پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی

بصیر، پذیرش شتاب‌زده طرح آتش‌بس مصر نشان داد که ظرفیت نهایی رژیم صهیونسیتی در ایستادگی مقابل نیروهای مقاومت، حداکثر هشت روز است و صهیونیست‌ها از زمان جنگ هشت‌روزه گذشته نتوانستند بر ظرفیتشان بیفزایند.

صهیونیست‌ها با اعلام پذیرش این آتش‌بس که نیروهای مقاومت فعلاً آن را نپذیرفته‌اند، ناخواسته اعتراف کردند که پیروزی‌ حماس در جنگ هشت روز گذشته، تصادفی نبود و حماس بر اساس راهبردی هوشمندانه و دقیق به توانایی‌های تثبیت شده و رو به جلویی دست پیدا کرده که در معادلات بحرانی که صهیونیست‌ها می‌آفرینند، نقش تعیین‌کننده و نهایی دارد.

در این میان، حقیقت نیمه‌پنهانی وجود دارد که اگر بیشتر مورد تأمل و بررسی قرار گیرد، می‌تواند عامل اصلی تنظیم روابط صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها شود. آن عامل اصلی، همین «ظرفیت هشت‌روزه» رژیم صهیونیستی در برابر تهاجمات نظامی حماس است.

این ظرفیت بسیار اندک و به‌شدت آسیب‌پذیر نشان داد که به واقع پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی است که معلوم نیست به این زودی‌ها بتواند برای آن چاره‌ای بیندیشد.

محدودیت شدید این ظرفیت شکننده در حالی است که ظرفیت بنیه نظامی حماس برای تقویت در آغاز راه است تا آنجا که می‌توان پیش‌بینی کرد حماس قادر است در آینده نه چندان دور، ظرفیت تحمل صهیونیست‌ها را از «هشت روز» به چند ساعت کاهش دهد و خوف پنهان رژیم صهیونیستی نیز از همین مسئله است.

چنانچه ادامه جنایات و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی منجر شود حماس به این نقطه برسد، یقیناً معادلات مناقشات فلسطین و رژیم صهیونیستی از اساس تغییر خواهد کرد و مهندسی تغییر متغیرهای این معادله به عهده حماس خواهد بود.

چنانچه سران کشورهای عربی ارزش شجاعت و مقاومت ملت مظلوم فلسطین را درست درک کنند و به ریشه و عوامل اصلی تحولات موجود که شکل‌دهنده وضعیت آینده منطقه است، پی ببرند و در حمایت از ملت فلسطین صادق و مصمم باشند، نیروهای مقاومت راه مقابله سرنوشت‌ساز با رژیم پلید صهیونیستی و کوتاه کردن عمر این رژیم خبیث را به آن‌ها نشان داده‌اند و راه گریز و شانه خالی کردن از مسئولیت را بر آن‌ها بسته‌اند. حال زمان آن فرا رسیده تا این سردمداران ثابت‌کنند تا چه میزان به آرمان فلسطین خونین پایبند هستند!

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا