اتفاقی خانمان سوز برای “علیخانی”

به گزارش بصیر، شب گذشته در بیست و هشتیمن روز از ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه ماه عسل” برگ دیگری از قصه های خود را مقابل چشمان مخاطبان ورق زد.

 

“علیخانی” طبق روال همه روزه با سلام به روی ماه هم وطنان نازنین، گرانقدر ومخاطبان عزیز، ارجمند والبته همیشگی خود، آغازگر برگ دیگری از ماه عسل” بود. پس از پخش تیترآژ آغازین و همچنین آیتم شب گذشته “علیخانی” روبروی اولین مهمان برنامه نشست تا شنونده روایت قصه ی مهمانش باشد.”دکتر فرهنگ فلاح” ۲۵ ساله در خصوص خود وقصه اش گفت: دکترای فیزیک دارم درحال حاضر هم درحال تحصیل در مقطع فوق دکترا هستم وهمچنین در دانشگاه تدریس می کنم.

وی افزود: دوازده سالگی دیپلم گرفتم و درسن سیزده سالگی وارد دانشگاه علم وصنعت شدم .

 

علیخانی روبه مهمان گفت: یعنی الان ما باید به شما نخبه بگوییم ؟ بعد با مزاح افزود: باشه شما نخبه، ما تخمه، پس از گفتن این جمله ناگهان خودعلیخانی هم از بیان این جمله شوکه شد و بلافاصله برای رفع آن گفت: البته این دیالوگ” محمد پیوندی” است برای او دست بزنید ما را با تلاشهای خودش شرمنده کرده وبعد تمام عوامل پشت صحنه به افتخار “محمد پیوندی” کف زدند،علیخانی که متحیرو مبهوت جمله‌ی ناخواسته ی خودش شده بود از مهمان سوال کرد؟ داشتیم چه چیزی می گفتیم؟

 

سپس افزود: در دانشگاه به تو نمی خندیدند؟ می دانی که به رتبه یک ها چه لقبی می دادند؟

 

مهمان گفت: درسخوان؛

 

علیخانی نیشخندی زد و گفت: درسخوان! ما هم به همین اکتفا می کنیم.

 

فرهنگ فلاح در خصوص تحصیل در رشته فیزیک عنوان کرد : از سن ده سالگی مجلات نجوم می خواندم ودرسن دوازده سالگی تصمیم قطعی برای تحصیل در رشته فیزیک را گرفتم. البته در خانواده هم این رشته مرسوم بود خواهر بزرگم دکترای ریاضی ودوخواهر دوقلوی دیگرم هم دکترای شیمی و فوق لیسانس نویسندکی رادیو دارند البته پدرم کارشناس برق ومادرم خانه دار است و من هم بدنبال این مسیرگام برداشتم .

علیخانی رو به مهمان با حرص گفت: بابت درسخوان بودنت و همچنین وجه تفاوتت با خودم حرص می خورم وآگاهم چقدر هم بچه ها در دوران تحصیل از دست تو حرص می خوردند؛ و پرسید کاربرد انتگرال در زندگی چیست؟

 

مهمان گفت همه جا کاربرد دارد حتی در دکور شما هم استفاده می شود .

 

علیخانی در ادامه گفت: اتفاق خانمان سوزی بود وخیلی این درس را افتادم بعد با خنده افزود ما این دکور را بدون انتگرال ساختیم.درپایان علیخانی رو به دوربین ودانشجویان دکتر فرهنگ فلاح خاطرنشان کرد: از گفتگوی من با استادتان سواستفاده نکنید.علیخانی دربخش بعدی میزبان دو مادربزرگ و پدربزرگ بود .مادربزرگ اول ۷۹ سال سن داشت و با وجود ۸ فرزند، ۱۶ نوه و یک نتیجه به تحصیل ادامه داده بود و هم اکنون درترم آخر رشته الهیات مشغول به تحصیل بود . مادربزرگ دوم ۶۸ ساله، در رشته مهندسی کشاورزی مشغول تحصیل بود .پدربزرگ سوم هم ۸۰ سال سن داشت وبا وجود ۳ فرزند و ۲ نوه،امسال در کنکور قبول شده بود .این پدربزرگ دلیل قبولی خود را اینگونه توصیف کرد: من دبیر منطق، فلسفه و عربی بودم روزی نوه ام برای آمادگی در کنکور در خصوص درس فقه و عربی از من کمک خواست پس از تدریس به نو ه ام، اوعنوان کرد تو از استاد ما هم باسوادتر هستی و بدون اطلاعم، اسم من را در کنکور ثبت نام کرد ومن با کسب رتبه در کنکور، موفق به حضور در دانشگاه شدم واز مهر سر کلاس خواهم رفت ولی نوه ام قبول نشد.

 

پدربزرگ بعدی هم با ۸۰ سال سن در رشته داروسازی امتحان داده بود و امیدوار به قبولی در این رشته بود والبته او حدود ۷۰ سال در داروخانه مشغول به فعالیت بود. سپس در ادامه فرزندان و نو های مهمانان به جمع آنها اضافه شدند در هنگام گفتگوی آنها با علیخانی گویا یکی از آنها، میکروفون برای پاسخگویی به سوال علیخانی نداشت بنابراین عوامل پشت صحنه با اشاره دست قصد فهماندن این مطلب به علیخانی را داشتند، علیخانی که فکر می کنند منظور از این اشاره ها پایان وقت برنامه است بنابراین از عوامل پرسید وقت تمام است ؟که بعد آنها اشاره کردند، میکروفون نداریم .علیخانی با کمی عصبانیت رو به آنها گفت همه با هم بشکن می زنید ؟فکر کردم مراسم عقد و عروسی است آخه با هم که بشکن نمی زنند.سپس علیخانی رو به فرزندان مهمانان با شوخ طبعی گفت از پدرومادرهایتان خجالت بکشید، نه شوخی کردم .بعد از پدربزرگ داروساز خواست تا اگر برای ریزش مو دارویی می شناسد معرفی کند چون دوستانش خیلی پیگیر این مسله هستند.

 

علیخانی در خارج از قاب ماه عسل خاطر نشان کرد: نون اضافه ای که به آغاز “می توانم”اضافه می کنیم عامل بدبختی خیلی از ما انسانهاست .ماهتون عسل 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا