اختصاصی/ انتقاد امام جمعه فریدونکنار از مسئولین فرهنگی کشور

مسئولین فرهنگی روانشناسی غربی را راه درمان سبک زندگی می دانند/ برخی به دنبال سودجویی هستند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام سید محمود جلالی در نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس شهرستان فریدونکناربا اشاره به فرارسیدن لیالی قدر، اظهار داشت: شب های قدر یکی از فرصت های خوبی برای جبران ضعف ها و نقیصه های گذشته ما است، درهای رحمت الهی گشوده است و در این شب از درگاه احدیت باید تحفه گرفت.

وی تصریح کرد: کسی که شب قدر را احیا بدارد می تواند به مقام قرب الهی برس و اگر کسی نیاز محرومین و نیازمندان را در این شب برآورده کند ممول درگاه احدیت می شود.

امام جمعه فریدونکنار همچنین با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس اسلامی است و وظایف سنگینی بر عهده این عزیزان می باشد.

جلالی در ادامه با اشاره به دیدار اعضای هیئت دولت با رهبری، اذعان داشت: مسئولان فرهنگی در هرجایگاه و مقامی مواظب باشد تا اشتباهات فرهنگیشان به نام فرهنگی دینی و اسلامی معرفی نشود و فرهنگ غربی و ضد دینی به نام فرهنگ دینی در جامعه ما گسترش یابد.

وی ادامه داد: ورود این فرهنگی های غلط در جامعه اسلامی ما خسارت های بسیار زیادی دارد که علاوه بر زمانبر بودن اصلاح آن افکار و اندیشه های بسیاری از افراد را منحرف می کند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه با یک فرهنگ غلط به سادگی نمی توان مبارزه کرد، عنوان داشت: برای اجرای برنامه های فرهنگی باید بودجه بیشتری مدنظر نمایندگان مجلس و مسئولین کشور باشد اما متاسفانه به گونه ای عمل می شود که انگار نسبت به این امر بی تفاوت و سهل انگاراند.

جلالی در ادامه با بیان اینکه امروزه صدها شبکه ماهواره ای در قسمت های متفاوت در بحث هایی چون بی حجابی و بی عفتی، مبارزه با اعتقادات دینی، انواع رقص و موسیقی ورود پیدا کرده اند و در حال فعالیت می باشند، در بحث های دینی شبهه افکنی می کنند و مسئولین فرهنگی ما در برابر ان هجمه ها بی تفاوت اند و فرموده رهبری، مصوبات و جلسات فقط بر روی کاغذ می ماند و رنگ عمل به خود نمی گیرد.

وی ا اشاره به اینکه برخی از مسئولان کشور با تبلیغ بسیاری از برنامه ها به دنبال سودجویی هستند، گفت: برای بسیاری از برنامه ها چون آشپزی و شیرینی پزی هزینه های بسیار سنگین می کنند و بهترین زمان ها را به آنها در صدا و سیما و مطبوعات اختصاص می دهند اما برای مراسم دینی و مذهبی وقت ندارند.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: خطبه های نماز جمعه را پخش نمی کنند و می گویند زمان نداریم اما اینکه چه مد لباس غربی را باید پوشید را پخش می کنند، روانشناسی غربی را راه درمان سبک زندگی می دانند و اینها همه سم و تهدید برای عقاید دینی، نظام و این جوانان است.

و افزود: انگار مشکل ما در جامعه برگزار نکردن کنسرت موسیقی است، آیا واقعا مشکل ما در این است؟آیا مشکل ما نداشتن رقاص و رقاصی و آوازه خوانی است؟ آیا مگر کنسرت یک فرهنگ غربی غلط و گناه نیست؟ به پوشیدن و خوردن های کذایی توجه می شود اما هرگز به دنبال آن نمی روند که چرا آمار طلاق در جامعه رو به افزایش است و یا اینکه چرا جوانانمان ازدواج نمی کنند؟

حجت الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات صهیونیست ها در غزه، خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هفته است که غزه در زیر گلوله های و بمب های ایادی استکبار و صهیونیست قرار دارد و کودکان، زنان و مردان بی گناه و بی دفاع فلسطینی افطار و سحر خود را با خون و بمب آغاز می کنند و به پایان می برند.

وی افزود: آنچه بسیار حیرت آور و عجیب است سکوت سازمان های بین المللی و مدعیان دموکراسی و حقوق بشر است، این همه جنایت در فلسطین اشغالی در حال انجام است و آنها همچنان خاموش هستند.

وی با اشاره به لزوم حضور افراد و روزه داران در روز قدس، خاطرنشان کرد: روز قدس روز فریاد همه محرومین عالم، روز برائت اسلام از شرک و روز برائت مسلمین از مشرکین است، همه ما در این روز موظفیم با حضور گسترده و با فریاد های اعتراض آمیز خود بار دیگر حرکات وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم و ابراز بداریم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا