اختصاصی/ دادستان مرکز استان مطرح کرد

شعار هیهات من الذله اساس تمام حرکات انقلابی است/ تحقق توحید در قالب انتفاضه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام اسدالله جعفری پس از راهپیمایی روز قدس در فریدونکنار در مصلی قدس این شهرستان و پیش از خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه، اظهار داشت: فلسطین خاستگاه پیامبران بزرگ الهی است و این سرزمین و به ویژه بیت المقدس به عنوان قبله اول مسلمین دلبستگی را برای آنها به وجود آورده که نمی توان از آن به راحتی گذشت.

وی تصریح کرد: فلسطین بارها در زیر چکمه استعمارگران و نظام سلطه از استعمار انگلستان تا شوروی سابق و امروز اسرائیل غاصب بارها شاهد تجاوزهای متعددی بوده است و مردم نیز در برابر این هجمه ها در ادوار گذشته از خود مقاومت نشان داده اند.

جعفری اذعان داشت: نظام سلطه در تلاش است تا این غده سرطانی را در منطقه مستقر کند و دلیل اصلی آن نیز دستیابی به خاورمیانه و حفظ منافع خود در دنیا است.

دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه زمینه اصلی تشکیل حکومت صهیونیستی وجود همین حکومت های مزدور بود، عنوان داشت: متاسفانه ترس و یاس مسلمانان موجب شد تا نتوانند از فرهنگ اسلام الگو و الهام بگیرند و در برابر زیادی خواهی های آنان از خود مقاومت به خرج دهند.

وی افزود: رهبران آنها نقش مهمی می توانستند ایفا کنند اما کوتاهی کردند و با عدم القا روحیه شهادت طلبی و دفاع از آرمانهای دینی مردم وظیفه خود را به نحو احسنت به انجام نرساندند.

جعفری یادآور شد: متاسفانه در سالهای ابتدایی اشغال سرزمین فلسطین هر کسی با عنوان آزادی و دفاع از آرمانهای فلسطین با ایده های مختلف وارد پیکار شد و از یک منبع واحد تبعیت نکردند.

وی با بیان اینکه ایجاد تفرقه از پروژه های اصلی استکبار در سرزمین فلسطین است، گفت: متاسفانه سردمداران کشورهای عربی خیانت می کنند و این نشان می دهد که خود مردم باید وارد میدان مبارزه شوند و توجه ای به این سران عربی نداشته باشند.

دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه انتفاضه مقدمه انقلاب فراگیر و همه جانبه است، اذعان داشت: خیزش عمومی توده های مردم به صورت خودجوش و غیر کلاسیک با ابزار سنگ در برابر سلاح و تجهیزات باید به شکلهای گسترده تری انجام شود.

وی افزود: امروز نقطه امید مردم مسلمان به همان انتفاضه مردمی در خیابان است، همان کسانیکه هزاران بمب را بر روی خود تحمل می کنند اما حاضر به صلح و سازش نیستند.

جعفری با تاکید بر اینکه شعار هیهات من الذله اساس تمام حرکات انقلابی است، گفت: انتفاضه باید اسلامی باشد، به دنبال تحقق توحید است و مهمترین در تشکیل انتفاضه تاثیر پذیری آن از انقلاب اسلامی است.

دادستان مرکز استان در ادامه سخنان خود نقش رهبری مقام عظمای ولایت بر جامعه اسلامی در جهان را مهم و حیاتی برشمرد و خاطرنشان کرد: ولایت مهمترین عامل پیروزی است و خیلی از رزمندگان نسبت به فرمان رهبر انقلاب الگو می گیرند، همانطور که جنبش بیداری اسلامی یک روح بسیارقوی در میان آنها دمید.

جعفری با تاکید بر اینکه مردمی بودن انتفاضه از دیگر خصیصه های مبارزه مردم فلسطین است، اذعان داشت: امروز دشمن اقتدار جبهه مقاومت اسلامی را به عنوان یک خطرجدی برای خود احساس می کند.

وی با اشاره به اینکه آنها به دنبال اهداف بسیار زیادی در این منطقه هستند، عنوان داشت: پروژه ایران هراسی مهمترین خبطی است که به دنبال انجام آن هستند، از چند سال قبل استکبار تمام توان خود را در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی گذاشته و اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده است.

 

دادستان مرکز استان از رشد انتفاضه دوم خبر داد و با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی نسبت به غزه و فلسطین، گفت: راه پیان دادن به این توطئه های دشمنان اسلام حضور در زیر بیرق ولایت و مرجعیت حاکمیت اسلامی است و باید با یکدیگر وحدت داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا