حجت الاسلام ذوالنور گفت

حمایت مقام معظم رهبری از تیم هسته ای راه های فراکنی را بسته است

به گزارش بصیر، حجت الاسلام مجتبی ذالنور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی “تیتر۱” با بیان اینکه عده ای این سؤال را مطرح می کنند که چرا رهبری با وجود اینکه فرمودند« به نتیجه مذاکرات خوش بین نیستم»،اما همچنان اجازه ادامه مذاکرات را می دهند؟ گفت: مقام معظم رهبری طی دو دوره رئیس جمهور بوده اند. ایشان غیر از ذکاوت و کیاست، هر چه دیگران امروز تجربه می کنند را  از گذشته تجربه کرده است،  بنابراین در این برهه از زمان که عده ای عنوان کرده اند، می توانند از راه مذاکره تحریم ها را بردارند و چرخ هسته ای را نیز بگردانند، عقل حکم می کند با عدم مداخله و حتی ادامه حمایت از تیم مذاکره کننده ، راه های بهانه جویی و فرافکنی اینگونه بسته شود.

وی در همین زمینه ادامه داد: چانچه مقام معظم رهبری مانع ادامه مذاکرات شوند، کسانی که اعتقاد دارند  راه حل برون رفت از چالش های اقتصادی مذاکره با آمریکاست، عنوان خواهند کرد: ما می خواستیم به نتیجه برسیم اما ایشان مانع شدند و اجازه ندادند!!!
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه خاطر نشان کرد: یا تحریم ها برداشته شده و دولت در اجرای سیاست ها موفق می شود! و یا اینکه مذاکرات به نتیجه نمی رسد. با این حساب چیزی که مبرهن و آشکار می شود، دشمنی دشمن و بهانه جویی های آنهاست.
ذالنور تاکید کرد: ما فقط به دلیل غنی سازی و مسئله هسته ای تحریم نیستیم، ما در بحث حمایت از تروریسم، ساز مخالف بااستکبار جهانی و دفاع از کشور های مسلمان، حقوق  بشر و … تحریم هستیم. گذشته از این قطعنامه های علیه ما صادر شده است که تا به نتیجه رسیدن این قطعنامه ها هیچ تحریمی برداشته نخواهد شد. 
وی افزود: یکی از بند های قطعنامه تعلیق غنی سازی است . در تبصره های این بند، اثبات نیاز به سوخت هسته ای، میزان غنی سازی اورانیوم، مکان و زمان و همچنین حجم و درصد غنی سازی باید با اجازه و توافق طرف های مذاکره کننده باشد. در این صورت طی کردن این مسیر سخت، خود به خود تجهیزات ما را مستهلک و تا مرز نابودی هسته ای پیش خواهد برد 
مجتبی ذالنور با بیان اینکه  برای تولید نیروگاه برق یک هزار مگاواتی، سالانه ۱۴۰ هزار سانترفیوژ لازم است، گفت:  ۸۰درصد برق فرانسه با فناوری هسته ای و کارکردن چند صد هزار  سانترفیوژ تأمین می شود.
وی همچنین گفت: فرق ما با دیگر کشور ها چیست؟ و  چرا کشور ما در حالی که به حول قوه الهی در نوک قله هسته ای است و با تلاش دانشمندان و شهدای هسته ایی و بدون کمک”NPT” به این افتخار رسیده، باید از حق طبیعی  خود محروم و بازگشت به عقب داشته باشد
وی در پاسخ به سؤال دیگری با مضمون مطرح کردن موشک ها از سوی کشورهای طرف مذاکره کننده گفت: شما اگر در جنگی که پر از حیوانات وحشی است، قدم بگذارید؛ با خود تبلت حمل می کنید یا سلاح؟ 
ذوالنور ادامه داد: اگر سلاح را از ما بگیرند، تبلت و سایر چیزها را نیز به راحتی از ما خواهند گرفت و نهایتاً اگر ما جلو زیاده خواهی دشمن ایستادگی نکنیم  ، آنها روز به روز عرصه را برای ما تنگ و تا نابودی و محو اسلام از جامعه ما پیش خواهند رفت.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه به سؤال دیگر خبرنگار ما با این موضوع که  چرا مقام معظم رهبری در حالی که اسرائیل و حتی کشورهای همسایه مجهز به سلاح هسته ای و بمب اتم هستند، تولید این سلاح ها را حرام کرده اند، گفت: اولاً تولید سلاح هسته ای هیچ کشوری را ایمن نساخته و در این مورد کشورهایی را می توان نام برد که با وجود توسعه یافتگی و حمایت همه جانبه، پایدار نمانده و با اینکه بمب اتم نیز در اختیار داشتند، در شرایط بحران اقتصادی، تا مرز نابودی و تغییر ساختار نظام پیش رفتند . 
حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور تأکید کرد: هر ایرانی به مثابه یک بمب اتم است و  اگر اراده کنیم ده ها منطقه استراتژیک دشمن را در یک آن منهدم خواهیم کرد. 
وی در پاسخ به اینکه چرا عده ای با شعار نویسی و فعالیت در قالب اپوزوسیون ، حمایت ما از کشورهایی مثل فلسطین و عراق و سوریه را زیر سؤال می برند گفت: حتی اگر ارزش های اسلامی در مبانی دفاع از ملت های مظلوم و ستمدیده را نادیده بگیریم، ما برای دفاع از خود نیازمند حمایت از این کشورها هستیم. چرا که اگر در معادلات قدرت تأثیر گذار نباشیم، منزوی و دایره تأثیر ما و اسلام در منطقه و جهان کمرنگ تر خواهد شد . 

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا