تله تئاتری بنام اتاق خبر ( manoto )

به گزارش بصیر، عبارات مذکور چاشنی کاملا مهندسی شده کارشناسان سرویس اطلاعات خارجی انگلستان (mi6 ) در اتاق میز یا بخش ایران است که در پهنه اخبار تولیدی و نه زنده اتاق خبر شبکه manoto  به مجریان فارسی زبان آن دیکته می شود تا توسط قبضه های آتش توپخانه عملیات روانی رسانه ای ، در لابلای تیتر و اخبار برگزیده مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاههای تحلیلی خبری داخلی ، گلوله های رسام دو زمانه را به مرکز تصمیم گیری مخاطبان ( ذهن ) شلیک کنند.

اخبار بعضا بی سند و غیر موثق که با ترکیب ماهرانه و موذیانه درست و نادرست (true&false) با ادبیات گفتاری و رفتاری خاص و به نوعی سحر روانی مخاطب عام را دچار تضاد در تحلیل و بررسی و تردید در واقع یا غیر واقع بودن اخبار داخل می کند.
البته لازم به اشاره مهم است که قبلا نیز در یادداشتهای مربوط به شبکه ماموری چون bbc فارسی نیز بدان پرداخته شده که ماموریت و اهداف این قبیل شبکه های به ظاهر شیک خبری مشخص و معین است که چه پروتکل و مسیر پروژه ای امنیتی را دنبال می کنند و نباید در پدافندرسانه ای و پاتک روانی دچار اشتباه محاسباتی شد ، چرا که دشمن ، یعنی همان سرویسهای اطلاعاتی اروپایی و نه مجریان بیچاره ای که به امید باغ سبز  وارد جهنم بی بازگشت آنان شده و در سطحی تعریف شده و غیر قابل ارتقاء بی چون و چرا اطاعت محض دارند ، با ارائه کدهای غلط و انحرافی حتی نگاه تحلیلگران  را نیز بعضا در دوبینی قرار می دهند.
و علت استخدام مجریان و کارشناسان در این شبکه صرفا زبان مادری فارسی ایشان است و بس .!!! در غیر اینصورت گزینه های میمیک چهره و …. در اولویت بعدی است.
آنچنان متظاهرانه و متمدنانه و شیک و باوقار در برنامه ها خود را وانمود می کنند و به شدت از بکاربردن الفاظ ناپسند و هجو پرهیز و ابا دارند که مخاطب احساس می کند با یک رسانه نجیب ، راستگو ، حقیقت یاب ، کاملا شاد و… طرف است .
و چه زجری می کشند در مدت ضبط و یا پخش برنامه.!!!
در حالیکه این تمام ماجرا نیست ، ظرافت در رفتار و روابط ، لبخندها و تبسم های مصنوعی مامورانه فی مابین مجریان برنامه ، علی الخصوص خانم (آقای) پانته آ !!!  که لیدر مجری هاست ، نوعی تاکتیک لورفته است که اگر کمی با ظرافت رفتارها را دنبال کنیم  ، تمام آن ظواهر اجباری و محدود به زمان صفر تا صد برنامه است.
اخبار محرمانه حاکیست که جو شدید بی اعتمادی میان کارکنان فارسی زبان شبکه مذکور حاکم است.
( همان عبارت معروف زیرآبزنی ) و از اختلاف و تنشها در خصوص اجرا حکایت می کند.
باید که در رفتار شناسی این برنامه سنجش نکته به نکته و حساسی داشت  و مطابق سطح هجمه ها مقابله نمود ، هر چند که قصد از این نوشتار صرفا آگاهسازی و افزایش میزان هوشیاری و حساسیت مسوولین فضای سایبری و رسانه ای کشور است و به هیچ وجه دشمن را نباید از استراتژی خود آگاه کرد ولی با تاکتیک های مختلف طراحی شده به مصاف یک جنگ تمام عیار روانی رفت.
علت انتخاب تیتر این یادداشت معنای حقیقی یک نمایش دنباله دار هدفمند روانی رسانه ای دشمن است که با گریم سرخاب و سفیدآب بازیگران فارسی زبانش هر روز پرده ای دماگوژیستی را به معرض دیدار و شنیدار می گذارد.
دشمن در این برنامه خطوطی را سیر می کند و به همان اقتضای طبیعت بد ذات مکارانه اش ، سعی در عملی شدن اهدافی دارد که به برخی اهم آن ذیلا اشاره می شود:
الف) بهره مندی از تیتر و اخبار تند مطبوعات جریانهای سیاسی رسمی و غیر رسمی کشور که هیچ نفعی برای ملت و حاکمیت ندارد و صرفا شاه ماهی شکار شده این شبکه ها از مرداب گل آلود فضای تبادل نظری داخل برای کاربرد در سر خط خبرهایشان است. و بعضا مشاهده می گردد که با چه ولع و هیجانی عنوان می کنند. ( قابل توجه هزاران باره اصحاب خبر و رسانه )
ب)بدلیل عدم توجه مسوولین و عدم مراقبه های رفتاری و گفتاری ، علیرغم نصوص صریح بیانات اخلاقی رهبری در خصوص حفظ وحدت و پرهیز از بداخلاقی ها، وهمچنین عد م پیروی از یک ساختار و به تبع آن یک رویکرد ایدئولوژیک مبتنی بر آیه های انقلاب اسلامی در صحیفه نور و وصیتنامه سیاسی الهی امام راحل ، که راه و رهنمود و مشعل فروزنده ما را در اختیار نهاده ، مع الاسف شاهد نزاعهای دشمن شاد کن بوده و همین ناهنجاری های جناحی و سیاسی ، منوی اصلی میز شام خبری اتاق خبر می شود.
ایکاش برای دوباره و یا اولین بار به نامه سرشار از بصیرت حضرت روح الله (ره) که به آقای محمدعلی انصاری در مورخه ۱۰/۰۸/۱۳۶۷ مرقوم فرمودند مراجعه کنیم آنجا که در فرازی از نامه خطاب به جناحهای سیاسی میفرمایند :(( هر دو گروه باید توجه کنند که دشمنان بزرگ و مشترک دارند که به هیچ یک از آند وجریان رحم نمی کنند))
ج) شبکه manoto با برنامه های هدفمند و مامور خود به ویژه در اتاق خبر ، دو تابلو و یا به ترسیمی دیگر بوم نقاشی گویا را بر پایه استراتژی خود استوار کرده است ، که اولی اثری است از ترکیب رنگهای خشن و بی روح و موهوم که ماموریتش تصویری دروغین و سیاه و القاء کننده یاس ، ناامیدی، حسرت ، پسرفت در کشور ، نزول حقانیت ، مشروعیت  و کارآیی  نظام است.
و اما تابلوی دوم با رنگهای شاد و سرد فریبنده و دلنواز همچون آفتاب پرست ، تصاویری از زندگی مبتنی بر منفعت گرایی و فرد محوری در مسیر خور و خواب و شهوت و فراموشی مطلق ارکان خانواده و نظام اخلاقی آن در چشم اندازی حسرتبار به تصویر می کشد.
بطوریکه با قلموی ساحرانه اش چنان مسخ می کند که دوران منحوس پهلوی اوج رفاه و …. برای مردم بوده ( برنامه تونل زمان) و امروز هیچ خبری نیست از آن تعیش.!!!
جامعه هدف اصلی این تاکتیک چه کسانی هسند؟
اولا نسلی که در آن دوران نبوده و دوما عوامگرایی مسخ آلود برخی که بر باد بی غیرتی و فراموشی سپرده اند که  چه اختناق و نکبتی حاکم بود بر کشور دوران پدر و پسر ….
تحریک  دفن عفت و حیاء و… آیا جز این نیست کار این شبکه ها.؟
کشف حجاب ، تجدد ، ترویج لائیسم ، قحطی فاجعه بار جنگهای جهانی اول و دوم ، کودتای۲۸ مرداد، ساواک، ننگ کاپیتولاسیون و….
چه نوستالژیک دردناک و اشکباری….
نسل جوان امروزمتاسفانه محاسبات خود را از مجهولات دریافتی این شبکه ها حاصل می کند و در قالب یک عبارت جبری گنگ و اصم احساس بی هویتی میکند ، البته سریعا تاکید دارم که مصادیق مطلق نیست ، اما خطر را با تمام وجود حس  توان کرد.
و نباید دشمن را دست کم گرفت و در مسیر مبارزه چنان با او مکر کرد که  مغلوب و منکوب گردد ، هرچند که در آبستن حوادث بارها و بارها  مولود نامشروع فتنه ها و نیرنگهایش را از ترس عظمت حضور حداکثری ملت ایران، سقط کرده و در گورستان شکستهایش دفن کرده است.
اما او هماره دشمن استو باید از یاد نبریم این اصل را که می گوید :
(( همیشه بدبین باش به دشمنت ، که بزرگترین شانس دشمن دوست خوشبین است.))
درود بر منادیان آزادی و پیشگامان مبارزه با استعمار پیر ( انگلستان)
سعید صمیمی نژاد
تحلیلگر مسایل سیاسی

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا