صربستان موفق به شکست ایران شد

به گزارش روابط عمومي فدراسيون بسكتبال، تیم ملی صربستان با بازیکنان خوش استیل و قدرتمندی که در اختیار داشت حریف سرسختی برای تیم ملی ایران به شمار می‌آمد، با این وجود بازیکنان توانمند ایرانی در کوارتر اول، بازی پایاپای و نزدیکی را به نمایش گذاشتند. این کوارتر در حالی که در اغلب دقایق با نتیجه مساوی پیش می‌رفت با نتیجه ۲۱ بر ۱۸ به سود صربستان به پایان رسید.

کوارتر دوم اوج بازی بازیکنان ایران بود به نحوی که در ابتدا بهنام یخچالی با یک پرتاب سه امتیازی و در ادامه نیز حامد حدادی با پرتاب دو امتیازی خود امتیاز ایران را به عدد ۲۳ رساندند. در این تایم بازیکنان ایران با ارائه یک کار تاکتینی هماهنگ و با قطع به موقع ارتباط بازیکنان صربستان و ریباندهای خوبی که در حمله و دفاع داشتند، سد محکمی مقابل حملات صرب‌ها ایجاد کردند. در این شرایط نیز حامد حدادی، سنتر بلند قامت کشورمان با استفاده از موقعیت‌های به دست آمده و یک اسلم دانک زیبا نتیجه بازی را در امتیاز ۲۵ به تساوی کشاند.

حدادی که نمایش متفاوتی را نسبت به دو بازی گذشته جام جهانی داشت، نقطه عطف تیم ملی ایران به شمار می‌آمد و با ۵ امتیاز متوالی که کسب نمود تیم ملی را ۳۰ بر ۲۸ از حریف قدرتمند خود پیش انداخت. در ادامه زمانی که صرب‌ها موفق می‌شدند از ایران پیش بیافتند بازیکن ۲۱۸ سانتی‌متری ایران با استفاده از موقعیت‌های خوبی که سایر بازیکنان تیم ملی برای او مهیا می‌کردند اجازه نمی‌داد تا بازیکنان صربستان جریان بازی را به نفع خود تغییر دهند. اما متاسفانه ۴ فوله شدن حدادی، مهمد بچيروویچ را برای حفظ او تا پایان بازی مجبور به تعویض کرد.

در این شرایط بود که صمد نیکخواه بهرامی و ارسلان کاظمی با امتیازآوری خود اختلاف بازی را به عدد یک رساندند. با اين وجود این صرب‌ها بودند که موفق شدند با نتیجه ۴۲ بر ۳۸ نیمه نخست را با برتری خاتمه دهند.

خستگی مهدی کامرانی و ۴ فوله شدن حامد حدادی باعث شد تا ایران با نیمی از توان خود در کوارتر سوم به رقابت با صربستان بپردازد. نبود این دو بازیکن تاثیرگذار موقعیت خوبی را برای صربستان فراهم نمود. همین امر سبب شد تا حریف ایران در این تایم بازی با کسب ۲۵ امتیاز در مقابل ۱۳ امتیاز ایران، اختلاف را به عدد ۱۶ برساند. در این تایم حرکت زیبای ارسلان کاظمی و نیکخواه بهرامی امتیاز ایران را به ۴۷ رساند، اما در نهایت در پایان کوارتر سوم نتیجه ۶۷ بر ۵۱ به سود صربستان رقم خورد.

در تایم پایانی بازی با ورود دوباره مهدی کامرانی و حامد حدادی، بازیکنان ایران در ۵ دقیقه آخر خیلی خوب ظاهر شدند. حدادی با ثبت امتیاز ۵۵ برای ایران ۲۴ امتیاز خود در این بازی را به دست آورد. حامد آفاق با یک شوت سه امتیازی و به دنبال آن صمد نیکخواه بهرامی با یک نفوذ و کسب دو امتیاز سرمربی صربستان را وادار به درخواست تایم استراحت کردند. در یک دقیقه پایانی صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی و اوشین ساهاکیان ۷ امتیاز به جمع امتیازات ایران اضافه کردند تا در نهایت این دیدار با نتیجه ۷۰ بر ۸۳ به سود صربستان به پایان برسد.

بعد از پایان روز سوم ۲۴ تیم حاضر در مسابقات جام جهانی روز سه‌شنبه استراحت خواهند داشت و دو روز باقی مانده از مرحله مقدماتی روز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه از سر گرفته خواهد شد.

تیم ملی ایران ساعت ۱۸:۰۰ روز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه به مصاف مصر خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا