گردش به راست ممنوع شد/جریمه

به گزارش بصیر، سرهنگ پرویز حسینی معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در تقاطع‌هایی که گذرگاه عابر پیاده و چراغ عابر وجود دارد و عابران در آن تردد می‌کنند در زمانی که چراغ عابر سبز است وسیله نقلیه حق گردش به راست را ندارد.

معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار داشت: در گذشته نیز ممنوعیت گردش به راست وجود داشت اما چون تقاطع‌ها به چراغ عابر مجهز نبودند و سیستم کانالیزه نشده بود، گردش به راست صورت می‌گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد:‌ هم‌اکنون در اکثر تقاطع‌ها چراغ عابر پیاده نصب شده و گردش به راست اتومبیل‌ها در هنگام سبز بودن چراغ عابر پیاده می‌تواند ایمنی عابران را به خطر بیندازد؛ بدین منظور ممنوعیت گردش به راست اعمال می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد مبلغ جریمه گردش به راست اظهار داشت: جریمه گردش به راست در تقاطع‌ها همانند جریمه عبور از چراغ قرمز است؛ چرا که در خیلی از تقاطع‌ها دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز نصب شده و گردش به راست به مانند عبور از چراغ قرمز محسوب می‌شود.

معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در تقاطع‌هایی که چراغ عابر پیاده وجود ندارد در صورتی خودروها می توانند گردش به راست را در زمان قرمز بودن چراغ راهنمایی انجام دهند که رمپ گردش به راست جداگانه‌ای موجود باشد یا اینکه چراغ مکمل گردش به راست، آزاد، وجود داشته باشد.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا