نزاع بیش از ۶۸ هزار زن در ۴ ماه

به گزارش بصیر، پزشکی قانونی اعلام کرد در ۴ ماه نخست امسال ۲۴۴ هزار و ۶۹۸ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۱۵۶ هزار و ۴۶۲ نفر مرد و ۶۸ هزار و ۲۳۶ نفر زن بودند.

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در چهار ماهه امسال آمار مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی ۹ دهم درصد کاهش یافته است. این آمار در مدت مشابه سال قبل ۲۲۶ هزار و ۷۹۸ نفر بوده است.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های تهران با ۳۹ هزار و ۶۲۲، خراسان رضوی با ۱۸ هزار و ۲۹۵ و اصفهان با ۱۶ هزار و ۴۱۸ مورد بیشترین و استان‌های خراسان جنوبی با هزار و ۲۱۳، ایلام با هزار و ۴۹۶ و بوشهر با هزار و ۸۱۳ کمترین آمار مراجعان نزاع را در این مدت داشته‌اند.

در سال جاری آمار مراجعان نزاع در تیر ماه بیش از دیگر ماه های سال بوده است. در این ماه ۶۳ هزار و ۸۷ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۳٫۲ درصدی داشته است.

یادآور می‌شود به طور معمول آمار مراجعان نزاع در فصل تابستان بیش از سایر فصل‌های سال است به نحوی که در سه سال اخیر همواره تیر  بیشترین آمار نزاع را داشته است. آمار مراجعان نزاع در تیر سال ۱۳۹۰، ۶۳ هزار و ۳۰۸ نفر، در سال ۱۳۹۱، ۶۳ هزار و ۵۴۸ و در سال ۱۳۹۲، ۶۵ هزار و ۱۶۸ نفر بوده است.

همچنین در ۱۰سال گذشته به طور متوسط هر سال ۵۹۸ هزار و ۳۷۴ پرونده نزاع به پزشکی قانونی ارجاع شده است که سال ۱۳۸۹ با ۶۳۱ هزار و ۳۸۱ نفر بالاترین و سال ۱۳۸۶ با ۵۴۷ هزار و ۶۲۱ نفر کمترین میزان مراجعه را داشته است.

 
 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا