غرب به دنبال انحراف افکار عمومی از جنایات غزه

نگرانی “BBC” برای خرس غمگین!/شهادت کودکان فلسطینی با موشک‌های اسرائیلی

به گزارش بصیر، بیش از ده روز از حملات گسترده رژیم اشغالگر صهیونیست به نوار غزه می‌گذرد و زنان و کودکان زیادی زیر آتش رژیم اشغالگر صهیونیست شهید و یا زخمی شدند.

بر اساس آخرین آمار تعداد شهدای غزه به مرز ۳۰۰نفر رسیده است و هم چنان رژیم اشغاگر صهیونیست حملات خود را ادامه می دهد.

هرچند مقاومت نیز توانسته است تا کنون جواب حملات موشکی رژیم اشغالگر صهیونیست را بدهد اما به خاطر هم‌زمانی این تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیست با بازی های جام جهانی رسانه های غربی به همراه سران کشورهای آنها نخواستند اخبار مربوط به جنایاتی که در غزه اتفاق می افتد را پوشش دهند.

با اتمام بازی های جام جهانی تمامی نگاه ها متوجه غزه شد و کشورهای استکباری و حامیان رژیم غاصب صهیونیستی به اجبار فضای رسانه ای خود را وارد اخبار غزه کرده و در نهایت به دفاع از  رژیم غاصب صهیونیستی پرداختند.

در این میان باز هم غرب با ایجاد یک بمب خبری هواپیمای مالزی و کشته شدن سر نشینان آن را به تیتر اصلی اخبار خود تبدیل کرد؛ هرچند غرب در ایجاد این حادثه نقش بسیار اساسی و مهمی داشته است و پشت پرده ها نشان می دهد سقوط این هواپیما دسیسه غرب بوده است.

در این میان موضع گیری های برخی از سران غرب جالب بود به عنوان مثال آقای «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد پس از دوازده روز جنایت و قتل عام مردم فلسطین در مرحله اول به خاورمیانه سفر می کند که این سفر با هدف بررسی اوضاع غره و کمک به ایجاد آتش‌بس انجام می‌شود.

بان کی مون نه تنها اقدامات اسرائیل را محکوم نکرده؛ بلکه با ادامه جنگ در فلسطین اشغالی و حملات موشکی مقاومت به رژیم غاصب صهیونیستی و احتمال به خطر افتادن جان صهیونیست ها به خاورمیانه می آید تا درباره آتش بس صحبت کند و هیچ اظهار نظری درباره خسارات جانی و مالی که رژیم غاصب صهیونیستی به غزه وارد کرده است نمی کند.

در اظهار نظری دیگر  آنگلا مرکل صدر اعظام آلمان گفت: کیفیت جدیدی در سلاح های استفاده شده توسط گروه های فلسطینی به خصوص حماس ضد اسرائیل وجود دارد و طرف هایی که با این حملات روبرو می شوند باید اجازه دفاع از خود را داشته باشند!

بر اساس این گزارش مرکل در کنفرانس خبری در برلین افزود: دو طرف باید آشتی و صلح دردناک را بپذیرند ولی ما وقتی که مساله دفاع از خود مطرح می شود در کنار اسرائیل ایستاده ایم!

در این میان بی بی سی هم با پرداختن به موضوعات بیهوده و انحرافی از پرداختن به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی درغزه طفره می رود.

به عنوان مثال این سایت یکی از تیتر های اصلی خود را به نامه ای برای بازگشت یک خرس غمگین به خانه اش اختصاص داده است.

درحالیکه هزاران نفر برای غمگینی یک خرس ابراز تأسف کرده و نگران می شوند و برای بی خانمانی این خرس نامه نوشته و طومار جمع می کنند غرب سر خود را به زیر برف فرو کرده و آوارگی هزاران زن و کودک فلسطینی را نمی بینند.

 

 

یا سایت بی‌بی سی در جایی دیگر به خبری در خصوص بیستمین سالگرد انفجار مرکز یهودیان آرژانتین پرداخته و پس ا زبیست سال خواهان اجرای عدالت در خصوص این انفجار شد.

چطور گردانندگان رسانه های غربی جان چند نفر یهودی پس از گذشت ۲۰ سال را پر اهمیت می دانند اما شهادت ۳۰۰ فلسطینی را انکار می کنند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا