عضو ناظر مجلس در شورای رقابت: قیمت جدید خودروها را قبول نداریم

ˈعیسی امامیˈ روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: با هر افزایش قیمتی که بررسی کارشناسانه نشده باشد، مخالف هستیم.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه شورای رقابت تنها دستورالعمل و فرمول تعیین قیمت به تصویب رسید و قیمت خودروها بررسی نشده و این قیمت ها که اعلام شده اند، غیرواقعی است.

وی ادامه داد: رییس شورای رقابت بدون مشورت با اعضا، مصاحبه کرده و قیمت های جدید خودرو را اعلام کرده است.

امامی اظهار کرد: قیمت های اعلام شده از طرف رییس شورای رقابت بدون رعایت و تحقق شرایط و طرح آن در شورا بوده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در شورای رقابت، شرط های اساسی و لازم برای تعیین قیمت خودرو مانند میزان تولید خودرو در حد مطلوب، اجباری نبودن آپشن های نصب شده بر روی خودرو، اجرای طرح های فروش به نحو مطلوب، برداشته شدن بازارهای حاشیه و تنظیم قراردادها براساس نظر شورای رقابت تعیین شده بود، که هیچ یک از این شرط ها عملی نشده است.

وی با بیان اینکه قیمت ها باید دوباره در جلسه شورای رقابت بررسی شود، افزود: در تعیین قیمت ها، علاوه بر خودروسازان، منافع و مسائل مردم نیز باید در نظر گرفته شود.

امامی اضافه کرد: اعضای ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت روز گذشته اعتراض خود را نسبت به اعلام این قیمت ها به صورت کتبی به رییس و هیات رییسه مجلس اعلام نموده اند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته، خودروسازان هیچ وقت نتوانسته اند رضایت عمومی را جلب کنند، گفت: تولیدات این شرکت ها پاسخگوی نیاز مردم نیست و کافی است که تعرفه واردات خودرو برداشته شود، تا ناتوانی خودروهای داخلی در رقابت با خودروهای وارداتی مشخص شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر دولت قصد دارد که از صنعت خودرو حمایت کند و آن را حفظ نماید، باید بخشی از مسوولیت را بپذیرد، نه اینکه هزینه آن را از جیب مردم پرداخت کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغالزایی موجود در بخش خودرو باعث شده، تا این صنعت برای دولت اهمیت داشته باشد، گفت: خودروهای داخلی نه از کیفیت مطلوب برخوردارند و نه خدمات پس از فروش مناسبی دارند.

امامی با بیان اینکه قیمت های جدید اعلام شده برای خودرو اقناع کننده نیست، اظهار کرد: نه اهل فن و نه مصرف کننده، هیچکدام از این قیمت ها راضی نیستند و دولت نیز اگر قصد حمایت از صنعت خودروسازی را دارد، باید طوری این کار را انجام دهد که هزینه بی مورد به مصرف کننده منتقل نشود.

امامی توضیح داد: خودروسازان در بسیاری از موارد تقسیم سود کرده اند و یا با استفاده از وام های بانکی، در جاهای دیگر سرمایه گذاری نموده اند، ولی نباید هزینه این مسائل به مصرف کننده تحمیل شود و قیمت خودرو افزایش یابد.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه خودروسازان به دنبال سند سازی و پنهان کاری هستند، گفت: در ارائه اطلاعات باید شفافیت وجود داشته باشد، تا به طور واقعی در مورد قیمت ها تصمیم گیری شود.

به گفته امامی، حمایت معنوی دولت از خودروسازان باعث شده تا این گروه به دلخواه خود عمل کند.

اخیرا شورای رقابت، داستان دستورالعمل تعیین قیمت خودرو را با اعلام تورم بخشی و یک فرمول، به نقطه پایان رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا