روحانی عید فطر را به ملت ایران تبریک گفت

به گزارش بصیر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان طی پیامی عید سعید فطر را به ملت ایران تبریک گفت.

متن کامل پیام رییس جمهوری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله علی ما هدىٰنا و له الشکر علی ما اولىٰنا

فرا رسیدن فرخنده عید سعید فطر؛ عید توفیق در عبودیت و تهذیب نفس و دستیابی به مقام متقین بر همه مسلمانان جهان به‌ویژه مردم متدین و قدرشناس کشورمان؛ ایران عزیز تبریک و تهنیت باد.
در روزهای صیام و شبهای قیام این ماه مبارک، مردم مصمم و مشتاق ایران، هم مساجد و مجالس قرآن و مناجات را با زمزمه‌های عارفانه خود پرآوا کردند و هم با حضور پرشکوه در راهپیمایی روز قدس، فریاد ستم‌ستیزی و دفاع از مظلوم خود را به گوش جهانیان رساندند.
در روزگاری که مسلمانان جهان از یک سو شاهد کشتار وحشیانه مردم بیگناه غزه توسط رژیم صهیونیستی هستند و از سوی دیگر شعله‌ور شدن آتش جنگ و نزاع قومی و مذهبی در امت اسلامی توسط دشمنان اسلام را می‌بینند، ایران اسلامی تنها راه ثبات و امنیت منطقه را وحدت و انسجام ملت‌های مسلمان منطقه می‌داند که با تمسک به اصول ایمان اسلامی و احیای فضائل اخلاقی دست یافتنی است.
در این لحظات نورانی، انسان سبکبال از گناهان گذشته در نقطه اعتدال تازه قرار می‌گیرد و با امید به فرداهای بهتر، فرصتی حیات‌بخش برای یافتن تدبیری نو و ساختن دنیایی تازه پیدا می‌کند تا در روشنی عقل و امید و با توانی برگرفته از تلاوت و نیایش، روزهای روشن‌تری را آغاز ‌کند.
با آرزوی سعادت و سرافرازی برای همه مردم شریف ایران و امید به تحقق اهداف دولت در جهت افزایش رفاه و آسایش ملت، از خداوند بزرگ توفیق همدلی، همفکری و همکاری در این عید وحدت اسلامی را مسألت می‌کنم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

 

 

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا