پرسپولیس-تراکتور؛ جدال ۶ امتیازی سرخ‌ها

به گزارش بصیر، هفته هفتم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا جمعه با برگزاری چهار دیدار به پایان می‌رسد. بازی‌هایی که می‌تواند تغییرات زیادی در صدر و قعر جدول ایجاد کند. در این روز سه بازی که در تهران برگزار می‌شود، پرسپولیس به فکر رسیدن به جمع مدعیان قهرمانی و پیکان و ذوب‌آهن برای شکستن طلسم پیروز نشدن خود در لیگ چهاردهم، به میدان می‌روند.

در زیر به این دیدارها اشاره می‌شود:

سایپا البرز – ذوب‌آهن اصفهان

دو تیم ناکام و پرنوسان در لیگ چهاردهم، آن هم با مربیانی که انتظار بیشتری از آنها می‌رفت، در کرج برابر هم قرار می‌گیرند. سایپا میزبان این بازی است که در مسابقات امسال یک برد و چهار مساوی به دست آورده و اکنون در بین هشت تیم پایین جدول قرار دارد. آنها با تکیه بر ۳ امتیاز حساس این بازی خانگی می‌خواهند حداقل در بین تیم‌های یمه بالای جدول قرار گیرند اما باخت و مساوی این تیم را به رده‌های پایین‌تر تنزل می‌دهد.

در سوی دیگر میدان ذوب‌آهن قرار دارد که هنوز طعم پیروزی را در مسابقات امسال نچشیده است و با توجه به کسب ۴ تساوی و ۲ باخت، امروز در رده سیزدهم قرار دارد. یحیی گل‌محمدی که از او انتظار بیشتری می‌رفت، برای رهایی از انتقادات و فرار از بحران، باید در کرج تیم مجید جلالی را شکست دهد. او و شاگردانش می‌دانند نتیجه‌ای غیر از پیروزی به دردشان نمی‌خورد و ممکن است شرایطشان را بدتر از وضعیت فعلی کند.

پیکان تهران – فولاد خوزستان

نتایج ضعیف، گل نزدن و نبردن تمام اتفاقات بدی است که امروز برای تیم پیکان رخ داده است. آنها که یکی از تیم‌های تازه وارد لیگ چهاردهم محسوب می‌شوند، برخلاف سرمایه گذاری‌هایی که انجام دادند، درحال حاضر ناکام‌ترین تیم لیگ چهاردهم لقب گرفتند. پیکانی‌ها که در هفتمین دیدار خود در خانه میزبان تیم فولاد هستند، تنها باید پیروز شوند تا از این بحران بزرگ هم خود و هم منصور ابراهیم‌زاده را نجات دهند. البته از دست دادن امتیاز در این مسابقه سخت، شاید شایعات تغییرات در این باشگاه را به واقعیت نزدیک‌تر کند.

اما میهمان پیکان در این بازی، قهرمان فصل گذشته لیگ است که به خاطر به دست نیاوردن نتایج مد نظر در دو هفته اخیر به رده پنجم سقوط کرده است. آنها نیز برای بازگشت به مثلث و مربع قهرمانی و دور نشدن از جمع مدعیان تنها به پیروزی فکر می‌کنند، اتفاقی که حساسیت و هیجانات این بازی را بیشتر کرده است.

راه‌آهن تهران – صبای قم

دو تیم بازنده هفته ششم، در تهران برابر هم به میدان می‌روند. راه‌آهن که در مشهد سنگین‌ترین شکست فصل جاری‌اش را از پدیده متحمل شد و به رده دهم صعود کرد، به فکر جبران آن باخت در خانه است. تیم بدون مدیر عامل راه‌آهن اما این روزها با مشکلات شدید مالی مواجه است با طوریکه مسائل فنی این تیم تحت تاثیر قرار داده و ممکن است باز هم برای این تیم مشکلاتی را ایجاد کند. البته موفقیت برابر صبا حداقل آنها را از نظر امتیازی و جدولی به آرامش می‌رساند، موضوعی که می‌توان از آن به عنوان تنها انگیزه بازیکنان راه‌آهن برای پیروزی مقابل حریف قمی نام برد.

در این بازی که دو چهره مطرح پرسپولیس و استقلال روی نیمکت دو تیم نشسته‌اند، صمد مرفاوی دوست دارد پس از دو شکست متوالی در لیگ، تیمش مقابل راه‌آهن پیروز شده تا از رده هشتم پایین‌تر نرود و حتی شانس بازگشت به رده‌های خوب ابتدای فصل را هم داشته باشد. حال باید دید در این بازی صبا از بحران موقت خارج می‌شود و یا راه‌آهن.

پرسپولیس تهران – تراکتورسازی تبریز

نبرد دو تیم محبوب سرخپوش لیگ برتر، رویارویی علی دایی و رسول خطیبی و ۳ امتیاز بسیار مهم برای هر دو تیم، حساسیت‎های این بازی را که می‌توان از آن به عنوان یکی از فینال‌های نیم فصل نخست لیگ چهاردهم نام برد، را بیشتر کرده است. در این بازی که پیروزی در آن ۶ امتیازی است، شاگردان علی دایی را می‌توان با انگیزه‌تر از مردان رسول خطیبی برای رسیدن به پیروزی دانست. از یک سو آنها میزبان هستند و می‌خواهند مقابل هواداران خود یک پیروزی شیرین به دست آورند و دوم اینکه با ۳ امتیاز این بازی، سرخپوشان پایتخت در جدول رده‌بندی لیگ هم جایگاه بهتری پیدا کرده و هم فاصله امتیازی خود را با مدعیان قهرمانی کمتر می‌کند.

پرسپولیسی‌ها که لیگ را اصلا خوب شروع نکرده و از همه نظر مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، برای اینکه روزهای بهتری را پیش رو داشته باشد نیاز به پیروزی در این دیدار دارد. بردن تراکتور بعد از پیروزی مقابل صبا، می‌تواند آغازگر روزهای بهتر برای پرسپولیس علی دایی باشد و این تیم و مربی‌اش را از وضعیت نامطلوب فعلی نجات دهد و به آرامش برسد.

در سوی دیگر میدان اما تراکتورسازی قرار دارد که ممکن است هوادارانش بیش از هواداران تیم میزبان سکوهای ورزشگاه آزادی را اشغال کنند، پس در این شرایط این تیم تبریزی هم نمی‌خواهد مقابل هوادران پرشورش امتیازی را از دست بدهد. اگر شرایط جدولی اجازه می‌داد، شاید کسب یک امتیاز برای تراکتورسازی مقابل پرسپولیس در تهران هم نتیجه خوبی بود اما تراکتوری‌ها که هفته پیش به لطف پیروزی پرگل مقابل نفت مسجد سلیمان به رده دوم جدول صعود کردند، نمی‌خواهند در این بازی حتی یک امتیاز هم از دست بدهند، اتفاقی که ممکن است از رده دوم جدا کرده و حتی از جمع ۶ تیم بالای جدول خارج کند.

در این بازی که هر دو تیم مدعی از نتایج سایر تیم‌های بالای جدول مطلع هستند، می‌توان گفت تیم پیروز به جایگاه بهتری دست یافته و با آرامش بیشتری در ادامه مسابقات لیگ به میدان می‌رود و تیم بازنده، کارش در ادامه مسابقات لیگ دشوارتر خواهد بود، خصوصا اینکه این تیم سرخپوشان پایتخت و تیم علی دایی باشد.

برنامه هفته هفتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه – ۱۳/۰۶/۹۳

* گسترش فولاد تبریز‌ – نفت تهران، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره)

* سپاهان اصفهان – ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۸:۵۰، ورزشگاه فولاد شهر

* نفت مسجد سلیمان – استقلال تهران، ساعت ۱۸:۵۰، ورزشگاه بهنام محمدی

* صنعتی خوزستان ـ پدیده خراسان، ساعت ۱۹، ورزشگاه غدیر اهواز

جمعه – ۱۴/۰۶/۹۳

* سایپای البرز – ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج
* پیکان تهران – فولاد خوزستان، ساعت ۱۸:۵۰، ورزشگاه دستگردی
* راه‌آهن تهران – صبای قم، ساعت ۱۸:۵۰، ورزشگاه راه‌آهن اکباتان
* پرسپولیس – تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۸:۵۰، ورزشگاه آزادی

جدول آقای گل:

۴ گل:
لوسيانو ادينیو (تراکتورسازی تبریز)

۳گل:
احمد حسن‌زاده و ايوب کلانتری (صباي قم)، اميد ابراهيمی (استقلال)، رضا عنايتی (پديده)، محسن دلير (تراکتورسازی)، رامين رضائيان (راه‌آهن)،  سروش رفيعي (فولاد) و علي قربانی (نفت تهران)

۲ گل:
جاسم کرار، سجاد شهباززاده و محمد قاضي (استقلال)، روح الله سيف اللهی (صنعتی خوزستان)، اکبر صادقی (پديده)، مهدی طارمی (پرسپوليس)، سامان نريمان‌جهان (تراکتورسازی)، محسن مسلمان و مرتضی تبريزی (ذوب‌آهن)، سيدامين منوچهری (راه‌آهن)، لوسيانو پريرا و مهدی شريفی (سپاهان) و کمال‌الدين کاميابی‌‍نيا (نفت تهران)

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا