ملی آرژانتین شوم و اینجا پاسخگوی سوالات شما خبرنگاران شوم. در فوتبال نیز همین طور است. گذشته هیچ تیمی نمی‌تواند موفقیت این تیم را در آینده تضمین کند. بگذارید بازی را ببینیم آن وقت پاسخ همه این سوالات را خواهیم گرفت.
 
سرمربی آرژانتین درباره وضعیت آنخل دی‌ماریا گفت: او خیلی خوب توانسته خودش را برای این دیدار آماده کند. هنوز نمی‌توانم پاسخ قطعی درباره بازی کردن یا نکردن دی‌ماریا بدهم. من فکر کنم تا چند ساعت قبل از شروع مسابقه وضعیت دی‌ماریا مشخص شود.
 
سابیا در پاسخ به این سوال که آیا در صورت قهرمانی یا شکست، تیم ملی آرژانتین را ترک خواهد کرد گفت: اکنون این طور مسائل بی‌ربط هستند و اهمیتی ندارند. من مهم‌ترین بازی تاریخ دوران مربی‌گری‌ام را در پیش دارم و تنها به این موضوع فکر می‌کنم. نمی‌دانم که پس از آن چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
 
آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۰ برابر آلمان با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و حذف شد. سابیا در پاسخ به شباهت این دیدار با جام جهانی آفریقای جنوبی گفت: درست نیست که بخواهیم آن دیدار را با دیدار فعلی مقایسه کنیم. من آن زمان سرمربی آرژانتین نبودم و دو تیم نیز کاملا با گذشته فرق دارند.
 
سرمربی تیم ملی آرژانتنی در ادامه با تمجید از مدافعان تیمش گفت: مدافعان ما در بازی‌های گذشته عملکرد بسیار خوبی داشتند. بسیار از آن‌ها تشکر می‌کنم. آن‌ها در بازی با هلند تلاش زیادی کردند. ما خیلی کم به هلند فرصت دادیم و این نشان می‌دهد که مدافعان ما وظیفه‌شان را به خوبی انجام دادند.
 
سرمربی آرژانتین در پایان نشست خبری‌اش یک پیام به مردم آرژانتین داد و گفت: مردم آرژانتین مطمئن باشند ما با فروتنی و سخت‌کوشی برابر آلمان حاضر خواهیم شد و تمام تلاش‌مان را برای پیروزی به کار خواهیم گرفت. مردم آرژانتین بدانند ما برای اینکه بار دیگر قهرمانی را به دست بیاوریم همه کار خواهیم کرد.
 
آلمان و آرژانتین در فینال جام‌های جهانی ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰ نیز رودرروی هم قرار گرفتند که سهم هر تیم یک پیروزی بود.
 
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا