واکنش فرمانده ناجا به افزایش پهنای باند

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه افزایش پهنای باند اینترنت در کشور نیازمند توجه به زیرساخت‌های لازم است، از در دستور کار قرار گرفتن این موضوع در کارگروه عالی امنیتِ شورای عالی فضای مجازی در جلسه آتی این شورا خبر داد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در گفت‌وگویی، در واکنش به بحث‌های اخیر در خصوص افزایش پهنای باند اینترنت و در عین حال عدم توجه به آماده سازی بسترهای لازم برای افزایش پهنای باند اینترنت در کشور، اظهار داشت: همانطور که لازمه افزایش دادن تردد خودروها با سرعت بالاتر، استفاده از راه‌ها و جاده‌های ایمن‌تر است، باید توجه داشت که افزایش سرعت، بدون در نظر گرفتن این زیرساخت‌ها به کاهش ایمنی، افزایش ضریب وقوع حوادث و نهایتاً بالا رفتن تلفات منجر می‌شود. لذا در موضوع افزایش سرعت اینترنت نیز به همین صورت است با این تفاوت که زیرساخت‌های آن مثل جاده‌ها و راه‌ها، فیزیکی و قابل رویت نیست.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به لزوم آماده سازی بسترهای لازم برای جلوگیری از جرائم و آسیب‌های جدید به دنبال افزایش پهنای باند اینترنت در کشور گفت: طبیعتاً سرعت اینترنت، افزایش امکانات اینترنتی و همراه بودن با پیشرفت بشری، بسیار امر مطلوبی است ولی باید لوازم آن‌ها نیز فراهم شود و باید همچون موضوع افزایش سرعت، به مسیر ایمن، تابلوهای هشداری و سیستم‌های مورد نیاز در این مساله نیز توجه داشته و آن‌ها را فراهم کرد تا افزایش سرعت اینترنت که در بسیاری از مسائل گره‌گشا است، توام با آسیب‌های جدید نباشد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی پیش از ماه رمضان برگزار شده است، افزود: ما در انتظار برگزاری جلسه بعدی این شورا هستیم و طبیعی است که در کارگروه عالی امنیت شورای عالی فضای مجازی، این موضوع به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

احمدی مقدم در پایان با اشاره به روند اختیارات کارگروه‌های مختلف و قانون‌گذاری‌ در این شورا، از مطرح نشدن این موضوع در شورای عالی فضای مجازی خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش از این به کارگروه‌ها اختیاراتی داده شده بود که بر مبنای آن اختیارات، کارگروه‌ها برخی از مسائل را حل و فصل می‌کردند ولی در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی و برای اصلاح آئین نامه، تصمیم گرفته شد کارگروه‌ها در هماهنگی بین دستگاه‌ها، اختیارات لازم را دارند ولی در مواردی که به وضع مقررات جدید نیاز داریم، تصویب این موارد نیازمند طرح در صحن شورا و رای گیری پیرامون آن است. لذا با توجه به اینکه هنوز جلسه شورای عالی فضای مجازی برگزار نشده، این موضوع نیز هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا