شکست قهرمانانه بسکتباليست‌ها مقابل فرانسه

به گزارش بصیر،  ملی‌پوشان بسکتبال ایران امروز با وجود ارائه یک نمایش تماشایی مقابل فرانسوی های پرستاره، تنها ۶ امتیاز برای پیروزی مقابل این حریف کم آوردند اما با بازی فوق العاده خود دل حاضران در سالن را به دست آوردند. نتیجه نهایی این بازی ۷۶ ـ ۸۱ به سود فرانسه به پایان رسید تا ایران از ۵ بازی صاحب ۱ برد و ۴ باخت شده باشد.


ایران با شکست امشب در رده پنجم گروه A قهرمانی بسکتبال جهان قرار گرفته است. در گروه ایران برزیل صدرنشین است.

کوارتر نخست: ۲۳ بر ۱۳ ایران

ایران کوارتر نخست را خیلی خوب آغاز کرد و با دفاع متمرکز و استفاده از ضد حمله و قدرت زیر سبد توانست از حریف اروپایی خود پیشی بگیرد. درخشش حامد حدادی در زیر سبد فرانسه و ریباندهای او فرصت های امتیازی خوبی برای ایران ایجاد می کرد و ملی پوشان به خوبی از آن استفاده می کردند.

دو پرتاب سه امتیازی صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی ایران را ۱۳ بر ۹ پیش انداخت. ایران با شناخت کامل از حریف خود وارد میدان شده بود و با استفاده از قدرت زیر سبد خود فاصله امتیازی را ایجاد می کرد.

پاس های مهدی کامرانی و نفوذهای صمد نیکخواه بهرامی دفاع فرانسه را آزار می داد و در طرف مقابل نیز حضور حامد حدادی در زیر سبد ایران اجازه کار به فرانسوی ها نمی داد و بازیکنان این تیم رو به پرتاب های پیرامونی آورده بودند که ناکام بودند.

برتری در این کوارتر تا پایان برای ایران بود و در نهایت ملی پوشان بسکتبال، قهرمان اروپا را در کوارتر نخست ۲۳ بر ۱۳ شکست دادند.

کوارتر دوم: ۲۴ بر ۱۰ فرانسه

کوارتر دوم مسابقه با پرتاب سه امتیازی برای فرانسه آغاز شد که مهدی کامرانی به خوبی پاسخ آن را داد. با این حال فرانسه در این کوارتر کارش را بهتر آغاز کرد و توانست فاصله امتیازی را کاهش دهد؛ سه دقیقه از کوارتر دوم گذشته بود که قهرمان اروپا نتیجه را ۲۷ بر ۲۱ کرد. فرانسه دفاع پرس تمام زمین را در دستور کار خود قرار داده بود و با همین برنامه بازیکنان ایران را تحت فشار قرار می داد.

فرانسوی‌ها در هر زمانی که حامد حدادی در میدان نبود کار ساده ای برای نفوذ داشتند و به امتیاز می رسیدند اما زمانی که حامد حدادی وارد میدان می‌شد آنها رو به پرتاب پیرامونی می آوردند که در این کوارتر موفق بودند. برابر ۱۶ امتیاز فرانسه در کوارتر دوم ایران به هشت امتیاز رسیده بود اما همچنان ۳۱ بر ۲۹ از حریف اروپایی پیش بود.

۳ دقیقه تا پایان نیمه نخست باقی مانده بود و بچیروویچ یارگیری را در دستور کار قرار داد تا بتواند شوت های پیرامونی فرانسه را متوقف کند با این حال فرانسه همچنان امتیاز می آورد و کار را ۳۱ بر ۳۱ برابر کرد.

شوت های سه امتیازی فرانسه در ثانیه های پایانی این کوارتر نیز ادامه داشت و در نهایت آنها توانستند از ایران پیش بیفتند. برتری قهرمان اروپا تا پایان کوارتر دوم ادامه داشت و در نهایت این تیم توانست این کوارتر را با نتیجه ۲۴ بر ۱۰ به سود خود تمام کند و در نیمه اول ۳۷ بر ۳۴ به پیروزی برسد.

کوارتر سوم: ۲۶ بر ۱۶ فرانسه

نیمه دوم نیز با برتری فرانسه آغاز شد و قهرمان اروپا با یارگیری فشار زیادی بر بازیکنان ایران آوردند و همان ابتدا ۵ امتیاز کسب کردند. فرانسه در امتیازگیری کار ساده ای داشت و در سه دقیقه نخست توانست بازی را ۴۵ بر ۳۷ کند که بچیروویچ وقت استراحت گرفت. با آمدن دو تیم به میدان، ایران استفاده از قدرت حامد حدادی در زیر سبد را در دستور کار خود قرار داد و توانست فاصله امتیازی را کاهش دهد.

با حضور حدادی در زیر سبد ایران، فرانسوی ها دوباره رو به پرتاب پیرامونی آوردند و به امتیاز رسیدند. پنج دقیقه از کوارتر دوم گذشته بود و فرانسه ۴۸ بر ۴۱ از ایران پیش بود. فرانسوی ها دوباره از دفاع ایران عبور کردند و به امتیاز رسیدند تا فاصله را کمی افزایش دهند؛ شوت های سه امتیازی فرانسه از کوارتر نخست ایران را آزار می داد و در این کوارتر نیز وارد سبد تیم ملی می شد.

دو دقیقه تا پایان کوارتر سوم مانده بود و فرانسه نتیجه را ۵۵ بر ۴۴ کرد. پرتاب های سه امتیازی فرانسه تا پایان کوارتر سوم ادامه دار بود و در نهایت باعث شد تا این کوارتر با نتیجه ۲۶ بر ۱۶ به سود فرانسه به پایان رسید.

کوارتر چهارم: ۲۷ بر ۱۶ ایران

ملی پوشان ایران در کوارتر چهارم هرچه داشتند گذاشتند تا به دومین برد خود برسند اما بازیکنان فرانسه بهترین شب خود را پشت سر می گذاشتند و هر آنچه می زدند وارد سبد می شد. هرچه بازیکنان ایران با استفاده از قدرت حدادی در زیر سبد به امتیاز می رسید فرانسه با شوت سه امتیازی پاسخ می داد.

فرانسه فاصله امتیازی را به بیش از ۱۰ امتیاز رسانده بود و نتیجه ۷۳ بر ۶۱ از ایران پیش بود که سوت های داور استرالیایی میدان فشار روانی بازیکنان ایران را بیشتر می کرد. نکته جال توجه این دقایق این بود که تمام تماشاگران حاضر در سالن بسکتبالیست های ایران را تشویق می کردند. در ادامه بچیروویچ دفاع یارگیری را در دستور کار قرار داد و بازیکنان فرانسه در شوت های خود ناکام شدند. شوت سه امتیازی صمد هم وارد سبد تیم اروپایی شد و چند توپ ربایی باعث شد تا فاصله امتیازی کاهش پیدا کند.

دو توپ ربایی و امتیازهای جمشیدی و آفاق در دو دقیقه پایانی مسابقه کار را ۷۹ بر ۷۲ کرد. ۶ هزار تماشاگر حاضر در سلان یک صدا ایران را تشویق می کردند و بازیکنان ایران نیز با دفاع فوق العاده فرانسه را تحت فشار قرار می دادند. دو دقیقه به پایان مسابقه بود که اسلم دانک حامد حدادی نتیجه را ۷۹ بر ۷۴ کرد.

ثانیه های پایانی این مسابقه مملو از هیجان بود و دو تیم با قدرت به سمت سبد حریف حمله می کردند.

در ثانیه های پایانی با اینکه ایران تیم برتر بود در امتیاز آوری ناکام بود و در نهایت فرانسه ۸۱ بر ۷۶ به پیروزی رسید تا ایران با قرار گرفتن در رده پنجم گروهش از رسیدن به دور دوم جام جهانی بازماند.

 

 

 

 

ورزش۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا