فقیرترین استان‌های کشور از نظر جذب سرمایه‌گذاری صنعتی کدامند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براین اساس حجم سرمایه‌گذاری‌های صنعتی انجام شده در سه استان اصفهان، آذربایجان غربی و تهران طی سه ماهه نخست امسال به ترتیب به ۱۹۶۵، ۱۴۵۴ و ۱۳۱۳ میلیارد ریال رسید.

از دیگر استان‌هایی که بیشترین حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در آنها طی سه ماهه نخست امسال صورت گرفت می‌توان به گیلان، آذربایجان شرقی، قزوین، گلستان، قم، همدان، خوزستان، البرز، کردستان، خراسان رضوی و فارس اشاره کرد.

کمترین میزان سرمایه‌گذاری صنعتی براساس پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه نخست ۱۳۹۳ نیز مربوط به استان‌های خراسان جنوبی با ۱۹، سیستان و بلوچستان با ۳۵، هرمزگان با ۴۴، کرمانشاه با ۴۶ و ایلام با ۵۹ میلیارد ریال بوده است.

در مجموع در بهار امسال حجم سرمایه گذاری‌های صنعتی براساس پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده به بیش از ۱۴ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال رسید. این در حالی است که در سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ حجم کل سرمایه‌گذاری‌های به ترتیب به بیش از ۶۲٫۸ و ۸۶٫۶ هزار میلیارد ریال رسیده بود.

براساس تازه‌ترین اظهارنظرهای مطرح شده از سوی مسئولان دولت یازدهم رشد صنعتی کشور در سال جاری مثبت شده است.

به گفته جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت رشد صنعت کشور از منفی ۱۰ درصد به دو درصد مثبت در حال حاضر رسیده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی هم اعلام کرده که نرخ رشد صنعت و معدن کشور در زمستان سال گذشته به مثبت ۰٫۸ درصد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا