ولخرج‌ترین تیم تاریخ بریتانیا اعلام شد

به گزارش بصیر، روز گذشته (دوشنبه) سرانجام بازار تابستانی نقل‌وانتقالات در قاره اروپا به پایان رسید و همانطور که انتظار می‌رفت جابجایی‌های متعدد و بزرگی در این روز صورت گرفت، از جمله انتقال قرضی رادامل فالکائو، مهاجم کلمبیایی موناکو به منچستریونایتد که او را در کنار دیگر ستاره‌های تازه وارد شیاطین سرخ همچون آنخل دی‌ماریا،‌ مارکوس روخو و دلی بلیند قرار داد.

با احتساب شش میلیون پوندی که برای یک فصل حضور قرضی فالکائو به موناکو پرداخت شده است، لوئیز فن‌خال در تابستان امسال در مجموع رقمی معادل ۲۰۰ میلیون یورو خرج خرید بازیکنان جدید کرده که این رقم یکی از دلایل اصلی ثبت رکوردی جدید برای مبلغ خرید بازیکنان در لیگ برتر انگلیس بوده است.

 ۲۰۰ میلیون یورویی که منچستریونایتد برای خرید هفت بازیکن جدید در این فصل خرج کرده، این تیم را به ولخرج‌ترین تیم تاریخ فوتبال بریتانیا در یک پنجره نقل و انتقالات تبدیل کرد.

شیاطین شرخ از این ۲۰۰ میلیون، ۷۵ میلیون یورو را صرف خرید آنخل دی‌ماریا بال آرژانتینی رئال مادرید کردند که این گران‌ترین خرید در تاریخ تمامی باشگاه‌های بریتانیاست. پس از او، من‌یونایتد فالکائو را هم با قراردادی شش میلیون پوند برای یک فصل از موناکو قرض گرفته است که در پایان فصل جاری این قرارداد می‌تواند برای چهار فصل دیگر تمدید شود اگر منچستری‌ها از عملکرد وی رضایت داشته باشند و ۵۱ میلیون پوند دیگر به موناکو بپردازند.

طبق گزارش مؤسسه مطالعات تجارت ورزشی دلویت، رقم خرید بازیکن در لیگ برتر در تابستان امسال ۲۵۰ میلیون یورو نسبت به سال گذشته که به رقم ۷۹۶ میلیون رسید، افزایش داشته است. این رقم در فصل گذشته نیز نسبت به فصل پیش از آن ۱۶۴ میلیون یورو افزایش داشته بود.

در بیانیه این مؤسسه آمده است: پنجره نقل‌وانتقالات تابستان امسال در لیگ برتر بالاترین رکورد ثبت شده در فصول نقل‌وانتقالات تاریخ فوتبال انگلیس است که از دلایل آن علاقمندی باشگاه‌ها به جذب استعدادهای جام جهانی بوده است. هرچند دلیل اصلی این موضوع افزایش درآمد باشگاه‌ها از فروش حق پخش تلویزیونی بازی‌های‌شان بوده است. فصل گذشته در مقایسه با فصل پیش از آن، هر تیم لیگ برتری به طور متوسط رقمی در حدود ۳۱٫۶ میلیون یورو بیشتر از محل فروش حق پخش تلویزیونی بازی‌هایش درآمد داشته است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا