جعبه سیاه آنتونف ۱۴۰ بازخوانی شد

خبرگزاری ایسنا: سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ شرکت هسا در حالی وارد چهارمین هفته می‌شود که هنوز کمیسیون سوانح هیچ اطلاعاتی درباره‌ی علل سقوط آن ارائه نکرده است.

از ظهر روز یکشنبه ۱۹ مرداد‌ماه و چند ساعت پس از سقوط هواپیمایی که به کشته‌شدن ۳۹ نفر انجامید، کمیسیون سوانح با هدف بررسی ابعاد مختلف این حادثه و البته مشخص‌شدن علت اصلی سقوط آغاز به کار کرد.

کار این کمیسیون زمانی مورد توجه قرار گرفت که گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره‌ ممنوعیت پرواز این هواپیما و حتی محدودیت‌های ساعتی آن مطرح شد.

با این وجود اما این کمیسیون هرگونه اظهار‌نظر قطعی درباره‌ی دلایل سقوط را منوط به تکمیل شدن مراحل تحقیقات دانست. مراحلی که بنا به گفته معاون مدیریت بحران وزیر راه و شهرسازی می‌تواند تا ۴۰۰ روز نیز ادامه پیدا کند.

با این وجود جلسات کمیسیون سوانح برگزار شد و اطلاعات دو جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده مورد بازخوانی قرار گرفت تا در پایان جلسه هشتم تمام اطلاعات آن بررسی شود.

اما علی‌رغم انتظار مردم با پایان یافتن این مرحله نیز هیچ اطلاعاتی درباره‌ی دلایل سقوط منتشر نشد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: این اطلاعات و نتیجه دیگر بررسی‌های کمیته‌های ۱۱‌گانه کمیسیون سوانح برای بررسی‌های تخصصی به ازمایشگاه‌های معتبر داخلی یا در صورت نیاز مراکز خارجی ارسال خواهند شد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد کار شناسایی علل حادثه مرداد‌ماه گذشته وارد مرحله‌ جدیدی شده که احتمالا زمان‌بر نیز خواهد بود و با توجه به سکوت چند هفته گذشته در قبال سقوط و مشخص نشدن مسوولان آن شاید خانواده‌های حادثه دیده و افکار عمومی مجبور به صبر بیشتری باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا