دو میلیارد تومان برای هوس استانبول!

به گزارش بصیر به نقل از سرویس ورزشی فرارو، تیم‌های ایرانی به دلیل امکانات و فضایی که شهرهای کشور ترکیه از جمله استانبول و آنکارا دارند، این مکان را برای اردوهای آماده‌سازی خود انتخاب می‌کنند. 
 
حضور این تیم‌ها قطعا با هزینه‌هایی همراه است که همه این مقدار پول و ارز به جیب کشور ترکیه می‌رود.
 
به عنوان مثال استقلال که در هتل «گرین کارت» استانبول اقامت دارد، برای اردوی ۱۰ روزه خود حدود ۵۹ هزار دلار هزینه کرده است که به پول ایران ۱۷۷ میلیون تومان می‌شود.
 
کاروان استقلال در ترکیه ۴۰ نفر است که اگر این عدد تقسیم بر ۴۰ شود، برای هر نفر مبلغ روزانه ۱۴۰ دلار می‌شود.
 
اگر به طور نسبی مبلغ ۱۷۷ میلیون تومان را برای سایر تیم‌های ایرانی حاضر در ترکیه در نظر بگیریم، جمع هزینه ۸ تیم ایرانی به مبلغ یک میلیارد و ۴۲۶ میلیون تومان می‌رسد. ضمن اینکه اگر سایر هزینه‌های پیش‌بینی نشده نیز محاسبه شود، این مبلغ حتی به ۲ میلیارد تومان هم خواهد رسید.
 
در این میان مشخص نیست چه آژانس‌ها و واسطه‌هایی بابت حضور تیم‌های ایرانی در ترکیه به قول معروف کاسبی می‌کنند و میلیون‌ها تومان به جیب می‌زنند.
 
مانند سال‌های گذشته با اندکی تحقیق می‌توان به رد پای دلال‌ها پی برد. دلال‌هایی که با هوایی کردن مدیران و مربیان برای حضور تیم‌شان در کشورهایی نظیر ترکیه و امارات، راه را برای درآمدزایی خودشان هموار می‌کنند.
 
شاید توجیه مسئولان تیم‌های ایرانی برای سفر به خارج از کشور، نداشتن امکانات در داخل کشور باشد اما به نظر می‌رسد آنها فراموش کرده‌اند که شهرهایی نظیر سرعین اردبیل و شهرهای شمالی کشور حتی با وجود امکانات کمتر نسبت به کشوری چون ترکیه، می‌تواند میزبان تیم‌های ایرانی باشد تا ارز  از داخل کشور بیرون نرود.
 
متاسفانه سال‌هاست که تیم‌های ایرانی سعی می‌‌کنند به هر نحوی شده هزینه اردوهای خارج از کشور خود را تامین کنند اما میانه‌های فصل از مشکلات مالی باشگاه صحبت می‌کنند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا