آمادگی کامل افسران عاشورایی لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا

به گزارش بصیر،  سردار حمیدرضا رستمیان در حاشیه نشست تخصصی گردان های امام حسین(ع) اظهار داشت: گردان‌های تخصصی امام حسین(ع) (توپخانه، ادوات و ضد زره و پدافند هوایی) در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به تجربه موفق در جنگ تحمیلی و حضور موثر نیروهای بسیج مردمی در پیشبرد عملیات‌های نظامی و غیرنظامی بعد از گذشت بیش از دو دهه از پایان دفاع مقدس، گردان‌های تخصصی لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا همزمان با سراسر کشور اقدام به تشکیل گردان‌های تخصصی مردم‌پایه کرد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا اظهار داشت: این گردان‌ها با هدف‌گذاری، شیوه‌های جدید جذب و ترسیم چشم‌انداز آینده نسبت تهدیدات دشمن اقدام به برگزاری دوره آموزشی و تربیتی تحت عنوان افسران عاشورایی همنوا با گردان‌های تخصصی کردند.

رستمیان ادامه داد: کارگروه‌های شهرستانی تشکیل و در حوزه‌ها و بین اقشار مختلف در شهرستان‌های بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، قائم‌شهر، بابل و آمل اقدام به جذب بسیجیان علاقه‌مند کرد.

وی شیوه‌های جذب نیرو در این گردان‌ها را با برگزاری نشست صمیمانه و بیان رویکردهای تشکیل گردان‌ها برای بسیجیان و ارتباط با خانواده‌های بسیجیان، پایگاه‌های بسیج پیشکسوتان و بازنشستگان گردان‌های تخصصی در جنگ تحمیلی، هیئت جوانان عاشورایی رزمندگان اسلام، بسیج دانشجویی و بسیج طلاب اعلام کرد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا عنوان کرد: این گردان‌ها بعد از دعوت بسیجیان اقدام به برپایی نمایشگاه توپخانه موشکی و سامانه‌های پدافندی با هدف نمایش آخرین دستاوردهای سپاه در سامانه‌های توپخانه و موشکی کرده و بسیجیان از نزدیک ضمن بازدید در جریان آخرین اقدامات انجام شده قرار گرفتند.

این فرمانده با اشاره به اینکه بسیجیان گردان‌های تخصصی با حضور در یادمان شهدای گمنام ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی در نشست تخصصی شرکت کردند، خاطرنشان کرد: در این نشست که با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا برگزار شد، نیک‌نژاد یادگار هشت سال دفاع مقدس و سرهنگ نظری جانشین لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا درباره اهداف تشکیل گردان‌ها و نقش پیش‌برنده گردان‌های تخصصی در عملیات‌ها به ایراد سخنرانی پرداختند.

رستمیان مقاومت و پایداری رزمندگان را در دوران حماسه و شهادت را بیانگر عمق دلبستگی و ایمان به خدا برشمرد و بیان داشت: سال‌های زرین دفاع مقدس، عرصه بروز عمق ایمان به تبعیت از ولایت فقیه محسوب می‌شود.

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا با بیان اینکه جنگ تحمیلی درسهای فراوانی داشت، گفت: مردم ایران با الگو گرفتن از عاشورای  حسینی توانستند دشمن را ناکام بگذارند.

وی با بیان اینکه شهدا رستگاران الهی و مقربان درگاه پروردگار و هدایت‌کنندگان نسل‌های حال و آینده هستند، اذعان داشت: ملت بزرگ ایران و عاشقان پیروان صدیق ولی امر مسلمین ولایت رهروان شهادت و پرچمداران اسلام ناب و کسانی که هستند که خون خود را مدیون خون شهدا و خانواده‌های آنها می‌دانند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا