هاشمی در سال ۸۱ درباره اصلاح‌طلبان چه گفت؟

به گزارش فرهنگ نیوز ، بهار سال ۱۳۸۱ نشریه «کتاب نقد» که سردبیری و مدیرمسئولی آن برعهده حسن رحیم‌پور ازغدی قرار داشت، گفت‌وگویی مبسوط و خواندنی با آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی انجام داد.

هاشمی رفسنجانی در بخشی از این مصاحبه در واکنش به انتقادات اصلاح‌طلبان علیه عملکرد دولت سازندگی می‌گوید: “متاسفانه امروزه کسانی هستند که موفقیت خودشان را در نفی دستاوردهای انقلاب می‌دانند. منفی‌بافی و خراب‌کردن کار ساده‌ای است … این وضعیت، نکبتی است که بر اثر سیاست‌های بد و بی بند و بار به اصطلاح توسعه سیاسی به بار آورده است والّا در اواخر دوره من، کسی نمی‌توانست با این وقاحت، سازندگی را زیر سوال ببرد”.

وی ضمن انتقاد به مطالب منشتر شده در نشریات و روزنامه‌های آن دوران می‌افزاید: من این سال‌های اخیر را نمی‌توانم چنین تفسیر کنم و بگویم توسعه سیاسی چه چیزهایی را عوض کرده است. به هر حال در گذشته انتخابات بود، الان هم هست، آزادی فعلی در دوره قبل هم بوده است. از این نظر چه مقدار تفاوت کرده‌اند که آن را به حساب ترمیدور – بازگشت به ارزش‌های نظام قبل – بگذاریم؟ امروزه در سطح مطبوعات، اتفاقاتی افتاده و مقداری بی‌بند و باری در روزنامه‌ها مشاهده می‌شود. این بحث ترمیدور نیست بلکه جهش به سمت بی‌حساب و کتاب است والا هیچ وقت ما درصدد محدود کردن روزنامه‌ها برای نشر حقایق و اطلاع‌رسانی نبوده‌ایم، البته یک سری چیزها همیشه محدود می‌شود و الان هم چنین است.

هاشمی رفسنجانی اضافه می‌کند: شما ببینید در سال‌های قبل از آغاز جنگ تحمیلی، بنی‌صدر چه اختلافاتی به راه انداخت، همین مسائل امروز تا حدودی تکرار شده است، در واقع ما پس از پانزده سال ثبات و آرامش مجددا به وضعیت ناآرامی اول انقلاب برگشته‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا