بصیر گزارش می دهد

معارفه مدیرکل جدید راه مازندران/سامان نیافتن محور کندوان باید ثبت گینس شود

به گزارش بصیر، مراسم تودیع سیدعلی اسد و معارفه حیدر نوروزی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با حضور مسئولیان کشوری و استانی در محل سالن اجتماعات هلال احمر مازندران برگزار شد.

* اختصاص ۵۰ دستگاه ناوگان راهداری تا پایان سال جاری

سیدعلی اسد با بیان اینکه در مدت مسئولیت مدیرکلی راه و شهرسازی مازندران ابتدا رضایت خدا و سپس حقوق شهروندی مردم برایم اهمیت داشته است، گفت: در مدت ۱۸ سال سابقه ای که دارم، درس های خوبی از پایین ترین رده همکاران تا بالاترین آنها آموختم.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی مازندران از مردم، مسئولان و خانواده اش که در پیشبرد اهداف و موفقیت وی سهیم بودند، تشکر کرد.

وی ادامه داد: زمان آغاز فعالیتم به عنوان  مدیرکل راه و شهرسازی هم زمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه بود و افزایش قیمت، کاهش تخصیص بودجه و بدهی سنگین پیمانکاران مشکلات آن دوره به حساب می آمد.

اسد به پرداخت ۸۵ میلیون تومان بدهی راه و شهرسازی به پیمانکاران از طریق سهام اشاره کرد و اظهار داشت: با مشارکت مردم در اواخر سال ۱۳۹۲ و سال جاری از ۴۸۰ کیلومتر راه روستایی توانستیم، ۱۳۰ کیلومتر آن را آسفالت کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه از فرصت رایگان بودن قیر به خوبی استفاده کردیم، ابراز داشت: با تلاش و همکاری مسئولان تا پایان امسال ۵۰ دستگاه ناوگان راهداری به اداره کل راه و شهرسازی مازندران افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه زمان آغاز مسئولیت تصور اینکه بیشتر از ۶ ماه مدیرکلی، نداشتم، افزود: با لطف خدا ۴۶ ماه در خدمت  هم استانی ها بودم.

اسد، اداره کل راه و شهرسازی مازندران را با هزار نفر نیرو و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از دستگاه های سالم استان معرفی کرد و گفت:  از افتخارات استان مازندران بوده که با تزریق۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه های نیمه کاره به اتمام برسد.

* زیرساخت های  استان مازندران مشکل دارد

در ادامه، رییس سازمان نظام مهندسی مازندران نیز با بیان اینکه این سازمان دارای ۲۵ هزار نفر مهندس است، گفت: سالانه ۸ میلیون متر مربع مجوز در استان صادر می شود.

ناییج پور با اشاره به هشدارهای از بین رفتن دریاچه ارومیه که در گذشته از سوی کارشناسان داده می شد، افزود: به این مسائل توجه نکردیم و دریاچه خشک شد، در حال حاضر نیز کارشناسان می گویند: ۴۰ الی ۵۰ سال دیگر مازندران از بین می رود.

وی با بیان پیگیری هایی که به منظور بررسی طرح آمایش سرزمینی در مازندران، گلستان و گیلان انجام گرفته است، گفت: طی بررسی ها مشخص شد که زیرساخت های مازندران مشکل دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی مازندران از صدور پروانه اشتغال ۱۲۰۰ مهندس در سال جاری خبر داد و افزود: با همکاری پرسنل اداره کل راه و شهرسازی توانستیم این پروانه ها را صادر کنیم.

* خدمات اسد شایسته بود

کمال علیپور نیز با اشاره به اینکه اسد از مدیران خوشنام مازندران بودند، گفت: در مدت خدمت به عنوان نماینده مجلس شاهد زحمات بسیار وی بودم.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی مشکلات و عدم پیشرفت اقتصادی مازندران را به دلیل ساختار و وضعیت نامناسب حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی دانست و افزود: اگر قصد ارتقای شهرک صنعتی و افزایش سرمایه گذاری در استان را داریم، باید راه ها (زیرساخت های) مازندران را تقویت کنیم.

علیپور به ملاقاتی که مجمع نمایندگان مازندران با رییس جمهور دولت تدبیر و امید داشتند، اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت ۱۰ دقیقه حضور در آنجا تنها بر لزوم ساماندهی راه ها تاکید کردم.

وی افزود: از رییس جمهور درباره اینکه بندرامیرآباد به عنوان بزرگ ترین بندر مازندران برای چه هدفی ساخته شده و هدف شما از فعال کردن این بندر چیست، در حالی که راه های استان وضعیت مناسبی برای عبور ماشین های بزرگ را ندارند، پرسیدم.

* انتقاد از مسدود کردن راه ها برای عبور مسافران

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از اینکه در روزهای پنج شنبه راه ها را برای عبور ماشین های بزرگ مسدود می کنیم، تصریح کرد: با این اقدام  صنعت استان عقب می افتد و ما خوشحالیم که مسیر برای تردد مسافران باز است.

علیپور با بیان اینکه جابجایی مدیران را حق و درست می دانم، خاطرنشان کرد: به وزیر گفتم، آیا با تغییر اسد، فکر می کنید وضعیت راه ها درست می شود؟

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی قول داد که با آمدن مدیر جدید، خون تازه ای به سیستم راه و شهرسازی استان تزریق می شود.

* عدم ساماندهی مسیر کندوان پس از گذشت ۳ دهه باید در کتاب گینس ثبت شود

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مسیر کندوان ، اظهار داشت: این راه باید در کتاب گینس ثبت و نوشته شود که  وعده تاریخی اتمام این پروژه بیش از ۳دهه طول کشیده است.

علیپور با بیان اینکه مجمع نمایندگان مازندران آمادگی کامل برای کمک به ساماندهی راه ها را دارد، افزود: ابتدا باید پیشنهادات لازم برای ساماندهی راه ها به مجلس بیاید تا ما به عنوان نمایندگان مجلس از آنها دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: نمایندگان استان تنها می توانند ۵ الی ۱۰ درصد بودجه ای که برای استان تخصیص می یابد، تغییر دهند.

علیپور بر دغدغه وزیر راه و شهرسازی نسبت به وضعیت استان مازندران تاکید کرد و ادامه داد: بر اساس تحقیقات و بررسی هایی که انجام دادیم، حیدر نوروزی برای مسئولیت مدیرکلی راه و شهرسازی استان مناسب است.

* برای میزبانی مسافران به اعتبارات ملی نیاز داریم

علی نبیان نیز با اشاره به اینکه مدیریت در نظام جمهوری اسلامی ایران ابزاری برای خدمت به مردم است، گفت: بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز امسال ۶/۱۰  درصد تردد جاده ای در سطح مازندران داشتیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران با انتقاد از بودجه تخصیص یافته به استان که بر اساس جمعیت مازندران است،  افزود: مازندران برای میزبانی مردم کشور نیاز به اعتبارات ملی دارد.

وی به جلسه و پیگیری استاندار و نمایندگان مازندران با معاون رییس جمهور در هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سعی داریم با همکاری یکدیگر مشکلات را برطرف کنیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به ۱۰ هزار و صدکیلومتر از راه های استان، اظهار داشت: ۷ هزار و هشتصد کیلومتر از این مسیر در روستاها قرار دارد و برای اینکه اهالی آنها به شهر کوچ نکنند، باید از راه های عبور ومرور مناسب برخوردار باشند.

نبیان با تشکر از خدمت صادقانه اسد، ابراز داشت: همه مسئولان استان همکاری خود را با مدیرکل جدید راه و شهرسازی مازندران  اعلام می کنند.

* راه اندازی برنامه جامع ارتباط با شهروندان/از اسد در جای دیگری استفاده می کنیم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه وشهرسازی نیز با بیان اینکه اقداماتی شامل: ساماندهی  مسیر راه ها، احداث مسکن، آزادراه ها، شهرهای جدید و … از وظایف سنگینی است که بر عهده ما قرار دارد، گفت: برنامه جامع ارتباط با شهروندان که بر اساس آن مردم نسبت به عملکرد و اقدامات  وزارت راه و شهرسازی آگاهی می یابند، در دستور کار قرار دارد.

سیدسعید سیدعلایی افزود: در راستای سیاست های رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری برای طرح نقشه راه اصلاح نظام اداری در وزارت راه و شهرسازی هستیم.

وی با بیان موقعیت مناسب جغرافیایی استان، اذعان داشت:  ساخت ۶۲ هزار واحد  مسکن از سوی راه و شهرسازی مازندران پیگیری می شود که تاکنون ۴۲ هزار واحد افتتاح شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سوابق فعالیت نوروزی در مسئولیت های مختلف، گفت: از تجربه اسد در محل دیگری استفاده می کنیم.

* لزوم راه اندازی ستاد تسهیلات سفر در تمام فصول سال

حیدر نوروزی نیز با اشاره به اینکه مازندران متعلق به همه ایران است، گفت: برای ایجاد زیرساخت های مناسب در مازندران لازم است تا قوه مقننه و مجریه نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه از خلیج فارس کارم را شروع کردم تا به دریای خزر رسیدم، ابراز داشت: مازندران، استان ویژه ای است که باید به آن توجه داشت.

این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی ستاد تسهیلات سفر با همکاری ادارات مختلف در ایام نوروز خاطرنشان کرد: با توجه به مسافرخیز بودن مازندران، باید در تمام فصول سال این ستاد تشکیل شود.

وی حضور ۳ نماینده مازندران در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی را فرصتی مناسب برای استان برشمرد و خواستار همکاری، همراهی تمامی مسئولان و نهادها با اداره کل راه و شهرسازی مازندران شد.

در پایان مراسم از زحمات سیدعلی اسد قدردانی و حکم مسئولیت حیدر نوروزی از جانب معاون وزیر راه و شهرسازی به وی داده شد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا