جایگاه روز قدس در معرکه فلسطین قهرمان

بصیر، روز گذشته هنگامی که نتانیاهو، نخست‌وزیر جنون‌زده رژیم صهیونسیتی، در قاب تلویزیون ظاهر شد و به بمباران بیمارستان‌ها اعتراف کرد، مردم دنیا به عمق سبوعیت و سفاکی این رژیم و این حیوان جنون‌زده پی ‌بردند و احتمالاً هیچ‌کس توجیهات خنده‌دار وی را که گفت نیروهای حماس در بیمارستان‌ها پنهان شده‌اند و از آنجا موشک شلیک می‌کنند، نپذیرفت و همگان وی را فردی مزور و دروغگو و جانی دانستند. رژیم پلید و سفاک صهیونیستی از جهات مختلفی به‌شدت زیر فشار است. ناکامی نظامی، افزایش کشته‌ها و مجروحان نظامی، اسارت یکی از نظامی‌ها، وحشت‌زده شدن نظامیان و روی آوردن به خودکشی و جراحت‌های عمدی برای فرار از میدان نبرد، ناامنی‌های گسترده‌ای که پرواز موشک‌های حماس در سراسر سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده، اعتراض‌های شدید ساکنان مناطق اشغالی به سردمداران رژیم صهیونیستی، اعتراض‌های گسترده مردمی در سراسر جهان به کشتار فلسطینیان بی‌دفاع، آشکار شدن قدرت روزافزون نیروهای مقاومت که در آخرین نمونه با موشک زمین به هوا، یک هواپیمای ۱۶ـF صهیونیست‌ها را ساقط کردند اما مقامات صهیونیست از ترس آسیب بیشتر به روحیه نظامیان و مردم، از اعلام آن خودداری کرده‌اند و… همگی سبب شده تا سردمداران این رژیم جنایتکار، شتاب‌زده در پی یافتن راه برون‌رفت از این باتلاق باشند. این وحشت‌زدگی و شتاب فزاینده، آن‌ها را به پراکنده‌گویی‌هایی واداشته که نشانه سرایت وحشت و بحران روحی به مقامات ترسو و بزدل صهیونیستی است. در حالی که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» روز گذشته نوشت: «کار تخریب تونل‌های غزه به پایان رسیده است و احتمال آتش‌بس قریب‌الوقوع وجود دارد»، امروز «یعقوب بیری» وزیر علوم رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: اسرائیل [رژیم صهیونیستی] با هر طرح آتش‌بسی که شامل نابودی موشک‌ها و تخریب تونل‌ها در نوار غزه نباشد، مخالفت می‌کند. وی در عین حال گفت: «اسرائیل می‌تواند با بازگشایی گذرگاه «رفح» تحت نظارت نیروهای فلسطینی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت کند.» نخست‌وزیر جنون‌زده رژیم صهیونیستی نیز در یک عقب‌نشینی آشکار و مرعوبانه اعلام کرد: اگر حماس واقعاً خواستار آتش‌بس است، مطمئنم می‌توانیم به آتش‌بس برسیم؛ اما آن‌ها، آن را نمی‌خواهند.

تلاش مذبوحانه مقامات رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی و حامیان آن‌ها برای دستیابی به آتش‌بس، بیشتر به این دلیل است که «روز قدس» نزدیک است و آن‌ها می‌دانند در صورت ادامه جنگ تا «روز جهانی قدس»، جنایتکاران با یک مخالفت عظیم جهانی مواجه می‌شوند که هم ادامه جنگ و جنایت را برای آن‌ها مشکل می‌کند و هم موقعیت رسوا و متزلزل آن‌ها در نزد جهانیان را فرو می‌پاشاند و این یعنی از دست دادن همه سرمایه‌ای که صهیونیست‌ها برای چهره‌پردازی خود هزینه کرده‌اند؛ ضمن آنکه سازمان‌های بین‌المللی نیز زیر فشار خروش و دادخواهی یکپارچه جهانی مجبور می‌شوند از روی ناچاری، به طور جدی رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند و این، دقیقاً ترسیم‌کننده نقطه پیروزی برای مقاومت و فلسطینیان است که صهیونیست‌ها از آن به‌شدت می‌هراسند و به هیچ وجه نمی‌خواهند پس از اینهمه هزینه و ننگ‌پذیری، در نهایت، مفلوک و شکست‌خورده این جنگ معرفی شوند که معرفی خواهند شد. ان‌شاء‌الله.

با این تحلیل، جایگاه «روز جهانی قدس» امسال نیز کاملاً آشکار شده است. روزی که مسلمانان با حضور حماسی در آن، برای لبیک گفتن به ملتی مظلوم و ستمدیده می‌توانند بسیار فراتر از تمام عباداتی که در ماه مبارک رمضان داشته‌اند، برای خود در آستان قدس ربوبی پاداش و آبروی حمایت از مظلومان را کسب کنند. با امید به توفیق حضور همگان در راهپیمایی نجات‌بخش «روز جهانی قدس»، ان‌شاء‌الله.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا