گرد و غبار بر چهره شهرهای جنوب غربی کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد : به تدریج از غلظت گرد و خاک شدیدی که از روز یکشنبه مناطق غرب و جنوب غربی کشور را پوشانده بود کاسته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بنا براعلام سازمان هواشناسی ، گرد و غبار شدیدی که دیروز بر روی عراق تشکیل شده بود، منشا تولید آن تضعیف شده و تا عبور کامل این گرد و خاک از روی ایران پیش بینی می شود که طی روز جاری کماکان مناطق غرب و جنوب غربی کشور غبارآلود و از اوایل شب به تدریج از غلظت آن کاسته شود.

به دنبال افزایش پنج درجه ای دمای هوا از روز شنبه و در آستانه فصل مرداد، گرد و غباری شدید از سمت عراق برخاسته و بیشتر نقاط استان خوزستان را پوشانده است.

 

 

دانلود

 

 

سازمان هواشناسی تصریح کرده که براساس بررسی نقشه های هواشناسی شمال استان سیستان و بلوچستان، منطقه زابل، طی سه روز آینده بویژه روز چهارشنبه این هفته برای این مناطق وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.
همچنین با توجه به تحلیل آخرین داده های هواشناسی در ساعات بعد از ظهر روز دوشنبه در ارتفاعات زاگرس و البرز شرقی ابرناکی افزایش می یابد و آغاز بارشهای پراکنده در این مناطق دور از انتظار نیست.
براساس این گزارش، انتظار می رود طی بعد از ظهر فردا شاهد رگبارهای پراکنده در ارتفاعات البرز باشیم و در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته نیز در برخی ساعات در استان های قم و تهران بویژه در جنوب این استانها باد و گرد و غبار قابل پیش بینی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا