عامل طرح نبش قبر پیامبر(ص) سکوتش را شکست

به گزارش بصیر، سازمان آموزش علمی و فرهنگی اسلامی (اسیسکو) نوشته‌های اندرو جانسون، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی در روزنامه ایندیپندنت در خصوص طرح‌ وهابی‌ها برای انتقال پیکر پیامبر (ص) به قبرستان بقیع را محکوم و اعلام کرد: “این ادعاهای باطل که مقامات عربستان این طرح را مورد بررسی قرار می‌دهند افترا و بهتان بزرگی است و طرف‌هایی که علیه اسلام و مسلمانان و عربستان دست به توطئه می‌زنند چنین مساله‌ای را مطرح کرده‌اند.

 
در بیانیه اسیسکو آمده است: هدف این ادعاهای باطل ایجاد تنش‌ و آشوب و غرق کردن جهان اسلام در فتنه‌هایی است که امنیت و وحدت آن را تهدید می‌کند و این طرح‌ها در واقع تکمیل کننده رخدادهای منطقه از جمله جنگ‌های طایفه‌ای و تروریسم است.
 
اسیسکو همچنین از تمامی مسلمانان خواست تا چنین ادعاهای کینه توزانه‌ را قبول نکنند.
 
در بیانیه مذکور از مقامات عربستانی خواسته شده نویسنده چنین “ادعاهای باطل” و روزنامه‌ای که چنین “اکاذیبی” را منتشر کرده مورد پیگیرد قانونی قرار دهند.
 
پیشتر روزنامه‌های ایندپندنت، دیلی میل و گاردین انگلیس گزارشاتی در خصوص تصمیم دولت عربستانی برای ویران کردن مقبره پیامبر (ص) و انتقال پیکر ایشان به قبرستان بقیع منتشر کرده بودند.
 
پیشتر علی بن عبدالعزیز الشبل، عضو هیات علمی دانشگاه محمد بن سعود، پیشنهاد انتقال مقبره پیامبر به خارج از مسجد را در پژوهشی داده بود که در یک مجله علمی منتشر شد.
 
این پژوهش، پژوهشی قدیمی بوده که چهار ماه پیش ارائه شده بود، اما ایندیپندنت، دیلی میل و گاردین بخش‌هایی از آن را ترجمه کرده و در گزارشاتی منتشر کردند که موجب جنجال زیادی شد.
 
این در حالی است که منابع دولت عربستان بارها اعلام کرده بودند که پژوهش مذکور تنها نظر یک پژوهشگر است و تصمیم دولت نیست.
 
احمد بن محمد المنصوری، سخنگوی رسانه‌ای ریاست کل امور مسجد الحرام گفت: آنچه در خصوص مقبره پیامبر از سوی یکی از پژوهشگران منتشر شده، نظری شخصی است و ارتباطی به دولت و کشور ندارد.
 
در همین راستا علی بن عبدالعزیز الشبل، عضو هیات علمی دانشگاه محمد بن سعود در ریاض در خصوص پژوهشش برای انتقال مقبره پیامبر و در خصوص صحت نوشته‌های روزنامه‌ ایندیپندنت گفت: من از خشم خدا به خدا پناه می‌برم. این بهتانی بزرگ است. این اظهاراتی باطل است که من هیچ گاه نگفته و نمی‌گویم.
 
وی گفت: اظهاراتی که به من نسبت داده شده تنها دروغ و تلاش برای ایجاد آشوب علیه ملت و امت اسلام است.
 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا