بصیر بررسی می کند

اهداف پشت پرده کنفرانس داعشی بعثی امان؛ چه خوابی برای ملت عراق دیده‌اند

به گزارش بصیر، حکومت اردن اخیرا در اقدامی تامل برانگیز میزبانی کنفرانسی بود که بعثی‌های صدامی، افراد فراری تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق و سرکردگان گروه‌های تروریستی و مسلح از جمله داعش در آن حضور داشتند.

 عراق از ۱۰ ژوئن گذشته با بحران امنیتی شدیدی به سبب حملات تروریست‌های تکفیری موسوم به داعش به برخی مناطق عراق با همدستی برخی طرف های خائن و بعثی های صدامی روبرو شده است که این وضع نوری المالکی نخست وزیر عراق را به اعلام حالت آماده باش وادار کرد، با گسترش تحرکات گروه های تروریستی، مرجعیت عالی دینی عراق با درک خطرات بزرگی که کشور را تهدید می کند، وارد میدان شد و فتوایی مبنی بر ضرورت حمایت از نیروهای امنیتی در جنگ با تروریست ها را صادر کرد، این عوامل سبب روحیه گرفتن نیروهای امنیتی و موفقیت روزافزون آنها در نبرد آزادسازی عراق از وجود تروریست‌ها شده است که همچنان ادامه دارد.

همزمان با ادامه عملیات گسترده نیروهای امنیتی با حمایت عشایر و نیروهای مردمی علیه تروریست های تکفیری داعشی و بعثی صدامی برای بازگرداندن امنیت و ثبات به عراق، حکومت اردن در اقدامی خصمانه میزبانی افرادی را برعهده گرفت که مهمترین هدف خود را نابودی روند سیاسی و بازگرداندن رژیم دیکتاتوری واستبدادی صدام معرفی کرده اند. 

بعثی‌ها و افراد تحت پیگرد و درخواست برای توقف حمایت بین المللی از دولت عراق!

شخصیت های طایفه ای از شورای علمای حارث الضاری موسوم به شورای علمای مسلمان و حزب منحل شده بعث و برخی گروه های مسلح که سرکردگی آنها را افسران ارتش منحل شده صدام معدوم از جامعه جهانی خواسته اند به حمایت خود از دولت عراق پایان دهد.

این درخواست در پایان کنفرانس مطرح شد که بانیان و دست اندرکاران آن، نام “کنفرانس مقدماتی انقلابیون عراق” را بر آن گذاشته بودند و حدود ۳۰۰ نفر در آن شرکت کرده بودند، شرکت کنندگان هدف از این کنفرانس را تلاش برای کسب حمایت عربی از آنهایی که به زعم خود انقلابیون عراق می خوانند، اعلام کرده بودند.

کنفرانس گروه هایی که در روند سیاسی عراق مشارکت ندارند و مخالف آن هستند، روز چهارشنبه ۲۵ تیر در هتل اینترکنتینتال امان پایتخت اردن پایان یافت و شرکت کنندگان مدعی شدند هدف از برگزاری این کنفرانس، خروج عراق از بحرانی است که با آن روبرو است.

در بیانیه پایانی این کنفرانس به همسویی شرکت کنندگان با گروه تروریستی تکفیری داعش اذعان شده و آمده است عشایر ستون فقرات جنبش مبارزاتی هستند و داعش جزء کوچکی از آن است .

منابع خبری گزارش داده بودند که اثیل النجیفی استاندار فراری و خائن نینوی تا در اصلی سالنی که شرکت کنندگان در این کنفرانس حضور داشتند، آمد، ولی از ورود به سالن منع شد.

دست اندرکاران این کنفرانس همچنین از ورود سعد ابوریشه به عنوان نماینده شوراهای بیداری ممانعت به عمل آوردند.

نمایندگانی از ائتلاف العراق به رهبری فاضل الدباس حضور داشتند که مطرح ترین آنها سفیان النعیمی از کرکوک بود، حضور این افراد که در روند سیاسی مشارکت دارند و به نوعی آن را به رسمیت می شناسند، در کنفرانس فتنه گران و حامیان تروریست ها در اردن سئوال برانگیز است.

منابعی در امان پایتخت اردن گفته‌اند سعد البزاز از روزنامه نگاران عراقی و اکرم زنکنه صاحب شبکه ماهواره ای التغییر در این کنفرانس حضور داشتند از حامیان اصلی آن بوده و توجه گسترده ای به پخش و تبلیغ آن داشتند، کنفرانسی که به شدت از سوی شبکه های فتنه گری چون الجزیره و العربیه تبلیغ می شد.

عبدالناصر الجنابی از افراد تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق به سبب حمایت از تروریسم با عنوان معاون فرمانده عالی گروه موسوم به جبهه الجهاد و الخلاص الوطنی و عبدالمالک السعدی از شیوخ فتنه گر، ابوشجاع التکریتی نماینده گروه تروریستی مسلح موسوم به “تنظیم الجیش الوطنی العراقی” مرتبط با حزب منحل شده بعث، گروه وابسته به شیخ حارث الضاری از فتنه گران تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق موسوم به شورای علمای مسلمان و گروه‌های مسلحی از استان های غربی و شمال عراق، نمایندگانی از گروه موسوم به الجیش العراقی الوطنی، الحراک العراقی در بغداد و سامراء، گروه مسلح موسوم به المجلس السیاسی العام للثوار به سرکردگی زیدان الجابری و افسران بعثی سابق، عبدالصمد الغریری از سرکردگان مطرح بعثی ها از جمله شرکت کنندگان در این کنفرانس بودند در حالی که شخصیت هایی که با وجود دعوت شدن از شرکت در این کنفرانس خودداری کرده و آن را توطئه ای برای تجزیه عراق خوانده بودند تا حجم شکاف میان گروه هایی که از خشونت و تروریسم و هرج و مرج در عراق همانند سوریه حمایت می کنند، نمایان شود.

برخی منابع هم از مشارکت رغد دختر صدام معدوم در این کنفرانس البته از طریق اعزام نماینده خود خبر داده بودند.

یکی از اهداف شرکت کنندگان که در بیانیه پایانی اعلام شده است، ادامه جنگ و خشونت تا زمانی است که گروه های مسلح بر بغداد مسلط شوند.

در متن بیانیه پایانی تلاش شده است یک تصویر تیره و تاریک از عراق و روند سیاسی آن ترسیم شده و بانیان این کنفرانس را ناجیان عراقی ها معرفی کنند، کسانی که به خاطر حمایت از تروریسم تحت پیگرد دستگاه قضایی قرار دارند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس، قانون مبارزه با تروریسم و بازخواست و عدالت را ظالمانه خوانده اند، قانونی که با هدف پاکسازی عراق از وجود بعثی‌های صدامی و عاملان ناامنی و خشونت وضع شده است.

شرکت کنندگان در این کنفرانس با توصیف تحرکات خشونت طالبانه و وحشیانه گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه به انقلاب مردم سوریه، همسویی کامل خود را با این گروه‌ها مورد تاکید قرار دادند.

بانیان این کنفرانس مدعی پایبندی خود به وحدت عراق و مخالفت با تجزیه این کشور تحت هر عنوانی شدند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس در پایان از حکومت اردن به سبب میزبانی آنها تشکر کرده اند.

نکته تامل برانگیز و در عین تاسف بار برگزاری این کنفرانس به دعوت رسمی حکومت اردن از حدود ۳۰۰ شخصیت مخالف دولت منتخب عراق است.

یکی از افراد تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق به نام احمد الدباش از سرکردگان گروه مسلح موسوم به الجیش الاسلامی فی العراق مدعی شد هدف از این کنفرانس جلب توجه جامعه بین المللی به رنج عراقی ها و ضرورت حمایت از آنچه وی انقلاب مشروع آنها با هدف نجات عراق و منطقه از آینده نامعلوم نامید، است.

الدباش اهداف این کنفرانس را درخواست از جامعه بین المللی برای توقف حمایت از دولت عراق و برعهده گرفتن مسئولیت های خود در حمایت از زندانیان(کسانی که به اتهام حمایت از تروریسم زندانی شده اند) و البته حمایت از غیرنظامیانی که به زعم خود در معرض گلوله باران روزانه قرار دارند، اعلام کرده است.

فردی طایفه ای و جنجالی به نام عبدالملک السعدی در اظهاراتی تحریک آمیز و فتنه افکنانه گفته است عشایر ستون فقرات جنبشی هستند که با دولت عراق می جنگند و این نیروها اکنون بر بخش های زیادی از غرب و شمال عراق مسلط شده اند.

السعدی به صراحت گروه تروریستی تکفیری موسوم به داعش وابسته به القاعده را بخشی از این تحرکات خشونت آمیز و قانون شکنانه دانسته که به زعم خود آن را انقلاب خوانده است.

عبدالناصر الجنابی از شخصیت‌های سلفی تکفیری هم با اشاره به آنچه به زعم خود انقلاب خوانده، مدعی شده است ما در حال جهاد مستمر برای بازیابی حقوق ملت عراق هستیم.

پشت پرده کنفرانس فتنه گران در اردن با نظارت آمریکا، عربستان و اسرائیل

یک عضو ائتلاف دولت قانون، کنفرانس گروه‌های فتنه گر عراقی را در امان پایتخت اردن، کنفرانس داعشی خواند که هدف از آن اجرای طرح های خارجی برای تجزیه عراق و به شکست کشاندن روند سیاسی عراق است.

“عواطف نعمه” گفت ما از مشارکت برخی شخصیت های سیاسی در کنفرانسی در امان در کنار سرکردگان تروریست ها و بقایای رژیم بعثی سابق برای بررسی طرح های تروریستی تجزیه عراق و شکست روند سیاسی کشور، ابراز شگفتی می‌کنیم شخصیت هایی که در روند سیاسی عراق مشارکت دارند.

کنفرانسی اخیرا در سایه ناباوری مقامات عراقی به میزبانی حکومت اردن در امان با عنوان فریبنده کنفرانس گروه های ملی عراق برگزار شد که شرکت کنندگان آن، کسانی بودند که به صراحت هدف خود از برگزاری این کنفرانس را شکست روند سیاسی و اجرای اهداف و طرح های خطرناک خود یعنی بازگرداندن عراق به دوران دیکتاتوری و سراسر ظلم و استبداد صدام معدوم دانستند.

عواطف نعمه گفته است هدف از برگزاری کنفرانس به اصطلاح گروه های ملی، حمایت از گروه ها و باندهای تروریستی مسلح و اجرای طرح های خارجی برای تجزیه عراق و شکست روند سیاسی و دموکراتیک عراق است.

مهمترین دلیل دروغ بودن ادعای عوامل برگزار کننده این کنفرانس این است که اگر این کنفرانس ملی است، چرا در بغداد یا استان دیگر عراق برگزار نکردند و آن را در یکی از کشورهای منطقه برگزار کردند.

نکته تاسف بار در خصوص کنفرانس خطرناک اخیر در اردن، حضور سیاستمدارانی از عراق است که در روند سیاسی هم مشارکت دارند، به همین سبب آنها باید موضع سیاسی خود در قبال روند سیاسی و علت مشارکت خود در کنفرانس اخیر را بیان کنند.

نعمه می گوید ما نمی خواهیم آنچه درباره دولت گذشته رخ داد، تکرار شود که برخی گروه های سیاسی فردی در دولت داشتند و فردی هم با تروریست ها همراه می کردند.

یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس، بررسی راه های شکست دولت نوری المالکی و جلوگیری از انتخاب مجدد وی اعلام شده است، عضو ائتلاف دولت قانون تاکید می کند این ائتلاف بر نخست وزیری مجدد مالکی پافشاری می کند، زیرا بزرگترین فراکسیون پارلمانی به شمار می رود و هر کس به فکر سرنگونی مالکی است، باید اکثریت داخل پارلمان را از آن خود کند نه اینکه کنفرانس هایی را در خارج از عراق برگزار کند.

کنفرانسی برای تحقق آرزوهای صهیونیست ها

فراکسیون پارلمانی ترکمان ها تاکید کرده است کنفرانس امان، آرزوهای صهیونیست ها برای تجزیه عراق را برآورده می کند.

“نیازی معمار اوغلو” تاکید می کند کنفرانس امان در امتداد توطئه بین المللی علیه عراق است که در راستای آرزوها و اهداف صهیونیست ها برای تجزیه عراق قرار دارد.

به گفته وی، کنفرانس اخیر امان در چارچوب ادامه نشست های داعشی با نظارت صهیونیستی بعثی عفلقی برگزار شده و یکی از ابعاد توطئه بین المللی علیه عراق به شمار می رود.

این کنفرانس که شرکت کنندگان آن همه از شخصیت های فتنه گر و بعثی صدامی و تکفیری بودند، یک هدف را دنبال می کند، همان هدف صهیونیست ها برای از بین بردن وحدت ملی و ارضی و تجزیه عراق.

اما برگزاری این کنفرانس خطرناک در خاک اردن در حالی است که برخی سیاستمداران حاضر در روند سیاسی عراق هم متاسفانه همسو با گروه های تکفیری تروریستی وبعثی صدامی حرکت می کنند که مهدی الحافظ از اعضای ائتلاف عراق این افراد را سیاستمداران خائن، مزدور و مرتبط با گروه تکفیری داعش خطاب می کند و خواستار پاکسازی روند سیاسی از وجود چنین افرادی شده است.

وی در این باره می گوید کسانی که با داعش و باندهای تروریستی ارتباط دارند، ارتباطی با عراق و وحدت ملی ندارند و ما در مقابل مشکل بزرگی در عراق هستیم، ما باید متحد شویم، اگر کسانی که با داعش تروریستی ارتباط دارند در پارلمان یا دولت حضور داشته باشند، خیانت بزرگی به ملت عراق قلمداد می شود.

به گفته این سیاستمدار عراقی، نمی توان ایده جمع شدن وفاداری به نظام سیاسی عراق و وفاداری به داعش تروریستی را پذیرفت و کسانی که با این باندهای تروریستی ارتباط دارند، جایی در پارلمان ودولت عراق ندارند.

نوری المالکی نخست وزیر عراق هفته پیش گفته بود شهر اربیل واقع در شمال عراق مرکز حکومت مسعود بارزانی به پایگاه عملیاتی باندهای تروریستی از جمله داعش تبدیل شده است.

“نهله حسین” عضو ائتلاف نینوی الوطنی تاکید کرده است سرکردگان داعش تروریستی از هتل های اربیل و سلیمانیه به عنوان پایگاهی برای اداره عملیات جنایتکارانه و تروریستی در عراق استفاده می کنند.

شیخ نهیان الشمری از شیوخ عشایر موصل گفته است باندهای تروریستی داعش با هماهنگی نیروهای بارزانی به جنایات خود ادامه می دهند.

وی بر ضرورت رهایی از توطئه گری به نام اثیل النجیفی برادر اسامه النجیفی رئیس سابق پارلمان عراق شده است که با همدستی و خیانت خود اسباب سیطره تروریست های داعش را بر موصل و برخی مناطق دیگر استان نینوی فراهم کرد..

دلیل دیگری که نشان دهنده همسویی  النجیفی و طیف وابسته به وی یعنی ائتلاف متحدون به رهبری برادرش اسامه النجیفی با داعش و بعثی های صدامی است، درخواست آنها برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بین المللی بر فراز استان نینوی است، درخواستی که در راستای حمایت صریح از تروریست های داعش و بعثی صدامی مطرح شده است.

ائتلاف متحدون مدعی شده است هدف از عملیات نظامی ارتش عراق در استان نینوی نابودی زیرساخت ها و کشتار غیرنظامیان است نه مهار کسانی که سلاح به دست گرفته اند.

این ائتلاف از شورای امنیت خواسته است قطعنامه ای صادر کند که پرواز جنگنده های عراقی را بر فراز استان نینوی و دیگر استان ها که در حال حمله به مواضع تروریست های تکفیری هستند، ممنوع کند.

جمع شدن داعش، بعثی ها، شیخ الضاری و عبدالناصر الجنابی از سردمداران وعاملان فتنه و خشونت وجود توطئه سازمان یافته با حمایت برخی کشورها به ویژه عربستان، قطر و ترکیه در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی را علیه عراق به اثبات می رساند.

این امیدواری وجود دارد که برادران اهل سنت شریف که وحدت ملی و حفظ یکپارچگی عراق برایشان مهمتر از مسائل دیگر است، در دام این توطئه شوم گرفتار نشوند که به دنبال جدا کردن اهل سنت از دیگر طیف های ملت عراق و تجزیه این کشور است.

کشورهای حامی تروریست ها و تجزیه عراق که کینه دیرینه ای از شیعیان دارند و به دنبال حذف آنها از قدرت از طریق نابودی روند سیاسی هستند، تنها کالایی که در اختیار دارند، کالای طایفه ای است که با آن تجارت و در امور داخلی عراق دخالت می کنند تا روند سیاسی را به شکست بکشانند و مخالفان خود در عراق را طایفه ای می خوانند، در حالی که خود طایفه ای عمل می کنند، این کشورها که همواره برای اهل سنت عراق اشک تمساح ریخته و مدعی انزوا و به حاشیه رفتن آنها می شوند، بیشترین ضربه ها را به اهل سنت از طریق تلاش برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی وارد می کنند.

این کشورها از تمام منابع و امکانات خود برای پیشبرد اهداف شوم خود در عراق بهره می گیرند، برای آنها نه اهل سنت مهم است نه شیعه و نه دیگر عناصر تشکیل دهنده بافت جامعه عراق، آنها که بیش از سه سال در سوریه به ویرانگری و نابودی تمام تاسیسات و زیر ساخت ها و کشتار مردم بیگناه از طریق گروه های تروریستی وابسته به خود مشغول بودند، اکنون درصدد اجرای همان توطئه شوم خود در عراق هستند و به همین سبب همه ملت عراق به ویژه اهل سنت باید با حفظ هوشیاری و وحدت خود با شیعیان و دیگر طیف های جامعه رویای تجزیه طلبان را نقش بر آب کنند.

کنفرانس اخیر فتنه گران در پایتخت اردن یک نشانه خاطرناک از رویکرد طایفه ای آنهاست که هیچ ارتباطی با عراق  ندارد، زیرا تمام تناقضات را با وجود اختلاف ایدئولوژی ها تحت چتر طایفه ای شوم جمع کرده، داعش، بعثی ها، شورای الضاری، افسران رژیم بعثی صدام معدوم و مدعیان ملی گرایی  را دور هم جمع کرده است که اولا نشان دهنده همسویی آنها بر اساس طایفه ای با وجود تناقضات موجود میان آنها و ثانیا همراهی آشکار آنها با توطئه و طرح های خطرناک کشورهایی است که خیر ملت عراق به ویژه اهل سنت را نمی خواهند .

تروریست ها و شخصیت های طایفه ای و عاملان اجرای طرح های بیگانگان که در کنفرانس اخیر اردن دور هم جمع شدند، هرگزعلاقه ای به ملت عراق و امنیت و ثبات آنها ندارند.

تلاش برای نابودی روند سیاسی

صدر الدین القبانجی امام جمعه نجف اشرف هدف از برگزاری کنفرانس امان را کودتا علیه روند سیاسی عراق پس از صدام معدوم خوانده است که همچنان برخی کشورهای حامی تروریست ها همچون عربستان از عادی روابط خود با عراق جدید با وجود گذشت یک دهه از فروپاشی رژیم دیکتاتوری و مستبد بعثی طفره می روند.

هوشیار عبدالله از نمایندگان فراکسیون التغییر کردستان عراق گفته است کنفرانس امان برای نابودی روند سیاسی عراق تلاش می کند.

به گفته وی، کنفرانس اخیر به دنبال ضربه زدن به تمام ملت عراق اعم از شیعیان و اهل سنت، ترکمان ها و کردها، نابودی روند سیاسی و بازگرداندن کشور به نقطه صفر و دوران رژیم بعثی سابق و دوره دیکتاتوری و سرکوبگری است.

وی افزود جنبش تغییر معتقد است نمایندگان کردها، اهل سنت و شیعیان، نمایندگان منتخب آنها در داخل روند سیاسی عراق هستند نه کسانی که خارج از عراق کنفرانس هایی علیه روند سیاسی و علیه عراق فدرالی چند حزبی برگزار می کنند.

همانطور که این سیاستمدار عراقی گفته است کنفرانس امان تلاش شکست خورده ای برای ایجاد فضایی از تنش و تحرکات طایفه ای شوم و بازگرداندن عراق به نقطه صفر است.

برگزاری این کنفرانس در خاک اردن با حمایت های صریح حاکمان این کشور و حضور تروریست های مخالف روند سیاسی عراق از حجم توطئه خارجی علیه این کشور حکایت می کند.

عبدالهادی السعداوی از اعضای ائتلاف دولت قانون تاکید می کند برگزاری کنفرانس تروریست ها به میزبانی اردن از حجم توطئه علیه عراق پرده برمی دارد، اردن مسئولیت خون هایی را که در عراق ریخته می شود به سبب حمایت از داعش که مرتکب جنایات در عراق می شد، برعهده دارد.

به گفته این نماینده پارلمان عراق، برگزاری این کنفرانس تلاشی از سوی حکومت اردن برای دخالت و نابودی نظام کنونی عراق در حالی است که امان از حمایت های نفتی بغداد برخوردار است.

برگزاری این کنفرانس در خاک اردن سبب شد تا برخی سیاستمداران و نمایندگان عراقی خواستار فراخوانی سفیر عراق از امان و توقف ارسال نفت برای اردن به سبب حمایت این کشور از باندهای تروریستی و بعثی و افراطیون شوند. حتی محافل اردنی که خواهان حفظ روابط حسنه با دولت عراق به ویژه با توجه به کمک های نفتی بغداد هستند از برگزاری این کنفرانس در خاک کشورشان انتقاد کرده و خواستار توضیح حکومت اردن در این زمینه شده اند.

کنفرانس اخیر امان در چارچوب ادامه نشست‌های داعشی با نظارت صهیونیستی بعثی عفلقی برگزار شده و یکی از ابعاد توطئه بین المللی علیه عراق به شمار می رود.

اجرای طرح های بیگانگان، تهدید بافت جامعه عراق و تجزیه این کشور از مهمترین اهداف بانیان کنفرانس اخیر در امان است که تحت نظارت آمریکا و موساد سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی و حمایت ترکیه و عربستان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا