ایران به عنوان یک کشور انقلابی از مردم بی‌دفاع فلسطین حمایت می‌کند

ب گزارش بصیر به نقل از تسنیم،  حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در جلسه هیات دولت با اشاره به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار زنان و کودکان بیگناه فلسطینی، تصریح کرد:دولت و وزارت امور خارجه با تمام توان به عنوان یک کشور انقلابی و همچنین رییس جنبش غیرمتعهدها از این مردم بی دفاع ، حمایت و پشتیبانی می کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با دعای خیر مردم ،گرفتاری کشورهای مسلمان سوریه ، عراق و بویژه غزه که این روزها بی رحمانه آماج حملات رژیم صهیونیستی هستند ، رفع شود.

رییس جمهوری تاکید کرد : مهمتر از حملات گسترده از زمین و هوا بر سر مردم بی دفاع غزه ، سکوت جهانی در برابر این فاجعه بزرگ است و کشورهایی که ادعای تمدن می کنند ، در برابر این تروریسم دولتی ساکت هستند .

دکتر روحانی در ادامه افزود: اینکه تمام اعضای یک خانواده در برابر گلوله های تانک قرار می گیرند و قطعه قطعه می شوند ، به هیچ وجه قابل تحمل و باور کردنی نیست.

رییس جمهوری اظهارداشت: صهیونیست ها با بهانه جویی های بی جهت این فاجعه بزرگ انسانی را بوجود آورده اند و در عکس العمل های جهانی متاسفانه می بینیم کشورهای غربی و بسیاری از کشورهای عرب و مسلمان یا در برابر این جنایات سکوت کرده اند و یا اقداماتشان ، تناسبی با عظمت فاجعه ندارد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی در ادامه این جلسه ، پس از گزارش وزیر امور خارجه ، از تلاشهای ارزشمند دکتر محمدجواد ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای و اهتمامی که در جریان مذاکرات در پاسداری از حقوق و منافع ملی داشتند ، تشکر و قدردانی کرد.

دکتر روحانی به نخستین نشست مجمع اعضای دولت درشب قدر سال قبل و عهدی که این جمع در آن شب با خداوند و مردم، برای حل مشکلات کشور و آرامش و زندگی بهتر برای مردم بستند، اشاره کرد و با تشکر از همه اعضای دولت وهمکاران، دستاوردهای این مدت را با اهمیت تلقی و از ایجاد آرامش و امید، تخفیف تحریم ها ، عزت بین المللی ، کاهش بی ثباتی ها و بی انضباطی ها و بهبود اخلاق و فرهنگ، به عنوان بخشی از این دستاوردها نام برد.

رییس جمهوری گفت: به حمدالله از لطمات فرهنگی و اخلاقی و رواج اتهامات ناروا و تقابل قوا با یکدیگر که موجب رنجش مردم و آسیب جدی به کشور بود ، فاصله گرفته ایم و دولت با تمام توان برای حفظ آرامش و نشاط جامعه و کاهش رنج مردم می کوشد و امید است از دعای خیر مردم در این شب عزیز هم بهره مند باشیم.

دکتر روحانی با گرامیداشت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که محتمل ترین شب قدر است ، این شب را لطف بزرگ پروردگار نسبت به انسان دانست و اظهارداشت: از این فیض و رحمت بالاتر نیست که یک شب عبادت، معادل یک عمر اجر و ثواب باشد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا