نشانه‌های شکست

بصیر، بار دیگر این روزها جهان شاهد حملات وحشیانه و کور رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های بی‌دفاع در نوار غزه و در سکوت مجامع بین‌المللی و بی‌تفاوتی ارتجاع عرب به بهانه قتل سه شهرک نشین اسرائیلی می باشد و آنچه مسلم است و همگان شاهداند که از هم اکنون نشانه‌های شکست و ناکامی رژیم صهیونیستی نمایان شده است.

صهیونیست‌ها هزاران تن انواع بمب و موشک را بر سر ساکنان باریکه غزه، که با مساحت اندک خود، جمعیتی حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر را در خود جایی داده است، فرو ریختند ولی تاکنون به کمترین موفقیت در تسلیم نمودن فلسطینی‌ها دست نیافته‌اند.

این روزها شاهدیم که فلسطینی‌های مبارز و قهرمان در قالب جبهه مقاومت بار دیگر با مقاومت ستودنی و اعجاب برانگیز خود برای مسلمانان و ملت‌های آزادیخواه عزت آفریده‌اند و تنفر و ننگ جهانی را برای سردمداران رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و حکام خائن و بی‌تفاوت عربی باعث شده‌اند.رژیم صهیونیستی قبل از آنکه ناکامی قطعی در صحنه نظامی را تجربه کند در جبهه انسانی و اخلاقی به شکست کامل رسیده است.

مردم مظلوم غزه با پوست و گوشت خود مقابل بمب‌ها و موشک‌های پیشرفته رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند. این بزرگترین ننگ برای این رژیم و اولین مرحله از پیروزی بزرگ مقاومت است.

بی آبرویی رژیم صهیونیستی و تشدید تنفر جهانی از این رژیم آنچنان آشکار شده که دولتمردان آمریکا را به واکنش واداشته است. تا جایی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی غیرمعمول و خارج از روال سنتی، طی تماسی تلفنی با نتانیاهو به این رژیم هشدار داد که انتشار تصاویر کشتار کودکان فلسطینی باعث انتقادهای شدید و گسترده بین‌المللی شده است.

اوباما بار دیگر و در عین حال که از حق رژیم صهیونیستی برای حفاظت از شهروندانش حمایت کرد ولی به سردمداران تل‌آویو توصیه کرد به راه‌های دیپلماتیک روی آورند.این، بارزترین نشانه شکست اخلاقی و رژیم صهیونیستی در سطح جهان است و تاکیدی است براین واقعیت که مقاومت مردم فلسطین و خون کودکان و زنان فلسطینی بر ماشین عظیم و مجهز جنگی رژیم صهیونیستی غلبه کرده است.

در صحنه میدانی و نظامی نیز، روند تحولات کاملاً به نفع مقاومت و به ضرر صهیونیست‌ها جریان دارد. آمادگی کامل  رزمندگان مقاومت و موشک هایی که آن را در شرایط سخت محاصره ظالمانه و امکانات بسیار اندک تولید کرده‌اند خواب را از چشمان صهیونیست‌ها غاصب ربوده و گزارش‌ها حکایت از آن دارد که چند میلیون اسرائیلی به پناهگاه‌ها فرار کرده‌اند و خیابان‌ها خالی از مردم است و همچنین تلفات و خسارت هایی سنگینی را متحمل شده اند و بسیاری از مراکز سیاسی، نظامی اجتماعی رژیم صهیونیستی در شهرهای حیفا، ایمونا، اسدود و حتی تل‌آویو و همچنین پادگان ها و پایگاه های نظامی شهرهای دور نیز در تیررس موشکهای مقاومت قرار دارند.

حمله موشکی به فرودگاه تل‌آویو، با موشکهایی که ۱۴۰ کیلومتر برد دارند رخداد تازه‌ای در صحنه میدانی بود که صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت.گزارش‌ها و خبرها همچنین حاکی از آغاز موج جدید و گسترده مهاجرت اتباع رژیم صهیونیستی است.

اکنون یکبار دیگر سران رژیم صهیونیستی باید تاوان اشتباه و غلط بودن محاسبات و ارزیابی خود در آغاز حمله به فلسطینی‌ها را بپردازند. آنچنانکه سردمداران رژیم صهیونیستی اظهار کرده‌اند دور جدید عملیات نظامی صهیونیست‌ها از مدتها قبل برنامه‌ریزی شده بود. صهیونیست‌ها هدف از این عملیات را نابود ساختن جنبش حماس و هسته‌های مقاومت ضد صهیونیستی در غزه ونابود کردن توان نظامی مبارزان فلسطینی عنوان کرده‌اند.

این اعتراف، و اعتراف های از این دست، گواهی است بر این نکته که قتل سه شهرک نشین اسرائیلی نیز که در ماه قبل رخ داد کار خود صهیونیست‌ها بوده است تا زمینه و بهانه لازم برای اجرای برنامه خود در غزه را فراهم سازند.

این گونه اقدام صهیونیست‌ها و دست داشتن آنها در قتل سه یهودی، مسبوق به سابقه است که از آن جمله می‌توان به انفجار ساختمان یهودیان در آرژانتین و موارد مشابه دیگر اشاره کرد.

رژیم صهیونیستی به بهانه قتل این سه یهودی، ابتدا در کرانه باختری به سرکوب و جنایت پرداخت که در واقع اقدامی برای ارزیابی واکنشی کشورهای عربی و مجامع بین‌المللی بود و پس از اطمینان از انفعال و بی‌اعتنایی آنها، جنایات گسترده خود در غزه را آغاز کرد.

نشانه‌های روشنی وجود دارد که این بار نیز صهیونیست‌ها با خفت و خواری و ناکامی مواجه خواهند شد و این عملیات نیز حاصلی جز، بی‌آبرویی بیشتر و تشدید انزجار جهانی از این رژیم نخواهد داشت و مردم فلسطین، به بهای خون شهدای خود از این جنگ نابرابر و ظالمانه سربلند بیرون خواهند آمد.

الیس الصبح بقریب

سیداحمد موسوی نژاد – کارشناس مسائل سیاسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا