تحقیر BBC توسط یک روحانی مازندرانی

به گزارش بصیر، در پی شبهه افکنی و هیاهوی کاذب شبکه بهایی و استعماری BBC و زیر سؤال بردن آزادی زنان در جمهوری اسلامی ایران و تحقیر کردهن حجاب برتر و شخصیت زن در آیین محمّدی، حجت الاسلام والمسلمین محمد امیری سوادکوهی از پژوهشگران و نویسندگان جوان، با درج مقاله ای ضمن پاسخ به شبهات مطروحه و غیر منصفانه این شبکه ی تحت حمایت انگلستان، به تبیین دیدگاه واقعی قرآن و عترت نسبت به شخصیت والای زنان در جامعه پرداخت.

وی ضمن تحقیر این شبکه ضد دین و معاند، به تبیین رسالت واقعی بانوان از نگاه قرآن و عترت پرداخت و در ادامه اظهار داشت: رسالت حقیقی زنان از نگاه اسلام، اداره و مدیریت شعبه مرکزی جامعه یعنی خانواده است که درایت و از خودگذشتگی آنان در این دانشگاه ارزشی، می تواند جوامع بشری را به منتهی الیه سعادت و خوشبختی برساند و هر ملتی را از تباهی و فلاکت نجات دهد.

امیری سوادکوهی افزود: آنانی که به دنبال تشویق زنان به کشف حجاب و آزادی های یواشکی در فضای مجازی و شبکات ماهواره ای هستند و هرزگی را نشان پیشرفت و ترقی بانوان می دانند، حقیقتاً چرا به تاریخ گذشته و تئوری های تجربه شده ی به اصطلاح روشنفکران جهان غرب و شرق توجه نمی کنند که افرادی همانند فروید وقتی تئوری خود را مبنی بر آزادی مفرط و بی بند و باری مردان و زنان در جامعه به جهان مسیحت و غرب ارائه کرده و آن تئوری عملی شد، چه ناهنجاری ها و انحرافات اخلاقی و اجتماعی بر غرب تحمیل شد و چقدرآمار تجاوز به عنف بالا رفته و بیداد می کند.

متن کامل مقاله

بسم الله الرحمن الرحیم… قال الله تبارک و تعالی فی محکم کتابه الکریم و مبرم خطابه العظیم: بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ، وَ الَّیلِ إِذَا یغْشی، وَ النهَارِ إِذَا تجَلی، وَ مَا خَلَقَ الذَّکَرَ وَ الأُنثی و قال رسول الله صلی الله علیه و آله: «حُبّبَ الیَّ مِن دنیاکم ثلاثٌ: النساءُ و الطّیب و جُعلت قرّةُ عینی فی الصلاةِ» و قال مولانا امیرالمؤمنین علی علیه السلام: «المَرأَةَ رَیحانَةٌ و لَیسَت بِقَهرَمانَةٍ»

همان گونه که خدای متعال در قرآن کریم شب و روز را یک واحدِ یوم به حساب می آورد، مرد و زن را نیز یک واحد انسانی معرفی و آنان را مکمل یکدیگر قرار داده و آرامش و کمال انسانی و سعادت مردان را در گرو حضور زنان در زندگی میسر کرده است.

از این رو خاتم پیامبران نیز همواره با احترام و محبت از مقام والای زن یاد کرده و در تکریم برترینِ زنان عالم یعنی حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند: «خدای متعال به خوشنودی فاطمه خوشنود و به غضب او غضبناک می شود.»

حضرت امیرمؤمنان علی علیه السلام نیز زن را همانند گل و ریحانه ای می دانند که می بایست در نهایت عزت و آرامش در جایگاه اصلی خود محفوظ بماند و از کارهای سخت و طاقت فرسا پرهیز کند. و خلاصه اینکه اسلام تنها آئین آسمانی است که زن را در جایگاه لایق خود قرار داده و کرامت و سعادت والایی به وی بخشیده و او را واجب النفقه مرد قرار داده تا با خیال راحت بتواند به وظیفه شرعی خود جهت به دست آوردن کمالات معنوی و انسانی و رسیدن به پرورش فرزندانی صالح و افرادی مفید و سودمند برای جامعه نائل آید.

حقیقتاً  اینگونه ارج نهادن به مقام زن، آن هم به این شکوه و احترام در هیچ دین و آیینی وجود ندارد.

از نگاه اسلام، یکی از نعمت ها و گوهر های کم نظیر الهی که خدای متعال آن را به لباس محبت، لطافت، آرامش و وقار زینت بخشید و تمام خوبی ها و زیبایی های عالم را در آن قرار داد و او را نماد وفاداری و غیرت و عطوفت معرفی کرد، شخصیت با عظمت و گنجینه نهان و ارزشمند «زن» است که بدون تردید، نظیری در جهان خلقت برایش نیست.

شخصیت ممتازی که گرمای محبت خود را در یک نگاه و دریای غم خویش را در قطره اشکی در منتهای قلبش پنهان می کند و گنجینه محبت و خانه مهر درونش را برای کانون سعادت خانواده قرار می دهد.

فرشته ای زمینی است که طراوتش را برای هر بی سر و پایی آشکار نخواهد کرد و گوهر وجودش را نیز جز بر نگاه رضایت الهی عیان نخواهد ساخت و همواره عیار خود را در برابر نگاه های هرز به رخ نخواهد کشید و متواضعانه و با افتخار گنجینه وجودش را در صدف زیبایی و وقار و نجابتش پنهان می کند تا عیارش را تنها به نگاه محبتی الهی نشان دهد.

برای همین خصوصیات استثنایی، دین مبین اسلام، ارزش و اهمیت غیرقابل وصفی را برای آن قائل است، تا آنجا که رسول رحمت، وقتی می خواهند از مقام و شخصیت زن سخن بگویند، بهشت بَرین که منتهای آرزوی عارفان است را زیر پای او معرفی کرده و حقیقت بهشت را چنین به رخ جهانیان می کشند که بهشت زیر پای مادران است.

این گوهرِ مزین به صدفِ عفاف و نجابت از آنچنان جایگاه و اهمیتی در آیین اسلام برخوردار است که رسول رحمت  یک ساعت جلوس و همنشینی همسر با وی را نزد خدای متعال، دوست داشتنی تر از اعتکاف در مسجد خاتم پیامبران می داند.

به راستی این چه حقیقت ارزشمند و والامقامی است که رسول رحمت چنین به مدح و ثنایش لب می گشاید و یکی از اولین و مهم ترین هدف رسالتش را در دفاع از حریم زن قرار داده و در قهقرای جاهلیت عرب، سنت تاریک و خرافیِ زنده به گور کردنِ دختران را تاب نیاورده و همواره به تکریم و دفاع از حقوق حقیقی زن همت می گمارده و نام خود را به عنوان بزرگ ترین مدافع حریم زنان در طول تاریخ بشریت ثبت کرده اند.

چرا که او بود که مقام و منزلت زنان را به رخ جهانیان کشیده و هویت و جایگاه و منزلت واقعی بانوان به آنان بازگرداندند.

زن از آن چنان اهمیتی در دین مبین اسلام برخوردار است که سفارش شده که گوهر والای وجودش را در صدف عفاف بپوشاند و چون گنجینه ای که در صندوقچه ای اسرار آمیز نگهداری می شود، خود را از راهزنان بی مقدار حفظ کرده و سنگینی و وقار و ارزش وجودی اش را به رخ تاریکی های تاریخ بکشد. حقیقتاً عظمت مقام زن در اسلام اینجا مشخص می شود که این گوهر وجود را چنین تکریم کرده تا خورشید وجودش از ابرهای قیرگون زمانه مصون بماند.

از طرفی نیز زن در اسلام بسان یک استاد برجسته و اصیل و قدرتمندی است که رسالت پیامبران را بر دوش دارد و آن پرورش و هدایت و تکامل جوامع بشری است. زنان، رهبرانی خردمند و مدبر در خانه ها هستند که دانشگاه تربیت فرزندان و جگر گوشه های خود را بر عهده دارند و حقیقتاً قدم نهادن در مسیر اولیای الهی، موهبتی است که نصیب هر بی سر و پایی نشود.

رسالت حقیقی زن از نگاه اسلام اداره و مدیریت شعبه مرکزی جامعه یعنی خانواده است که درایت و ازخودگذشتگی آنان در این دانشگاه ارزشی می تواند جوامع بشری را منتهی الیه سعادت و خوشبختی برساند و ملتی را از تباهی و فلاکت نجات دهد.

رسالت حقیقی زنان در جامعه از نگاه قرآن و عترت، پرورش نفوس مستعده و نوابغ علمی و تربیت فرزندان صالحِ این کره خاکی است که هر کدام شان بتوانند عناصر مهم و مؤثری برای همنوعان خود باشند.

رسالت حقیقی زنان از نگاه اسلام آن است که بتوانند خودسازی کرده و خویشتن را به کمالات روحی، معنوی و انسانی آراسته کند تا بتوانند فرزندان صالحی که زیربنای جامعه اسلامی است را پایه گذاری کنند و مکمّل واحد انسانی و عروج مردان به کمالات باشند.

از این رو سخن معروفی در بین مردم رایج است که پشت سر هر مرد موفق یک زن از خودگذشته ای نهفته است و وقتی مروری بر زندگانی دانشمندان و نوابغ علمی دنیا می اندازیم این اعتراف و حقیقت شیرین زندگی شان را از آنان می بینیم که تمام کمالات خود را مدیون ایثار و از خودگذشتگی زنان زندگی و مادرانِ ایثارگر فرزندان خود می بینند.

حضور زن در خانه از نگاه قرآن و عترت با روحیه ی زن سازگار بوده و آرامش و خوشبختی را برای او به ارمغان می آورد، بنابراین خانه دار بودن زن به معنای حصر و زندانی کرده او نیست.

بلکه حضور او در خانه سازگار با طبیعت او بوده و یاری دهنده او بر وظیفه انسانی خود یعنی پرورش مردان آینده است، چرا که جوامع انسانی از همین خانواده ها شکل می پذیرد و پرورش افراد خانواده، مسئولیت خطیری است که نیاز به مدیری مدبّر و جامع الشرایط به نام مادر دارد.

پس دین مبین اسلام زن را گوهری می پندارد که می بایست برای آنکه از ناملایمات اجتماع در امان باشد او را در صدفی پوشانده و گنج نهانش را در خزینه عفاف نگهداری کند؛ بر خلاف جوامع شرق و غرب که زن را از خانه بیرون کشانده و از آرامش و آسایش حضور در منزل محروم ساخته اند.

آری! شرق و غرب به این هم اکتفا نکرده و شخصیت ارزشمند زن را به عنوان ابزاری جهت سرگرمی و کالایی ارزان و مدلی نمادین و هرز تبدیل کرده و از آن بهره های تجارتی و سیاسی می برند.

وقتی در خاطرات وزیر امور خارجه رژیم غاصب اسرائیل مطالعه می کنیم در می یابیم که او در خاطراتش آشکارا اذعان می کند که من به خاطر آنکه به مقاصد عالیه اسرائیل برسم و نفوذ غیرقابل وصفی میان سران کشورها داشته باشم، تن به رابطه های پنهان با اکثر سران کشورهای غربی و عربی دادم.

این در حالی است که بعضی از روزنامه های صهیونیستی نیز این مطلب را منتشر کرده و در ادامه به نقل و قول برخی خاخام ها پرداخته که گفته بود: آیین یهودیت داشتن رابطه نامشروع با تروریست‌ها را برای گرفتن اطلاعاتی از آنها که منجر به بازداشت و دستگیری آنها می‌شود را حلال می‌داند و این فتوا پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زنان در ارتش به عنوان یک سلاح رسمی و اداتی تبلیغاتی برای طرح صهیونیسم استفاده می‌شود.

این خود نقض آشکار حقوق زن بوده که شخصیت و شرافت خود را به عنوان ابزاری برای به مقصد رسیدن اهداف سیاسی استعماری شوم دیگران قرار می دهد که جوامع غربی و شبکات معلوم الحالی چون BBC آن را دنبال کرده اند و هرزگی را نوعی حق زن در جامعه به اصطلاح مدرن غربی می دانند، از این رو خود شیفتگانی روانپریش را به عنوان الگوی دختر ایرانی معرفی می کنند در حالی که دختران و زنان ایرانی حجاب و عفاف را نماد بانوی برتر و با فرهنگ می دانند.

اگر حقیقتاً آزادی زنان به معنای استفاده ابزاری از آنها و بهره برداری تجاری و سیاسی از کرامت و شرافت زنان است، اسلام اولین مدافع و اولین مقابله کننده در مقابل این تئوری غیر انسانی است که اصل و هویت انسانی بانوان را در جوامع به خطر انداخته و زیر سؤال می برد.

آنانی که شیپور حقوق زنان را در کشورهای پیشرفته اقتصادی و البته محروم فرهنگی بر دست گرفته و بدحجابی و یا بی حجابی زنان را افتخاری برای جوامع مدنی امروز می دانند حقیقتاً به دنبال چه هستند؟! آیا آنان کمال و ارزش یک زن را در آزادی های مورد نظرشان مانند کشف حجاب و بی بندو باری می دانند؟

مگر آنان خود نمی گویند که انسان های نخستین  نیز در ابتدا برهنه بودند، وقتی شعور و فهم به آنان منتقل شد، خود را پوشاندند و امروزه ترویج دهندگان بدحجابی بدانند که حجاب زنان بالاترین و بلندترین نقطه تفکر و تمدن آنها است و بازگشت به زندگیِ روزهای نخستین نه فقط با عقل سالم منافات دارد بلکه هر انسان آزاده و غیرتمندی آن را اجازه نمی دهد چه برسد به خود زنان که با عفت و حیا بوده و هستند.

آنانی که به دنبال تشویق زنان به کشف حجاب و آزادی های یواشکی در فضای مجازی و شبکات ماهواره ای هستند و هرزگی را نشان پیشرفت و ترقی بانوان می دانند، حقیقتاً چرا به تاریخ گذشته و تئوری های تجربه شده ی به اصطلاح روشنفکران جهان غرب و شرق توجه نمی کنند که افرادی همانند فروید وقتی تئوری خود را مبنی بر آزادی مفرط و بی بند و باری مردان و زنان در جامعه به جهان مسیحت و غرب ارائه کرده و آن تئوری عملی شد، چه ناهنجاری ها و انحرافات اخلاقی و اجتماعی بر غرب تحمیل شد و چقدرآمار تجاوز به عنف بالا رفته و بی داد می کند.

متأسفانه برخی هنوز تحت تاثیر و توهم تئوری کهنه و افکار پوسیده و تجربه شده به اصطلاح روشنفکرانی همانند فروید قرار دارند و جهت تأمیل شهوات خود، زنان را در دام ابتذال و سرگردانیِ در شهوات قرار دادند، شهواتی که بنابر گزارشات روان شناسان معتبر علمی دنیا، منتهی الیه آن، جنون و خودکشی است که در این دوران آمار آن تصاعدی و رو به افزونی گذاشته است.

روزگاری بود که پدران دختران خود را زنده به گور می کردند، حال متاسفانه شاهد زنده به گور کردهن مدرن دختران پاک سرشت هستیم  که بخاطر نگاه های غیر منطقی برخی خانواده  ها و هوس مدگرایی غربی که منشأش بر خواص پوشیده نیست آینده مادران آیندگان خود را  به تباهی می کشند و متأسفانه در این بین نیز روحانی نماهایی پیدا شدند که بر طبل یاوه گویی و ترویج زن منهای حجاب می کوبند.

حقیقتاً جای تعجب است چرا در برخی جوامع اسلامی نیز عده ای در پی ترویج مکتب فروید و بی بندوباری های غیر قابل کنترل  هستند .مگر آنان از عظمت و شخصیت و نبوغ بالای زنان اطلاع ندارند که آنان را به امورات پیش پا افتاده ای که با ماهیت خلقت او منافات دارد تشویق می کنند و مگر دیگران نمی دانند که حجاب و خانه برای زن دژی حصین و قلعه‌ای‌ محکمی است که او را از ناهنجاری ها حفظ کردهه و در آرامش و آسایش قرار می دهد. امروزه کار فساد بی‌حجابی و اختلاط زن و مرد در جهان غرب به جایی رسیده است که از جلوگیری مفاسد آن عاجز شده اند و به مفاسد بسیار مخرب آن تن در داده‌اند.

آیا شبکه های ماهواره ای که ترویج دهنده بزهکاری هستند این بی سرو سامانی ها و التهاب خانواده ها را عامل پیشرفت و ترقی جوامع خود می دانند؟ وقتی نگاهی به برخی از مجری ها و کارشناسان این شبکات انحرافی چونBBC می کنیم چهره های کالایی و خنده های مصنوعی و تلخ آنان ، مخاطبان خود را به این مطلب باز می رساند که صدای طبل آزادی شرق و غرب برای زنان از دور خوش است و رسوایی های اخلاقی همین شبکات معاند دین و فرهنگ و اسلام و ایران بر احدی پوشیده نیست و تنها با سرچ در اینترنت بر همگان عیان است.

البته به شبکات غیر علمی و قطعاً سیاسی همانندBBC  نمی توان ایراد گرفت که چرا چنین خود را برای قربانی کردهن زنان به آب و آتش می زنند. این حقیقت را یکی از نخست‌وزیران اسبق انگلستان در نطقی به صراحت می‌گوید: «مادامی که کعبه، قرآن و حجاب در جوامع اسلامی باشد، ما نمی‌توانیم سیادت و آقایی خود را داشته باشیم. باید قرآن را بسوزانیم، کعبه را از بین ببریم (که وهابیت را برای رسیدن به همین هدف به عربستان آوردند) و عفّت و حجاب را از بانوان مسلمان بگیریم.»

زهی خیال باطل، بانوان ما سرو قامتان عفیفی هستند که  تا پای جان به پای عفاف و حجاب می ایستند و چادر و  پوشش فاطمی خود را به یاوه گویی های عده ای معلوم الحال در برخی شبکات ماهواره ای که تمام زندگی را در شهوات و بی بند و باری می دانند تعویض نخواهند کرد.  والحمدلله رب العالمین، والعاقبة لأهل التقوی والیقین.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا