نگرانی بان‌کی‌مون از زمین خواری اسراییل

خبرگزاری فرانسه خبر داد، سخنگوی «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد تصمیم رژیم‌ تل‌آویو برای مصادره صدها هکتار از اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری، وی را «نگران» کرده است.

رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی فلسطینی‌ها در جنوب بیت‌لحم را به تلافی کشته شدن سه اسرائیلی در کرانه باختری، به نفع اسرائیل مصادره می‌کند.

این اقدام غیرقانونی رژیم‌صهیونیستی با واکنش جهانی مواجه شده است. کشورهای غربی به ابراز نگرانی نسبت به این تصمیم بسنده کرده‌اند. در بیانیه سخنگوی آقای بان هم آمده است: «دبیر کل از اعلامیه دیروز مقامات اسرائیل برای اعلام حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه بیت‌لحم کرانه باختری به عنوان «زمین دولتی»، نگران شده است.»

دبیر کل سازمان ملل این اقدام را مقدمه‌ای برای ساخت شهرک‌های جدید در این مناطق دانسته و تصریح کرده است که ساخت این شهرک‌ها بر خلاف قوانین بین‌المللی است. وی همچنین به تل‌آویو توصیه کرده است که به خواسته‌های مجامع جهانی اعتنا کرده و به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد.

هرچند شهرک‌سازی‌ها و گسترش اراضی غصب‌شده توسط اسرائیل سال‌هاست بی‌وقفه ادامه دارد، اما مصادره یکجای این مساحت از اراضی فلسطینی‌ها، از دهه ۱۹۸۰ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا