محسنی‌اژه‌ای: ۳ تا ۱۱ سال حبس برای ۷ نفر از متهمان ۸۸ قطعی شد

سخنگوی قوه قضاییه از قطعی شدن حکم هفت نفر از کسانی که به خاطر حوادث ۸۸ به طور غیابی محکوم شدند، خبر داد.

 

به گزارش بصیر به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری روز دوشنبه در این باره اظهار کرد: حکم هفت نفر دیگر از کسانی که به طور غیابی در رابطه با فتنه محاکمه شدند قطعی شده است.

 

وی افزود: حکم این افراد از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار ابلاغ شد و برای اجرا به واحد اجرای احکام رفته است.

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: محکومیت این افراد بین ۳ تا ۱۱ سال حبس است.

 

محسنی‌اژه‌ای افزود: افراد دیگری نیز وجود دارند که پرونده‌شان در مرحله رسیدگی است.

 

وی درباره اینکه آیا اسامی این محکومان اعلام خواهد شد یا خیر؟‌ گفت: اسامی محکومان در سایت دادستانی قرار می‌گیرد و اگر این کار انجام نشد خود من در جلسات بعدی می‌توانم با توجه به قطعی شدن حکم آنها را اعلام کنم.

سخنگوی قوه قضاییه از دو کلاهبرداری میلیاردی در جنوب کشور خبر داد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به جمع شدن تعدادی از مال باختگان پرونده شرکت سایه‌گستران زندگی مقابل محل برگزاری نشست سخنگوی قوه قضاییه، گفت: من بارها عرض کرده‌ام که دستگاه قضایی نهایت سعی خود را می‌کند تا حقوق شکات را استیفا کند، ولی آحاد جامعه هم باید چشم و گوش خود را باز کنند و ببینند پول خود را با چه ضمانتی و در اختیار چه کسی قرار می‌دهند.

 

وی افزود: روز گذشته پرونده‌ای می‌خواندم که بر اساس آن در یکی از شهرهای جنوبی کشور یک آدم معمولی بدون هیچگونه پشتوانه و اعتباری از تعداد کثیری حدود ۱۴۰ میلیارد تومان گرفته است با این عنوان که اگر پول خود را سه ماهه سپرده‌گذاری کنند صددرصد سود می‌گیرند، به سپرده گذاری شش ماهه ۱۹۷ درصد، ۹ ماهه ۱۳۰ درصد، ۱۸ ماهه ۱۸۷ درصد و دو ساله ۲۴۸ درصد ادعای پرداخت سود شده است.

 

محسنی‌اژه‌ای با طرح این سوال که آیا کسی با یک فعالیت اقتصادی سالم می‌تواند ظرف سه ماه صددرصد سود به سپرده‌گذار بدهد؟ افزود:‌ کسی که بدون هیچگونه مطالعه و تحقیقی پول خود را به این افراد می‌دهد پیداست که غفلت کرده است.

 

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد:‌ فرد دیگری در همان شهر بدون هیچ پشتوانه‌ای از تعداد کثیری بیش از ۶۴ میلیارد تومان گرفته است که بخشی از آن برگردانده شده ولی حدود ۵۵ میلیارد تومان آن باقی مانده است. مقدار پولی که از این فرد مسدود شده و همچنین اموال شناسایی شده او به هیچ وجه به اندازه ۵۵ میلیارد تومان نیست هر چند این فرد فعلا در بازداشت است.

 

محسنی‌اژه‌ای در ابتدای این نشست با اشاره به ایام مبارک ماه رمضان، گفت: متاسفانه در این ایام در غزه بعضی کشورهای عربی و کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی در مقابل این جنایت بزرگ اسرائیل و حامیانش سکوت کرده‌اند و مردم مسلمان در آتش اسرائیل و حامیانش می‌سوزند.

 

وی افزود: ما این جنایت را محکوم می‌کنیم و حمایت خود را از هر جهت از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنیم و ان‌شاءالله که پایان این ظلم را به زودی با چشم خود ببینیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا