اختصاصی/ بصیر گزارش می دهد

دیدار مسئولین فریدونکنار با مردم روستای جزین

DSCN8806

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر،  دیدار مردمی محمد حسین زاده لداری فرماندار، سید قاسم حسینیان بخشدار مرکزی، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس بهره برداری آب روستایی، رئیس اداره گاز، مدیر آب منطقه ای، رئیس منابع طبیعی، معاون اداره بنیاد مسکن، معاون مالی امور توزیع برق فریدونکنار، با اعضا شورا، دهیار و مردم شریف روستای جزین صورت گرفت.

جنگل جزین منطقه ای بکر برای درآمدزایی

خضرالله مهدی زاده در حاشیه این دیدار در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین شهرستان فریدونکناربا بیان اینکه پس از ۳۵ سال از انقلاب اسلامی این اولین دیدار گروهی مسئولین با مردم روستای جزین است، اذعان داشت: روستای جزین با داشتن ۱۳۰ خانوار و ۴۴۲ نفر جمعیت در طول انقلاب اسلامی و ۸ سال جنگ تحمیلی ۳ شهید، ۳۴ رزمنده و ۱۰ جانباز را تقدیم نظام کرده است و علاوه بر ۱۸ تحصیل کرده دانشگاهی ۱۲ کارمند نیز در این روستا زندگی می کنند و مابقی جمعیت این روستا کشاورز و تک شغله هستند.

وی با بیان اینکه این روستا دارای ۱۳۰ هکتار زمین کشاورزی، ۷۰ هکتار آب بندان و ۴۰ هکتار جنگل بکر است، خاطرنشان کرد: رودخانه ای که از هراز وارد این روستا می شود به طول ۳۰ کیلومتر و به عرض ۵ متر ۸ سال است که لایروبی نشده و ما در فصل کشاورزی با مشکل مواجه شده ایم.

مهدی زاده ضمن تشکر از مسئولین بابت حفر ۲ حلقه چاه در آب بندان این روستا، اظهار داشت: از مسئولین می خواهیم مجوز احداث سومین حلقه چاه آب را نیز به این روستا بدهند تا برداشت آب از ۷۰ هکتار آب بندان به راحتی صورت گیرد.

وی همچنین نداشتن کتابخانه را یکی دیگر از مشکلات این روستا دانست و گفت: جنگل جزین نیز یکی از مناطق بکری است که به راحتی می توانیم در آن اشتغالزایی کنیم و علاوه بر درآمدزایی موجب گسترش صنعت توریسم در این شهرستان شویم.

دهیار روستای جزین در ادامه از عدم اجرای طرح هادی در این روستا خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات ما در این روستا کم عرض بودن جاده و عدم اجرای طرح هادی است که امیدواریم مسئولان این موضوع را نیز پیگیری و بررسی نمایند.

وی در پایان از اعضای شورای روستا علی نیکزاد(رئیس شورا)، حسن کاظمی و نور علی مهدوی به دلیل تعامل خوب و سازنده تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این جلسه مسئولان شهرستان برای پاسخگویی و رفع مشکل مردم به جایگاه رفتند.

 DSCN8822 

جزین رود لایروبی می شود

رضایی روشن مدیر آب منطقه ای در ادامه با اشاره به عدم لایروبی جزین رود در طول ۸ سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به سیلابی که اتفاق افتاده بود توانستیم با مبلغی که از طریق ستاد مدیریت بحران تخصیص داد قسمتی از ولیک رود را لایروبی کنیم.

وی ادامه داد: اگر مردم روستای جزین از خود تمایل نشان دهند پس از نامه نگاری و برآورد هزینه و جذب سرآنه جزین رود را قطعا لایروبی می کنیم.

این مسئول در ارتباط با اخذ وجوهات آب بها و تاسیسات آبی نیز خاطرنشان کرد: برابر قانون اخذ آب بها و تاسیسات آبی الزامی است مگر آنکه این تاسیسات سنتی باشد و چون در روستای جزین این موارد به صورت تلفیقی است بنابراین اخذ آب بها نیز باید صورت بپذیرد.

صدور ۲۰ پرونده سند مالکیت در روستای جزین

رضا نصیری معاون اداره بنیاد مسکن نیز در ادامه عنوان داشت: برای اجرای سند مالکیت در روستای جزین نقشه برداری صورت گرفته که از ۱۷۰ پرونده آماده شده ۲۰ پرونده صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح هادی در این روستا، خاطرنشان کرد: با همیاری دهیاری و عقب نشینی حداقل ۵۰۰ متری می توانیم این طرح را شروع به کار کنیم، طرح هادی در این روستا در سال ۸۹ مصوب شده اما به صورت انفرادی می توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

نوشتن طرح پارک روستایی ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد

حسین پور منابع طبیعی نیز در این دیدار اظهار داشت: برای گرفتن مجوز پارک روستایی و یا ایجاد فضای سبز طرح باید توجیه داشته باشد تا پس از تصویب شروع به کار شود.

وی تصریح کرد: نوشتن طرح حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد چون این طرح ۴۰ هکتار است و امکان دارد در توان محل و دهیار و شورا نباشد ولی می توانید مکاتبه ای صورت دهید تا ما محافظت اینجا را در اختیار شما بگذاریم.

DSCN8848

معرفی روستای جزین برای مطالعه تجهیز و نوسازی اراضی

رزاقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار نیز در این دیدار با بیان اینکه مشکلات آب فقط مربوط به این روستا نمی شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه فریدونکنار در پائین دست رودخانه هراز قرار گرفته است آب به عنوان یک فاکتور منفی برای ما تلقی می شود.

وی تصریح کرد: با پیگیری که فرماندار و نماینده مجلس شورای اسلامی صورت دادند اگر اعتبارات تحقق پیدا کند برق دار کردن چاه کشاورزی و حفر و تجهیز چاه صورت می پذیرد.

رزاقی با تاکید بر اینکه حفظ کاربری اراضی کشاورزی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شمال کشور تحت مطالعه تجهیز و نوسازی اراضی قرار گرفته است که سهمیه فریدونکنار ۲ هزار هکتار می باشد و جزین یکی از سه روستایی است که از این شهرستان معرفی کردیم.

در روستای جزین مشکل ضعف ولتاژ برق نداریم

خسروانی معاون مالی اداری توزیع برق فریدونکنار نیز در این دیدار اظهار داشت: در سال گذشته دو دستگاه ترانس برای روستای جزین نصب کرده ایم و در حال حاضر هیچگونه گزارشی جهت ضعف ولتاژ برق به ما گزارش نشده است.

وی تاکید کرد: اگر مشکلی از نظر ولتاژ برق و یا تعویض پایه در این روستا وجود دارد از طریق مکاتبه با امور توزیع برق همکاران خود را برای برطرف نمودن این مشکلات اعزام خواهیم کرد.

مشارکت مردمی و افزایش سرعت پیشرفت

سید قاسم حسینیان بخشدار مرکزی فریدونکنار در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از دهیار و اعضای شورای اسلامی این روستا به جهت برگزاری این نشست، اظهار داشت: یکی از بهترین مناطق جنگلی در این روستا قرار دارد که نسبت به آن بی لطفی شده است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم جنگل و آب بندان های این روستا را احیا کنیم علاوه بر ایجاد اشتغال در این منطقه می توانیم صنعت توریسم را در شهرستان گسترش دهیم.

بخشدار مرکزی در ادامه سهم مشارکت مردمی در رشد و پیشرفت همه جانبه روستا مهم ارزیابی کرد و گفت: بدون مشارکت مردم کار به کندی پیش می رود و امیدواریم با برطرف نمودن مشکلات مردم این روستا گامی بلند برای رشد و توسعه این شهرستان برداریم.

DSCN8872

از کشاورزان شهرستان قاطعانه حمایت می کنیم

فرماندار فریدونکنار نیز در این دیدار با بیان اینکه امیدواریم که بتوانیم برای شما مردم عزیز گامی موثر و مثبت با توجه به تمام محدودیت هایی که نظام با آن روبه رو است برداریم.

وی با اشاره به اینکه مردم در خرداد ۹۲ نشان داده اند خواستار تغییر و تعویض نوع رویکرد و مطالبات سیاسی و اجتماعی هستند، عنوان داشت: این امر وظیفه ما راسنگین تر می کند که بدون دادن شعار بتوانیم در عمل به خواسته های شما در حد توان و بضاعت شهرستان بکوشیم.

حسین زاده با بیان اینکه در فریدونکنار فرصت هایی چون برنج شهرت استانی و کشور دارد و ما باید از این فرصت ها نهایت بهره را ببریم، افزود: در این شهرستان کم آبی و پرآبی یک تهدید است و باید با برنامه ریزی این تهدید را به فرصت تبدیل نمائیم.

فرماندار فریدونکنار همچنین با تاکید بر اینکه از کشاورزان این شهرستان حمایت می کنیم، گفت: در این ایام و تا پایان توزیع برنج امیدواریم وارد کردن و توزیع آن متوقف شود تا بدین وسیله مشکل کشاورزان برطرف گردد.

حسین زاده همچنین به نظارت بیشتر برای عدم تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی تاکید و عنوان داشت: اگر انجام تغییر کاربری اراضی در جهت فعالیت های الزامی و تلفیقی کشاورزی است مشکلی ندارد اما اگز در غیر این صورت باشد با عاملین آن برخورد خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا