حمایت دوباره گواردیولا از استقلال کاتالونیا

به گزارش بصیر، پپ گواردیولا یک بار دیگر به صورت علنی از برگزاری همه‌پرسی برای استقلال کاتالونیا از اسپانیا حمایت کرد. گواردیولا در یک پیام ویدئویی در خصوص این همه‌پرسی که قرار است نهم نوامبر (۱۸ آبان) توسط فرمانداری ایالت کاتالونیا برگزار شود، اظهار داشت: بالاترین و بهترین راه به نمایش درآوردن دموکراسی رای دادن در یک همه‌پرسی است.

تاکید گواردیولا بر لزوم برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا در شرایطی است که ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا این همه پرسی را فاقد اعتبار دانسته و از عدم برگزاری آن خبر داده است.

انتشار پیام ویدئویی حمایت گواردیولا از برگزاری این همه‌پرسی یک هفته قبل از آغاز مراسم دیادا در این ایالت است که در آن گردهمایی بزرگی در شهر بارسلونا برای تبلیغ استقلا‌ل‌طلبی کاتالان‌ها از سایر مردم اسپانیا صورت می‌گیرد.

این نخستین بار نیست که پپ گواردیولا تمایل خود را نسبت به استقلال کاتالونیا ابراز می‌کند. مربی باواریایی‌ها پیش از این در ماه ژوئن در شهر برلین در مراسمی از برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا حمایت کرده بود.

گواردیولا سال گذشته هم در مراسم دیادا گفته بود: هیچ عملی دموکراتیک‌تر از برگزاری یک همه پرسی نیست. اگر مردم با استقلال کاتالونیا مخالف هستند، این همه پرسی برای آنها فرصتی بی‌نظیر برای اعلام این مخالفت است، فرصتی که تکرار نخواهد شد. قوانین عوض می‌شوند اما این مردم هستند که باید خواهان این تغییر باشند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا