آنچه در جلسه وزیر اطلاعات با رسایی و کریمی قدوسی گذشت

نمایندگان تهران و مشهد در مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر اطلاعات درباره دیدار وی با حزب منحله مشارکت در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قانع نشدند.

به گزارش فارس، مدتی پیش حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در قالب تذکری از دیدار حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات با اعضای حزب منحله مشارکت خبر داده بود.

رسایی و جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد پیرامون این دیدار از وزیر اطلاعات سوال کرده و خواستار توضیح علوی در این‌باره شدند.

در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی این سوال مورد رسیدگی قرار گرفت و نمایندگان  خانه ملت از توضیحات وزیر اطلاعات قانع نشدند.

در همین راستا، حجت‌الاسلام حمید رسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام عدم اقناع از پاسخ‌های وزیر اطلاعات، گفت: سوال از وزیر اطلاعات درباره جلسه وی با اعضای شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به حضور یکی از مسئولان وزارت اطلاعات در محل هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در هفته قبل اشاره کرد و گفت: در آن جلسه فردی که از طرف آقای علوی برای بررسی موضوع سوالات من از وزیر اطلاعات حضور یافته بود در حضور یکی از نواب رئیس گفت که آقای علوی با دعوت وزیر جهاد و کشاورزی در این جلسه حضور یافته بود و اطلاع نداشت که غیر از وزیر کشاورزی، اعضای حزب منحله مشارکت نیز در آن جلسه هستند.

رسایی همچنین گفت: در آن جلسه نماینده آقای علوی تاکید داشت که وزیر اطلاعات در آن جلسه به اعضای حزب منحله مشارکت تذکر داده است که آنها خطوط قرمز کشور را رعایت نمی کنند و عملکردشان غیر از ادعاهایشان است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با این توضیحات بنده به نماینده آقای علوی در حضور نایب رئیس مجلس گفتم که اگر فضای جلسه اینگونه بوده من از پیگیری سئوالم صرف نظر می‌کنم اما بنده به آن مقام وزارت اطلاعات هم گفتم که متاسفانه حزب منحله مشارکت از سکوت شما درباره این جلسه در حال بهره برداری است و تصور می‌کند که مسیر برای فتنه انگیزی مجدد آنها باز شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به حضور وزیر اطلاعات در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اشاره کرد و گفت: اما با کمال تعجب، آقای علوی در جلسه امروز گفتند که بنده از این نوع دیدارها زیاد دارم و همیشه هم دوستانه بوده بنا هم ندارم از محتوای آن جلسه چیزی بگویم.

رسایی افزود: از آنجا که آقای علوی حاضر نشد در باره جلسه دوستانه خود با شورای مرکزی حزب منحله مشارکت به نمایندگان مردم توضیحی بدهد، بنده هم اعلام کردم که از پاسخ وی قانع نشدم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه احتمالا فشارهایی به وزیر اطلاعات آورده شده است تا درباره آن جلسه توضیحی ارائه نکند، تصریح کرد: گویا وزیر در سایه‌ای در وزارت اطلاعات وجود دارد که تصمیمات را او اخذ می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا