آیا ابوبکر بغدادی کشته شده است؟

هر چند صبح امروز برخی رسانه های غربی در خبری فوری و کوتاه از کشته شدن سه عضو ارشد گروه تروریستی داعش از جمله ابوبکر البغدادی خبر داده بودند اما پس از چند ساعت مطالب مربوط به کشته شدن سرکرده داعش از رسانه های غربی محو شده اند.

اغلب رسانه های خبری جهان صبح امروز از کشته شدن رهبران رده بالای داعش خبر می دهند.

بر اساس اخبار تائید شده این افراد در حمله هوایی جنگنده های آمریکایی به مواضع داعش در نزدیکی موصل کشته شده اند و هر چند وزارت دفاع عراق، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) و “بن رودز” مشاور امنیت ملی آمریکا، این حمله را تائید کرده اند اما با این وجود هنوز هیچ مقام رسمی کشته شدن “ابوبکر البغدادی” سرکرده شماره یک داعش، را تائید نمی کند.

با این حال جستجوی این خبر در توئیتر نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از خبرنگاران فعال در حوزه عراق کشته شدن البغدادی را تائید می کنند.

بر اساس این گزارش، فردی با نام کاربری “اسدالدین شیرکوه” در توئیتر کشته شدن بغدادی را تائید کرده است.

فرد دیگری با نام کاربری “ناظر ناجی علی” نیز در توئتیر نوشته است: در حمله هوایی به تلعفر سه عضو ارشد داعش از جمله ابوبکر البغدادی کشته شده اند.

در این میان پایگاه اینترنتی روزنامه الیوم السابع چاپ مصر نیز اعلام کرده که تصاویری که حکایت از کشته شدن بغدادی دارند منتشر شده است.

آنچه در این میان مسلم است در این حمله سه عضو ارشد داعش کشته شده اند که بدون شک یکی از آنها “ابوهاجر الصوفی” یکی از فرماندهان ارشد این گروه تروریستی است.

در این میان رسانه ها اعلام کرده اند که “جان کری” وزیر امور خارجه آمریکا، کشته شدن این سه نفر را به “باراک اوباما” رئیس جمهور این کشور اطلاع داده و به احتمال فراوان اوباما در بازگشت به واشنگتن این خبر را بطور رسمی تائید خواهد کرد.

“بن رودز” معاون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که کاخ سفید در حال انجام تحقیقات در مورد کشته های این حمله است.

در این میان سی بی اس نیوز نیز خبری را منتشر کرده که تیتر آن حکایت از کشته شدن البغدادی دارد اما در متن خبر آمده که ابوهاجر الصوفی یکی از فرماندهان ارشد داعش که ارتباط نزدیکی با بغدادی داشته کشته شده است.

در روز چهارشنبه هفته گذشته نیز اعلام شده بود که بغدادی در حملات مشترک ارتش عراق، پیشمرگان کرد و داوطلبان شیعه به مواضع داعش مجروح شده است.

تصاویر از رسانه های عربی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا