اختصاصی/ مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز مازندران

مشارکت مردمی سهم بالایی در ساخت و سازها دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، واثقی در جلسه مجمع خیرین کتابخانه ساز شهرستان فریدونکنار در سالن اجتماعات کتابخانه این شهرستان، اظهار داشت: در احادیث و روایات متفاوت از اهمیت انجام امور خیر بسیار نام برده شده و این عمل شما نیز یک کار خیر محسوب می شود.

وی به لزوم مشارکت مردمی در بحث های متفاوت در کتابخانه تاکید کرد و اذعان داشت: در مدرسه سازی که قانون، دولت را مکلف به آماده سازی آن کرده است بازهم مشارکت مردمی سهم بالایی در ساخت و سازها دارد و این اهمیت این کار خیر در بین خیرین را نشان می دهد.

مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز مازندران همچنین با اشاره به اینکه ما به دنبال خیرسازی نیستیم بلکه به دنبال پیداکردن خیر هستیم، عنوان داشت: هرکس که ثروتمند است خیر نمی باشد بلکه به دنبال افرادی هستیم که خداوند آنها را گزینه شایسته ای معرفی کرده است که با ورود در این صحنه خود و نسل آینده اش را بیمه می کند.

واثقی با تاکید بر اینکه اگر جامعه ای را سالم و ساده بخواهیم باید به فکر ترویج کتاب باشیم، گفت: می خواهیم مکانی را ایجاد کنیم تا هدایت کننده افراد خیر باشیم چرا که کار ما قطعا باید مشارکتی و مردمی باشد.

مجمع خیرین مشاوران فرهنگی ما هستند

سرپرست اداره کل کتابخانه های استان مازندران نیز در این جلسه، اظهار داشت: مجمع خیرین مشاوران فرهنگی ما هستند و به آنها به دید مالی نمی نگریم، می خواهیم برای آیندگان تصمیم گیری کنیم، بنابراین باید به درستی این کار را انجام دهیم.

باقری با اشاره به اینکه تنها سازمانی هستیم که می توانیم از کمک خیرین استفاده کنیم، گفت: انتظار می رود با ورود خیرین کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به ینکه باید از تمام فضاهای شهرستان استفاده مفید صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: سالن کتابخانه شماره ۲ فریدونکنار بلا استفاده است که باید از آن بهینه استفاده گردد.

ورود بیش از یکهزار نفر به جمع اعضای کتابخانه به کمک خیرین در فریدونکنار

ابوالقاسم فرجی از اعضای هیئت موسس مجمع خیرین نیز، اظهار داشت: از زمانیکه کتابخانه از اداره ارشاد جدا گردید ضربه سنگینی بر پیکره  آن وارد شد، در فریدونکنار بیش از ۲ دهه از ایجاد کتابخانه گذشته است اما به رقم تلاش های خوب رئیس کتابخانه این شهرستان شاهد تغییرات زیادی در این نهاد نیستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با ورود خیرین بیش از یکهزار نفر را به جمع اعضای این کتابخانه اضافه کردیم، عنوان داشت: در غرب فریدونکنار جای یک کتابخانه شایسته خالی است، بزرگترین مشکل کتابخانه در فریدونکنار نبود کتابهای مادر است، ما حداقل ها را در این شهرستان نداریم و برای تهیه کتاب مدنظمان به شهرهای همجوار می رویم.

فرجی با اشاره به پتانسیل خوب و فرهنگی شورای شهر و حمایت آنها از این نهاد، عنوان داشت: اعضای شورا به دلیل دغدغه های فرهنگی که دارند پتانسیل های خوبی در جهت پیشبرد اهداف کتابخانه به شمار می آیند، همچنین نباید این جلسات به صورت مصوبه باقی بماند چرا که اگر مشمول زمان شود خیر به سردی استقبال خواهد کرد.

۵ هزار متر مربع زمین در اختیار داریم

مهدی نیا رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان فریدونکنار نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد، اذعان داشت: هیئت موسس در این نهاد تشکیل شده است و به کمک این هیئت سه زمین در مجموع به متراژ ۵ هزار متر مربع را در اختیار داریم که از این حیث در استان مازندران رتبه نخست را داریم.

وی ادامه داد: منابع نقدی و کتابی را گرفتیم، همچنین استعلام اسم مجمع خیرین نیز در مورد این کتابخانه صورت پذیرفته و به دنبال تثبیت هیئت مدیره هستیم،

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا