سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد

کدام قلم قادر است حماسه مرداد را به تصویر بکشد؟/حتی الفبا هم شرمسار است که نام منافقین را می نویسد

به گزارش بصیر، قلبم می تپد گاه از خوشحالی، گاه از درد، یادآوری انچه برایم اتفاق افتاده دردناک تر  از آن است که زبان تاب بیانش را داشته باشد حتی الفبا هم شرمسار است که نام منافقین را می نویسد.

کدام قلم قادر است حماسه مرداد را به تصویر بکشد؟ حماسه ای که قلب دشمن را شکافت و نام مرصاد را برایم به ارمغان آورد. من مرصاد هستم. به عظمت بیستون، به دلداگی فرهاد، به سرخی لاله های واژگون. من شاهد دل شکسته ای هستم از آنیروزی غرور آفرین.

شاهد دلسوخته ای از ترس ها و نگرانی ها، رشادت ها و جانفشانی ها. می ترسیدم نه برای خودم برای غیور مردانم می ترسیدم، از خدا می خواستم تا چشمانم را بگیرد و وقتی آنها را به من بازگرداند که پرچم ایران را بر بلندای چهار زبر برافراشته شده باشد.

1359225_689

وقتی خون لاله های پرپر شده، تپش را از قلبم می گرفت پس چطور چشمانم یارای دیدن پرپر شدن فرزندان ایران را داشت. باز هم تاریخ در پس گام های استوارش از کوی مرصاد گذشت.

نه زبانی قادر به گفتن و نه گوشی قادر به شنیدن است، همه آن ترس ها، زنان، کودکان بی پناه، مردان مبارز، خانه های ویران شده از جنگ، دشت های سرخ از خون لاله های عاشق همه چشم به راه یک معجزه بودند، معجزه ای که مرداد ایران را در تاریخ رو سفید کند.

1359232_299

من هم دعا می کردم، خدایا راضی نباش، روا مدار که یک پیمان شکن حتی ذره ای از خاک مقدس ایران را صاحب شود. اما معجزه آنهم با وجود سربازان، دلیران ایران غیر ممکن نبود. در عملیاتی تاریخ ساز سلحشوران ایران، من را از چنگال دشمنان آزاد ساختند.

خاطره این رشادت همچون خورشیدی در یادم می درخشد و مرهمی بر زخم هایم است، مرهمی که هر گاه در خاطرم پدیدار می شود بی اختیار دست هایم را بلند می کنم و چشمانم را به آسمان می دوزم و زیر لب دعایی برای ایران می کنم و سپس نگاهم را به سمت زمین بر می گردام و سلامی به گرمی خورشید به شهدای خفته در دامان مرصاد می دهم.

و تو ای داعش، پرورده دست رژیم غاصب صهیونیستی بدان و آگاه باش که حتی اگر در خیالت نیم نگاهی به خاک ایران داشته باشی غیور مردان ایران آن خیال را باطل و صیاد شیرازی های دوران تو را از صفحه روزگار محو خواهند کرد.

54785

عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاویدان نام نبردی است که میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق در اواخر جنگ ایران و عراق، در ۵ مرداد سال ۱۳۶۷ درگرفت. پس از چند روز درگیری درنهایت نیروهای ارتش ایران پیروز شدند و عملیاتی که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ ریزی و اجرا شده بود شکست خورد. تعداد زیادی از نیروهای مهاجم در این نبرد کشته شدند.

1359231_504

این عملیات سه روز به طول انجامید. در روز اول هدف سد کردن هجوم مجاهدین خلق بود. در روز دوم حرکت نیروی زمینی صورت گرفت که با پشتیبانی بسیار قوی نیروی هوایی و هوانیروز همراه شد و در روز سوم یگان‌های مجاهدین خلق به کلی منهدم شدند. فرماندهی این عملیات بر عهده علی صیاد شیرازی بود که در سال ۱۳۷۸ توسط سازمان مجاهدین خلق ایران ترور شد.

در عملیات مرصاد بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از نیروهای منافقین کشتته و زخمی شدند و در میان کشته شدگان و اسرا تعداد زیادی از کادرهای سازمان و فرماندهای تیپ ها نیز وجود داشت. پس از پایان عملیات، تنگه چهارزبر، تنگه مرصاد نام گرفت.

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا